Agenția Județeana pentru Ocuparea Forței de Muncă
(AJOFM) Vaslui reamintește angajatorilor, persoane fizice sau juridice, care
angajează personal că potrivit legislației în vigoare, Legea 76/2002 privind
sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, au
obligația să comunice la agenția în a cărei rază își au sediul sau domiciliul
toate locurile de muncă vacante.

 

Comunicarea trebuie făcută în termen de cinci zile
lucrătoare de la vacantarea acestora, iar ocuparea locurilor de muncă declarate
vacante care au fost comunicate trebuie realizată în termen de o zi de la data
ocupării acestora. Obligația menționata exista și dacă ocuparea s-a produs în
termenul de cinci zile precizat mai sus.

 

Conform legislației în vigoare, locurile de muncă
vacante sunt locurile de muncă devenite disponibile ca urmare a încetării
raporturilor de muncă sau de serviciu precum și locurile de muncă nou create.
Comunicarea de către angajatori a locurilor de muncă vacante, precum și a
ocupării acestora se va face pe suport de hârtie, pe formulare tip, care pot fi
obținute de la sediul AJOFM Vaslui sau de la agențiile locale, punctele de
lucru din judeţ, iar transmiterea se poate face şi prin e-mail la adresa:
ajofm@vs.anofm.ro sau prin fax: 0235/317717.

 

De asemenea, potrivit art.41 alin (2) din Legea
nr.76/2002 actualizata, angajatorii care au încadrat în muncă persoane din
rândul beneficiarilor de indemnizații de șomaj au obligația de a anunța în
termen de trei zile agenția pentru ocuparea forței de muncă la care persoana a
fost înregistrată.

 

Constituie contravenţii urmatoarele fapte şi se sancţionează astfel:

cu
amenda de la 3000 la 5000 lei
:

Ø 
necomunicarea lunară a
locurilor de muncă vacante, în termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea
acestora;

Ø 
neutilizarea
Clasificarii Ocupatiilor din România la completarea documentelor oficiale;

cu
amenda de la 5000 la 10000 lei:

Ø 
nerespectarea
prevederilor referitoare la obligativitatea angajatorilor care au încadrat în
muncă, persoane din rândul beneficiarilor de indemnizaţie de şomaj de a anunţa,
în termen de 3 zile, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă la care aceştia
au fost înregistraţi;

 

De asemenea, facem
precizarea că agenţii economici pot beneficia de facilităţile financiare
oferite de Legea 76/2002
actualizată doar dacă persoanelor angajate li
se eliberează de către AJOFM Vaslui  o dispoziţie
de repartizare
.

Dispoziţia de repartizare se poate elibera doar
persoanelor aflate in cautarea unui loc de muncă, înscrise in evidenţele
Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Munca Vaslui.

Actele necesare înregistrării în evidenţele AJOFM
Vaslui ca persoane în căutarea unui loc de muncă sunt:

Ø 
copie act de
identitate;

Ø 
copie act de studii;

Ø 
adeverintă medicala
eliberată de medicul de familie din care să reiasă cu sunt apţi pentru muncă.