Comunicat de presă
Noi
precizări aduse prin OUG 32/2020, publicată in Monitorul
Oficial al României nr.260/30.03.2020.
Cine
are dreptul să aplice șomajul tehnic?
v Angajatorii
care reduc sau întrerup activitatea total sau parțial;
v Pe
perioada stării de urgență decretate prin Decretul nr. 195/2020;
v Pe
baza declarației pe propria răspunere a angajatorului
(*) este eliminată necesitatea
deținerii Certificatului de Situații de Urgență
(*) sunt eliminate condiționările
de indicatori financiari
(*) este eliminată limitarea in
funcție de numărul de salariați
Cum se acordă șomajul tehnic?
Etapa
1. Suspendarea contractelor individuale de muncă ale salariaților, în
conformitate cu dispozițiile art. 52, alin. (1), lit. (c din Legea nr. 53/2003-
Codul Muncii și operarea acestora în REVISAL;
Etapa 2. –
Solicitarea indemnizației de șomaj tehnic, prin depunerea la AJOFM Vaslui a
documentelor la adresa de email: vaslui@anofm.gov.ro
Documenetele
se depun începând cu data de 01 aprilie
2020 pentru perioada 16-31 martie 2020 și 01 mai 2020 pentru perioada 01-16
aprilie 2020.
Cererea
pentru acordarea indemnizației se depune electronic la AJOFM Vaslui, pe adresa
vaslui@anofm.gov.ro , însoțită de lista persoanelor beneficiare și declarația pe
propria răspundere semnată și asumată de către reprezentantul legal.
Corespondenta niveluri de calificare in vederea
completarii listei cu persoanele care intră în șomaj tehnic
•
ISCED 0 – Educaţia timpurie • ISCED 1 –
Învăţământ primar • ISCED 2 – Învăţământ
gimnazial • ISCED 3 – Învăţământ liceal • ISCED 4 – Învăţământ postliceal Învăţământ
superior • ISCED 5 – Învăţământ
superior de scurtă durată • ISCED 6 –
Licenţă sau nivel echivalent • ISCED 7
– Master sau nivel echivalent • ISCED 8
– Doctorat sau nivel echivalent
Plata sumei din bugetul
asigurarilor de șomaj se face in baza cererii depuse, în cel mult 15 zile de la depunere a cererii.
Angajatorul plătește
indemnizația către salariat în termen de
maxim 3 zile lucrătoare de la încasarea acesteia.
Reglementări
suplimentare:
Ø Angajatul
care are mai multe CIM din care cel puțin unul cu normă întreagă este activ pe
perioada stării de urgență, acesta nu beneficiază de indemnizație;
Ø Angajatul
care are mai multe CIM și toate suspendate, beneficiază de indeminzație la
contractul cel mai avantajos;
Ø Dacă
bugetul angajatorului permite, indemnizația poate fi suplimentată de angajator
cu diferența de până la minimum de 75% din salariul de bază brut;
Ø Următoarele
categorii de persoane fizice/juridice se vor adresa Agenție Județene pentru Plăți și
Inspecție Socială Vaslui pentru obținere informațiilor referitoare la
plata indemnizației de sprijin la următoarele numere de telefon: 0770583731, 0770580648, 0770590870,
0768145553 :
– Persoane fizice autorizate, Intreprinderi individuale și familiale, profesii liberale
– Structuri sportive
(persoane care îsi desfăsoara activitatea în baza contractului de activitate
sportivă)
– Persoanele fizice care obțin venituri
exclusiv din drepturile de autor și drepturi conexe;
– Personalul
încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege (de
exemplu convenții civile).
Modificări
ale Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea
ocupării forței de muncă, valabile pe perioada starii de urgenta instituite
prin Decretul nr. 195/2020
Conform art.XII din OUG
32/2020 pe perioada stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 șomerii indemnizați și neindemnizați NU SE
MAI PREZINTA LA VIZELE SAU LA SEDINȚELE DE CONSILIERE PROGRAMATE.
Birou
de presă- AJOFM Vaslui