Potrivit Ordinului 1376/2020 al
ministrului Muncii și Protecției Sociale, angajatorii care au beneficiat
de sprijinul financiar acordat în vederea achiziționării de bunuri și
servicii necesar desfășurării activității salariților în regim de
telemuncă, au obligația de a transmite, în termen de 30 de zile de la acordarea sumei
prevăzute la art. 6 alin. (1) din OUG 132/2020, prin încărcarea pe
platforma aici.gov.ro, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă
județene sau, după caz, a municipiului București, următoarele documente
justificative, scanate:
a) facturile fiscale emise de către furnizorii de bunuri și servicii tehnologice;
b) bonurile fiscale sau chitanțele sau extrasele de cont care să ateste plata facturilor prevăzute la lit. a);
c)
fișele de evidență a materialelor de natura obiectelor de inventar date
în folosința telesalariaților, întocmite conform modelului prevăzut în
anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.634/2015
privind documentele financiar-contabile, sau/și, după caz, bonurile de
mișcare a mijloacelor fixe date în folosința salariaților, întocmite
conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului
finanțelor publice nr. 2.634/2015, sau/și, după caz, situația cu
serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigură fiecărui
telesalariat.
În cazul nerespectării obligației prevăzute mai
sus, în 30 de zile de la data expirării termenului pentru depunerea
documentelor justificative referitoare la achiziția categoriilor de
bunuri stabilite în anexa nr. 1, angajatorii restituie integral suma
acordată, în contul de trezorerie al agențiilor pentru ocuparea forței
de muncă județene sau, după caz, a municipiului București, care au
efectuat plata sumelor prevăzute la art. 6 alin. (1) din OUG 132/2020.