Acordarea de zile libere părinților pentru supravegherea copiilor,
în situația închiderii temporare a unităților de invățământ

 

Agenția
Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă 
Vaslui aduce la cunoștința angajatorilor prevederile Legii nr. 19/2020
privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în
situația închiderii temporare a unităților de învățământ

Astfel,  părinții pot beneficia de zile libere plătite
în situația suspendării cursurilor sau închiderii temporare a unităților de
învățământ, în temeiul Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere
părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a
unităților de învățământ, și al Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării
de urgență pe teritoriul României, zilele lucrătoare până la încetarea
situației de urgență decretată.

Zilele
libere se acordă la cererea unuia dintre părinți, depusă la angajatorul
persoanei care va supraveghea copilul,
însoțită
de o declarație pe propria răspundere a celuilalt părinte, din care să rezulte
că acesta nu a solicitat la locul său de muncă zile libere ce i s-ar cuveni
potrivit Legii nr. 19/2020, respectiv că nu se află în concediu de odihnă sau
concediu fără plată, precum și de copia certificatului/certificatelor de
naștere al/ale copilului/copiilor.

 Pentru fiecare zi liberă angajatorul acordă o
indemnizație care se plătește din capitolul aferent cheltuielilor de personal
din bugetul de venituri și cheltuieli al angajatorului și al cărei cuantum este
de 75% din salariul de bază, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu
brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Pentru
decontarea sumelor pentru plata
indemnizației
, angajatorul va depune cerere la agențiile pentru ocuparea
forței de muncă județene, respectiv a municipiului București în a cărei rază
teritorială își desfășoară activitatea angajatorul sau sucursala/punctul de
lucru al acestuia, după caz. Cererea va fi însoțită de următoarele documente:

a)
lista angajaților care au beneficiat de zilele libere, precum și indemnizația
acordată pe această perioadă;

b)
copii de pe statele de plată din care să reiasă acordarea indemnizației;

c)
declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin
care se atestă că lista prevăzută la lit. a) conține persoanele care
îndeplinesc condițiile reglementate la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 19/2020;

d)
dovada plății contribuțiilor și impozitelor aferente lunii în care s-a plătit
indemnizația.

Documentele
se transmit prin poșta electronică la adresa electronică comunicată de
agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului
București, în cel mult 30 zile de la data efectuării plății contribuțiilor și
impozitelor aferente indemnizației.

Cererea va fi datată și semnată de reprezentantul legal și va
conține obligatoriu următoarele elemente
:

a)
datele de identificare ale angajatorului, inclusiv adresa de e-mail;

b)
contul bancar;

c)
numele reprezentantului legal al angajatorului;

d)
suma totală solicitată;

e)
numărul angajaților pentru care s-a solicitat suma.

 

Decontarea
sumelor plătite cu titlu de indemnizație se face în termen de 60 de zile
calendaristice de la data înregistrării documentelor .

Declaratie_-angajatori.docx