Îmbunătățirea
serviciilor oferite de ANOFM
De unde am pornit? Analiza Serviciului Public de Ocupare la nivel
național, cu identificarea bunelor practici în ceea ce privește activitatea de informare, consiliere și
management de caz, a constituit punctul de plecare în modernizarea
serviciilor pe care ANOFM le asigură clienților, persoane în căutarea unui loc
de muncă.
Au fost
utilizate date administrative privind persoanele care au beneficiat de
informare și consiliere în perioada 2018 – 2020, au fost aplicate chestionare
la nivel național.
Pentru a
avea o imagine realistă asupra sistemului, a fost analizată infrastructura IT, instrumentele și procedurile utilizate, dar și structura personalului implicat în activitatea de informare și
consiliere.
De ce s-a simțit nevoia unei astfel
de analize complexe?
Pentru a determina unde ne aflăm și pentru a stabili mijloacele prin care putem crea un Serviciu Public de Ocupare modern,
mai aproape de persoanele care ne solicită sprijinul.
Ce a rezultat?
Þ
24% dintre structuri au capacitatea de a pune
la dispoziția clienților infrastructura
IT în vederea aplicării instrumentelor în format electronic;
Þ
14% întocmesc o fișă cu informații privind piața muncii;
Þ
70%
dintre structurile teritoriale utilizează fișa individuală de consiliere, însă
doar 3 județe au o fișă personalizată în funcție de categoria PCLM;
Þ
48% dintre structurile teritoriale aplică teste/chestionare pentru identificarea
vocației profesionale/intereselor/aptitudinilor profesionale;
Þ
40% din datele colectate sunt prelucrate manual, 25% prelucrare în
excel, 35% aplicație care prelucrează automat datele (date
prelucrare teste);
Þ
26%
din structurile teritoriale creează un plan de acțiune individual;
Þ
38% din structurile teritoriale au încheiate parteneriate cu angajatori pentru
schimb de informații privind nevoia pe piața muncii;
Þ
Partenariate încheiate de structurile
teritoriale cu stakeholders: 15% cu o singură instituție, 44% cu 3 instituții și numai 2% cu 8 instituții;
Þ
12% dintre structurile teritoriale aplică
managementul de caz (chiar dacă activitatea nu este încă procedurată). |