În contextul unui proiect de asistență reciprocă (MAP), organizat în cadrul Rețelei Europene a Serviciilor Publice de Ocupare, în perioada 24 – 25 martie s-a desfășurat, la sediul ANOFM, a doua întâlnire cu experți ai serviciilor publice de ocupare din Belgia, Franța și Olanda, care a avut ca obiectiv schimbul de bune practici privind identificarea metodelor de recrutare și pregătire a personalului SPO din România, în contextul modernizării serviciilor oferite de ANOFM.


Acest gen de asistență, reprezintă o oportunitate pentru ANOFM  de a primi sprijin aprofundat într-un domeniu specific, care a fost prealabil identificat prin rezultatele recomandărilor în urma evaluărilor realizate în cadrul exercițiilor de învățare comparativă (benchlearning).


Cum dinamica pieței muncii se află într-o continuă evoluție, se resimte tot mai mult necesitatea adaptării instituționale, atât în privința serviciilor oferite, cât și a resursei umane care asigură implementarea acestora.

Capacitatea actuală a SPO de a oferi consiliere în carieră, sprijin în căutarea unui loc de muncă și trimitere către programe relevante pentru cei care au cea mai mare nevoie, trebuie consolidată.

Astfel, o strategie privind resursa umană care să echilibreze asigurarea cu personal calificat a activităților administrative, de suport cu cele specifice de furnizare de servicii pentru clientii ANOFM, este o necesitate urgentă.

În acest sens, ANOFM este deschis și receptiv soluțiilor inovatoare, care să facă posibil identificarea și formarea de resurse umane competente și să câștige încrederea clienților, oferindu-le servicii prompte și de bună calitate.


În cadrul reuniunii, discuțiile s-au concentrat asupra exemplelor practice, orientate pe  studii de caz, pe sesiuni de brainstorming, în special pe urmatoarele teme de interes:


-Evaluarea și ajustarea volumului de muncă al angajaților existenți pentru a îmbunătăți eficiența utilizării resurselor umane; echilibrarea distribuției personalului între agențiile județene pentru ocuparea fortei de munca, având în vedere numarul mare de servicii prestate pentru un grup tinta specific;


-Formarea continuă a actualilor, a noilor angajați, având în vedere complexitatea activităților SPO, identificarea de resurse suplimentare necesare pentru acest proces;
 -Identificarea de măsuri eficiente pentru a sprijini activitățile transversale (de exemplu, juridice, economice, IT), vitale pentru continuitatea activității SPO, etc


Discuțiile și rezultatele acestui exercițiu vor contribui la proiectarea și dezvoltarea unei strategii inovatoare de resurse umane, menită să sprijine viitoare recrutări  pentru ANOFM, obiectiv in cadrul unui proiect FSE+ care va oferi finanțare pentru noi angajați, în următorii ani.