Măsura este detaliată aici în categoria Creanţe salariale
Documentația necesară pentru accesarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale cu respectarea prevederilor Legii Nr. 200/2006 și HG 1850/2006, cu modificările și completările ulterioare, de către persoanele fizice, salariați ai angajatorului în insolvență:
1. Cererea pentru stabilirea cuantumului și plata creanțelor ce se suportă din Fondul de
garantare pentru plata creanțelor salariale –(Anexa nr. 1 din HG nr. 1850/2006) – descarcă aici
2.Documentele prevăzute de lege ce trebuie să însoțească cererea:
a) copie hotărâre judecătoarească definitivă de deschidere a procedurii de insolvență;
b) copie hotătâre judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării parțiale sau toate a dreptului de administrare;
c) copie notificare adresată, potrivit art. 19. alin 4 din Legea nr. 200/2006, administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență, în vederea efectuării demersurilor necesare pentu plata creanțelor salariale.
3. Documente suplimentare:
– copii ale contractelor individuale de muncă ale salariaților;
– copii ale deciziilor de încetare ale contractelor individuale de muncă;
– copii ale fișelor de lichidare ale salariaților;
– dovada notificării administratorului/lichidatorului judiciar (răspunsul firmei de lichidare, confirmare de primire, număr de înregistrare de la firma de lichidare, confirmare prin e-mail etc);
– alte documente după caz.
Documentația necesară pentru accesarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale cu respectarea prevederilor Legii Nr. 200/2006 și HG 1850/2006, cu modificările și completările ulterioare, de către persoane juridice : Administrator
/Lichidator judiciar:
1. Cererea pentru stabilirea cuantumului și plata creanțelor ce se suportă din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale- (Anexa nr. 1 din HG nr. 1850/2006) –descarcă aici
2. Documentele prevăzute de lege ce trebuie să însoțească cererea:
a) copie hotărâre judecătoarească definitivă de deschidere a procedurii de insolvență;
b) copie hotărâre judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării parțiale sau totale a dreptului de administrare;
c) situația creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin (1) lit b. și/sau art 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 2 la HG nr. 1850/2006 – descarcă aici
d) copii ale pontajeleor care atestă prestarea muncii de către salariați în perioadele prevăzute la art. 13 alin (1) lit b. și/sau art 15 din lege, pentru creanţele salariale prevăzute la art. 13 lit a) şi e) din lege;
e) copii ale statelor de de plată care atestă existenţa creanţelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege;
f) copie contract colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de insolvență;
g) copii ale contractelor individuale de muncă ale salariaților care au suferit accidente de muncă sau boli profesionale;
h) copii ale certificatelor medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă și bolilor profesionale;
i) copiiale proceselor-verbale de cercetare a accidentelor de muncă întocmite potrivit legii de autoritatea competentă;
j) copii ale formularelor de declarare finală a bolilor profesionale întocmite potrivit legii de autoritatea competentă;
k) copii ale fișelor de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în perioadele prevăzute la art. 13 alin (1) lit b) și/sau art. 15 din lege.
3. Documente suplimentare
– copii ale contractelor individuale de muncă ale salariaților
– copii ale deciziilor de încetare ale contractelor individuale de muncă;
– copii ale cărților de identitate ale salariaților
– copie al certificatului de înregistrare fiscală a societății în insolvență;
– copii ale balanțelor contabile lunare aferente perioadei în care sunt înregistrate creanțele salariale;
– copii ale tabelului preliminar și/sau definitiv al creanțelor împotriva debitoarei depus la dosarul cauzei înregistrat la Tribunal în cadrul procedurii de insolvență;
– alte documente, după caz (date ale firmei de lichidare, situații diverse, declarații etc)
NOTĂ: Toate documentele în copie trebuie să fie în conformitate originalul, semnate și ștampilate.