ANUNT
privind
organizarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de formatori si
instructori practica în cadrul proiectului ,,Integrare si sprijin pentru tinerii NEETs prin
angajare si formare profesionala – INSTAF’’- ID proiect 150768
I. INFORMAȚII DESPRE PROIECT
Agenția
Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bacău, cu sediul în Bacău, str.I.S.
Sturza, nr.63, organizează concurs pentru ocuparea , pe perioada determinata, a posturilor
de formator – 1 post si instructor practica – 2 posturi, în cadrul echipei de implementare
a proiectului „INSTAF”- ID proiect 150768, în data de 12.05.2022, ora 1000.
Pentru
ocuparea acestora pot participa persoane fizice interesate.
Perioada
previzionata de derulare a proiectului: septembrie 2021- septembrie 2023.
Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului: Cresterea
nivelului de ocupare a 450 de tineri NEETs din regiunea N-E prin servicii de
formare profesionala, mediere, angajare si antreprenoriat.
Scopul proiectului
este ca prin activitatile desfasurate sa contribuie la cresterea numarului de
tineri NEETs care vor iesi din aceasta categorie prin obtinerea unor
calificari, gasirea unui loc de munca sau prin inceperea unei afaceri pe cont
propriu. Prin demersurile de mediere si antreprenoriat efectuate de 450 si
respectiv, 60 de persoane se urmareste cresterea gradului de ocupare a
tinerilor NEETs ceea ce corespunde Obiectivului specific 2.1, Axa 2 din POCU,
iar prin organizarea a 26 grupe de formare profesionala se urmareste
imbunatatirea nivelului de competente pt 351 de absolventi ceea ce corespunde
Obiectivului specific 2.2, Axa 2 din POCU. Aceste tinte vor fi atinse prin
implementarea activitatilor A3- formare profesionala, A4-mediere si angajare si
A5-antreprenoriat. Proiectul are in vedere si cresterea numarului de tineri
NEETs inregistrati la SPO prin identificarea a 150 de pers. care desi se
incadreaza in categoria NEETs, nu au fost inca inregistrati si profilati de
SPO, actiune ce se va realiza prin intermediul activitatii suport A 2.1. Prin
rezultatele obtinute in cadrul acestor activitati, vom contribui la
imbunatatirea situatiei tinerilor NEETs, respectiv la reducerea acestei
categorii de someri si cresterea nivelului de ocupare cu efecte pozitive pe
termen lung asupra acestor persoane si asupra pietei muncii in regiunea NE.
Obiectivele
specifice ale proiectului
1. Sprijinirea
unui numar de 351 de tineri NEETs in vederea dobandirii unei calificari cautate
pe piata muncii.
Obiectivul este in
stransa legatura cu activitatea A3 si cu rezultatele obtinute in cadrul
acesteia prin a caror realizare se va atinge tinta stabilita de 351 de persoane
certificate in urma parcurgerii si absolvirii unor programe de
calificare/perfectionare/specializare si initiere in ocupatii cautate pe piata
muncii din reg N-E.
2. Sprijinirea
unui numar de 450 de tineri NEETs prin actiuni de mediere si angajarea a minim
182 de persoane dintre acestia.
Obiectivul
specific 2 este in stransa legatura cu activitatea A4 si cu rezultatele
acesteia care contribuie in mod direct la atingerea tintei de 450 de tineri
care au primit cel putin o oferta de munca pe parcursul operatiunii si la
angajarea a 182 dintre acestia.
3. Sprijinirea
unui numar de 60 de tineri NEETs prin masuri de antreprenoriat, inclusiv
finantarea afacerilor propuse de acestia si cresterea ocuparii pe cont propriu
pentru minim 12 tineri
Obiectivul
specific 3 se afla in stransa legatura cu activitatea A5 si cu rezultatele
acesteia prin a caror realizare se ating tintele propuse de participare la
programe de antreprenoriat a 60 de tineri, consilierea in vederea dezvoltarii
planurilor de afaceri a minim 36 de de participanti, mentoratul acordat pt 12
viitori antreprenori, infiintarea si finantarea a 12 imm-uri in vedere
cresterii ocuparii pe cont propriu si a crearii a 12 noi locuri de munca.
Activitățile proiectului
sunt:
Activitatea 1. Activitati transversale si de management;
Activitatea
2. Campanie de informare a publicului in vederea
identificarii tinerilor neinregistrati la SPO si orientarea lor catre
inregistrare si profilare in scopul recrutarii a 450 de tineri NEETs;
Activitatea
3. Organizarea si derularea a 26 de grupe de formare
profesionala ce vor urma programe de calificare/perfectionare/initiere recunoscute
de ANC in ocupatii cautate pe piata muncii;
Activitatea
4. Furnizarea serviciilor specializate pentru
stimularea ocuparii pentru 450 de persoane inscrise in GT;
Activitatea
5. Sustinerea antreprenoriatului in randul tinerilor
prin includerea in programele de antreprenoriat a minim 60 tineri sifinantarea
afacerilor a 12 dintre acestia;
II. OBIECTUL ANUNTULUI DE SELECTIE
Agentia Judeteana
pentru Ocuparea Fortei de Munca Bacau anunta scoaterea la concurs a 1 post
formator si 2 posturi instructor de practica in cadrul proiectului ,,Integrare si
sprijin pentru tinerii NEETs prin angajare si formare profesionala – INSTAF’’-
ID proiect 150768, dupa cum urmeaza:
– formator – 1 post
– instructor practica – 2
posturi.
Candidatii vor fi
selectati conform procedurii interne de selectie aprobata prin Ordinul
Presedintelui ANOFM nr. 236/10.07.20218.
Candidatilor declarati
admisi li se vor incheia contracte individuale de munca pe perioada
determinata, perioada care va fi stabilita in functie de cursul la care
candidatul va aplica si durata proiectului.
Prestarea efectiva a
activitatii se va stabili in raport de calendarul si perioada de desfasurare a
cursului la care candidatul a aplicat.
III. CONDITII GENERALE SI SPECIFICE OCUPARII
POSTURILOR
–
Formator – 1 post
Cod ocupatie: 242401
formator
Conditii generale:
– are cetatenie romana/cetatenie a altor state
membre UE, sau a statelor apartinand SEE cu resedinta in Romania;
– are capacitate de exercitiu deplina;
– nu a fost condamnat definitiv pentru
savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, statului ori contra autoritatii,
de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei,
de fals, ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu
intentie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea functiei, cu exceptia
situatiei in care a intervenit reabilitarea;
Conditii specifice:
– educatie solicitata– minim studii superioare
absolvite cu diploma de licenta- 3 ani;
– experienta solicitata- experienta
profesionala specifica in domeniul ocupatiei in care va sustine formarea- 2
ani;
– curs formator;
– operare PC;
– abilitati de lucru in echipa; capacitate de
concentrare, analiza si sinteza; rezistenta la stres, abilitati de comunicare
interpersonala; abilitati de negociere;
Atributiile postului scos la concurs:
– asigura realizarea
scopului si obiectivelor programului de formare profesionala prin realizarea
instruirii teoretice, testarea intermediara si finala a participantilor in
vederea verificarii nivelului cunostintelor acestora; asigura respectarea
principiului egalitatii de sanse si non discriminare in furnizarea serviciilor
de formare profesionala; asigura promovarea egalitatii de sanse intre femei si
barbati; asigura realizarea scopului si obiectivuluui programului de formare
profesionala; culege informatii despre cursanti, nivelul de cunostinte,
experienta, obiectivele acestora si adapteaza metodele de formare,
comunicare/curicula, la nevoile acestora; pregateste/actualizeaza suportul de
curs si eventual materialele auxiliare; preia de la organizatorul FPC
documentele specifice (catalogul participantilor, listele de prezenta) pe care
le va completa pentru fiecare zi/sesiune de pregatire; se asigura inainte de
inceperea cursului de existenta materialelor
– Instructor practica – 2
posturi
Cod ocupatie: 242401
formator
Conditii generale:
– are cetatenie romana/cetatenie a altor state
membre UE, sau a statelor apartinand SEE cu resedinta in Romania;
– are capacitate de exercitiu deplina;
– nu a fost condamnat definitiv pentru
savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, statului ori contra autoritatii,
de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei,
de fals, ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu
intentie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea functiei, cu exceptia
situatiei in care a intervenit reabilitarea;
Conditii specifice:
– educatie solicitata– minim studii medii
absolvite cu diploma de bacalaureat- 4 ani;
– experienta solicitata- experienta
profesionala specifica in domeniul ocupatiei in care va sustine formarea- 2
ani;
– curs formator;
– operare PC;
– abilitati de lucru in echipa; capacitate de
concentrare, analiza si sinteza; rezistenta la stres, abilitati de comunicare
interpersonala; abilitati de negociere;
Atributiile postului scos la concurs:
– asigura realizarea
scopului si obiectivelor programului de formare profesionala prin realizarea
instruirii practice, testarea intermediara si finala a participantilor in
vederea verificarii nivelului cunostintelor acestora; asigura respectarea
principiului egalitatii de sanse si non discriminare in furnizarea serviciilor
de formare profesionala; asigura promovarea egalitatii de sanse intre femei si
barbati; asigura realizarea scopului si obiectivuluui programului de formare
profesionala; culege informatii despre cursanti, nivelul de cunostinte,
experienta, obiectivele acestora si adapteaza metodele de formare,
comunicare/curicula, la nevoile acestora; pregateste/actualizeaza suportul de
curs si eventual materialele auxiliare; preia de la organizatorul FPC
documentele specifice (catalogul participantilor, listele de prezenta) pe care
le va completa pentru fiecare zi/sesiune de pregatire; se asigura inainte de
inceperea cursului de existenta materialelor
Înscrierile se fac în
perioada 05.05.2022-11.05.2022, ora 1600
IV ACTE NECESARE INSCRIERII LA CONCURS
În conformitate cu prevederile
Cererii de finanțare, anunțului de selecție si Ordinul nr. 236/10.07.2018 a
Presedintelui ANOFM, dosarul de înscriere va conține următoarele documente:
a) Formularul de inscriere
si formularul de disponibilitate (Anexa 1 si Anexa 2) ;
b) Copie, certificată pentru conformitate cu
originalul, a actului de identitate;
c) Curriculum vitae în format european, în limba
română, semnat pe fiecare pagină;
d) Copii, certificate pentru conformitate cu
originalul, ale actelor de studii;
e) Copie, certificată pentru conformitate cu
originalul, a cetificatului de formator ;
f) Copia, certificată pentru conformitate cu
originalul, a certificatului de căsătorie, în situația în care există diferență
de nume între actul de identitate și actele de studii;
g) Acte doveditoare (adeverinta, etc) privind
experiența/expertiza, calificările specifice aferente poziției;
h) Adeverinta medicala care sa ateste starea de
sanatate corespunzatoare eliberata cu cel mult 6 luni anterioare derularii
concursului, de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile
sanitare abilitate ;
i) cazierul judiciar sau o declaratie pe proprie
raspundere ca nu are antecedente penale, urmand ca dupa declararea candidatului
ca fiind admis la selectia dosarelor, acesta sa prezinte in original cazierul
judiciar pana la proba interviului ;
j) Declarație prin care își exprimă acordul
privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
k)
Declarație pe propria răspundere privind inexistența oricărei situații
de incompatibilitate/conflict de interese la activitățile proiectului.
V.
BIBLIOGRAFIE
Constitutia Romaniei;
1. Legea nr. 53/2003 privind codul muncii,
completata si modificata;
2. Legea nr. 76/2002, completata si modificata;
3. HG nr. 174/2002, completata si modificata;
4. HG nr. 377/2002, completata si modificata;
5. OUG nr. 129/2002, completata si modificata;
6. Legea nr. 202/2002, completata si modificata;
TEMATICA,
1. Constitutia Romaniei;
2. Legea nr. 53/2003 privind codul muncii,
completata si modificata, titlu II, tiltul XI;
3. Legea nr. 76/2002, completata si modificata,
art. 63 – 70^5;
4. HG nr. 174/2002, completata si modificata,
art. 35 – 40;
5. HG nr. 377/2002, completata si modificata,
art. cap III;
6. OUG nr. 129/2002, completata si modificata;
7. Legea nr. 202/2002, completata si modificata;
VI MODALITATEA DE DEPUNERE A
CANDIDATURII
Dosarele candidaților
se depun în format electronic la adresa carmen.dan.bc@anofm.gov.ro si fizic la
sediul Centrului de Formare Profesionala, str. V. Alecsandri, nr.25, et. 4, cam
6, conform specificațiilor din anunț și se va primi un număr de înregistrare,
număr la care se va face referire în toate anunțurile de pe parcursul derulării
procedurii de selecție, fără a se menționa numele și prenumele candidaților.
Candidaturile depuse
după data limită, indicată în anunțul de selecție, precum și cele incomplete
vor fi respinse.
VII PROBELE SELECTIEI
Concursul va consta
intr-un interviu pe care candidatii il vor sustine in fata comisie de concurs
si va cuprinde si intrebari din bibliografia stabilita in acest sens
Etapa I : Selectia
dosarelor va avea loc in data de 12.05.2022.
Contestatiile
referitoare la selectia dosarelor pot fi depuse in termen de 24 ore de la
afisarea rezultatelor si vor fi solutionate in data de 16.05.2022.
Etapa a- II –
a :Interviul candidatilor admisi la selectia dosarelor va avea loc in data
de 17.05.2022, ora 1000
Rezultatele finale vor
fi afisate in data de 17.05.2022, ora 1200 .
Contestatiile pot fi
depuse in termen de 24 ore de la afisarea rezultatelor
Persoană de contact:
Dan Carmen-Simona, consilier superior, comp.Centrul de Formare Profesionala
tel.
0234/514859,0783122082, e-mail –
carmen.dan.bc@anofm.gov.ro
- Anunt_selectie_experti_implementare_Proiect_INSTAF_-_CONFORM_ORDINULUI_236.pdf
- Acord_Prelucrare_Date.docx
- ANEXA_1-Formular_inscriere_concurs.docx
- ANEXA_2-_Formular_disponibilitate.docx
- ANEXA_3_etapele_concursului.docx
- Declaratie_Inexistenta_Situatii_Incompatibilitate.docx
- Rezultat_verificare_dosare_de_inscriere_INSTAF.pdf
- Rezultat_etapa_a_II-a-_interviul_INSTAF.pdf
- Rezultat_final_selectie_experti_proiect_INSTAF.pdf