Anunț
Angajatorii pot accesa platforma aici.gov.ro în vederea decontării indemnizației prevăzută la Art. 1
alin. (4) din OUG nr. 132/2020 – reducere timp muncă
În cazul reducerii temporare a activităţii determinate de instituirea stării de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de muncă a salariaţilor cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu informarea şi consultarea sindicatului, a reprezentanţilor salariaţilor sau a salariaţilor, după caz, anterior comunicării deciziei salariatului.
Reducerea timpului de muncă se stabileşte prin decizia angajatorului, pentru o perioadă de cel puţin 5 zile lucrătoare consecutive, angajatorul având obligaţia de stabilire a programului de muncă pentru întreaga lună.
Pe durata reducerii timpului de muncă salariaţii afectaţi de măsură beneficiază de o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, în completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.
Indemnizaţia de mai sus este suportată de angajator şi se achită la data plăţii salariului aferent lunii respective, urmând a se deconta din bugetul asigurărilor pentru şomaj după îndeplinirea de către angajator a obligaţiilor declarative şi de plată aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Documentele necesare angajatorilor pentru decontarea indemnizației prevăzută de Art. 1 alin (4) din OUG nr. 132/2020 au fost aprobate prin Ordinul Ministrului
Muncii și Protecției Sociale nr. 1393/15.09.2020, publicat în Monitorul Oficial
nr. 850/16.09.2020. Acestea se vor descarca din plarforma aici.gov.ro, vor fi completate în format “PDF inteligent”, încărcate şi transmise agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă prin intermediul aceleiaşi platforme.
Recomandăm angajatorilor să încarce în platforma aici.gov.ro doar formularele electronice în format “PDF inteligent” cu toate câmpurile completate.
Notă: Pentru o bună funcționalitate a formularelor PDF, rugăm angajatorii
să nu utilizeze browserul pentru deschidere ci să folosească aplicații dedicate
(ex: Adobe Reader).