Lista documentelor de interes public
INFORMAŢII PUBLICE COMUNICATE DIN OFICIU
conform art.5 din Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
• Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea instituţiei: Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Hotărârea Guvernului nr. 1610/2006 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
• Coordonatele de contact ale instituţiei: Suceava, str. Tudor Vladimirescu f.n, telefon (40) 0230 523279, (40) 0230 523282, pagini de internet: www.anofm.ro, www.facebook.com/ajofmsuceava www.instagram.com/ajofmsuceava , e-mail: ajofm.sv@anofm.gov.ro
• Numele şi prenumele persoanelor din conducerea instituţiei şi ale funcţionarului responsabil cu difuzare informaţiilor publice.
Constantin Balauseac , director executiv
Mirela Angelica Florea, director executiv adjunct
Informaţiile publice le puteţi obţine: prin e-mail la adresa ajofm.sv@anofm.gov.ro , prin telefon la numărul 0230 523279, interior tasta 1, în scris la adresa sediului Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă: Suceava, Str. Tudor Vladimirescu f.n. sau pe loc, la sediul instituţiei etajul 1, camera 104.
• Numele şi prenumele funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice: Capverde Anca, inspector superior.
• Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil. Modul de constituire a veniturilor bugetului asigurărilor pentru şomaj şi sursele de finanţare sunt menţionate în Legea 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 23 – 30. Bugetul aprobat al instituţiei şi bilanţul contabil se găsesc la sediul instituţiei – Serviciul Finanţare şi urmărire a execuţiei bugetare, etaj 1, camera 15.
• Programele şi strategiile Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Suceava, din structura Serviciului Public de Ocupare: Planul anual de formare profesională, Programul de ocupare a forţei de muncă, Programul special de ocupare pentru localităţi din mediul rural, Programul special de ocupare pentru localităţi din mediul urban, Programul special de ocupare pentru comunităţi cu număr mare de etnici romi.
• Lista documentelor produse şi gestionate de AJOFM Suceava:
– Situaţia şomajului înregistrat la nivelul Judeţului Suceava,
– Situaţia locurilor de muncă vacante în Judeţul Suceava,
– Formularele europene necesare acordării prestaţiilor de şomaj şi exportul acestora,
– Situaţia privind numărul de șomeri înscriși la cursurile cuprinse în Planul de formare profesională,
– Situaţia privind numărul de persoane asistate prin măsuri active și ocupate Programul de ocupare a forţei de muncă,
– Situaţia privind numărul elevilor şi studenţilor încadraţi în baza Legii 72/2007,
– Situaţia privind numărul adeverinţelor eliberate conform Legii 416/2001 referitoare la venitul minim garantat.
• Lista documentelor de interes public folosite în activitatea agenţiei. Legislaţia specifică activităţii AJOFM Suceava.
A. Formulare tipizate folosite pentru desfăşurarea activităţii specifice de stimulare a şomerilor în vederea ocupării unui loc de muncă şi a angajatorilor pentru încadrarea persoanelor neocupate.
A.1 Formulare tipizate adresate şomerilor şi altor persoane care caută un loc de muncă. Aceste formulare pot fi descărcate de pe site-ul instituţiei, secţiunea „Formulare persoane juridice”.
A.2 Formulare tipizate adresate angajatorilor. Aceste formulare pot fi descărcate de pe site-ul instituţiei, secţiunea „Formulare persoane juridice”.
B. Acte normative de interes public care reglementează acordarea serviciilor : Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, Hotărârea Guvernului 174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 76/2002, Hotărârea Guvernului 377/2002 pentru aprobarea Procedurilor privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţi de finanţare şi instrucţiuni de implementare a acestora, Legea 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, Legea 53/2002 (Codul Muncii), Legea 72/2007 privind stimularea încadrării în muncă a elevilor şi studenţilor.
• Modalităţi de contestare a deciziei instituţiei în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public ( în conformitate cu prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public).
Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor Legii 544/2001 constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
Împotriva refuzului prevăzut se poate depune reclamaţie la conducătorul instituţiei publice în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.
Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
În cazul în care o persoana se considera vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei raza teritorială domiciliază sau în a cărei raza teritorială se afla sediul instituţiei publice. Plângerea trebuie făcută în termen de 30 de zile de la data când s-a primit răspunsul la solicitare.
Instanţa poate obliga instituţia publica să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi / sau patrimoniale.
Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
Decizia Curţii de apel este definitiva şi irevocabilă.
Atât plângerea, cât şi apelul se judeca în instanţă în procedura de urgenţă şi sunt scutite de taxa de timbru.