Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Satu Mare, cu sediul în Satu  Mare, str. Ion Ghica, nr.36, telefon: 0261-770237, fax: 0261-770238, cod fiscal 11341313, comunica pe aceasta cale tuturor unitatilor medicale autorizate in Medicina Muncii faptul ca se initiaza achizitie publica directa de servicii de medicina muncii pentru angajati, cod CPV 85147000-1, in conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006  a securitatii si sanatatii in munca cu modificarile si completarile ulterioare, a H.G. nr.  355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor cu modificarile si completarile .

   Valoarea estimata a contractului: 1.700,00 lei, cu TVA inclus pentru perioada 01.04.2025 – 31.12.2025.

Achizitia se va organiza in conformitate cu art.7, alin.5 din Legea nr.98/2016, cu completarile si modificarile ulterioare.

Achizitia se va finaliza prin incheierea unui contract de prestari servicii.

Denumirea achizitiei : achizitie publica directa de prestari servicii de Medicina Muncii pentru angajati.

Modul de achizitie : cumparare directa prin catalogul electronic din SEAP, ce se va finaliza prin inchierea unui contract de prestari servicii  de medicina muncii in conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006  a securitatii si sanatatii in munca cu modificarile si completarile ulterioare, a H.G. nr.  355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor cu modificarile si completarile .

Informaţii suplimentare se pot obţine de la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Satu Mare strada Ion Ghica nr.36, Satu  Mare, Cod postal 440091, compartiment achizitii publice, persoana de contact Macelaru Adriana Claudia.

Telefon: 0261-770237, fax: 0261-770238, e-mail: ajofm.sm@anofm.gov.ro 

  CERINTE MINIME GENERALE:

          Operatorul economic trebuie sa aiba conform  certificatului de inregistrare la Directia de Sanatate Publica, urmatoarele specializari medicale autorizate: medicina interna, cardiologie, gastroenterologie, dermatologie, alergologie si imunologie, oftalmologie, chirurgie, otorinolaringologie, psihiatrie, neurologie, radiologie si imagistica medicala, obstetrica si ginecologie, medicina muncii, identificarea si evaluarea factorilor de risc profesional, audiometrie, examinari medicale pentru personalul cu responsabilitati in siguranta rutiera, analize medicale.

Este necesar ca operatorul economic sa dispuna de personal calificat in vederea prestarii unor servicii medicale de calitate .

Operatorul economic va dispune, de spatii adecvate si echipamente medicale specifice, necesare prestarii in conditii de igiena si siguranta a serviciilor medicale solicitate si disponibilitatea pentru angajatii AJOFM Satu Mare .

 Serviciul de medicina muncii va fi coordonat  de  un medic specialist in medicina muncii, acesta va fi desemnat  de operatorul  economic ca responsabil pentru indeplinirea contractului (act de numire a persoanei desemnata).

   CERINTE MINIME TEHNICE:

          Serviciile medicale ce urmeaza a fi achizitionate trebuie sa asigure realizarea unitara si completa  a serviciilor medicale profilactice prin care se asigura supravegherea sanatatii lucratorilor in conformitate cu prevederile H.G. nr 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare si anume:

Servicii medicale de medicina muncii constand in:

 – intocmirea si completarea dosarului medical al fiecarui salariat;

– eliberarea fisei de aptitudine in munca pentru fiecare salariat;

– efectuarea monitorizarii starii de sanatate a salariatilor prin  control medical periodic si elaborarea unui raport medical de activitate la sfarsitul examinarilor;

– comunicarea  catre Directia de Sanatate Publica a morbiditatii cu incapacitatea temporara de munca;

– semnalarea cazului de boala profesionala, conform metodologiei aprobate de Ministerul Sanatatii;

– evaluarea conditiilor de munca a salariatelor care se incadreaza in prevederile Ordonantei de Urgenta  nr. 96/2003 privind  protectia maternitatii.

Servicii medicale constand in:

– examenul medical la angajarea in munca;

– examen medical periodic;

– examenul medical de adaptare in munca;

– examenul medical la reluarea activitatii;

– consiliere in domeniul sanatatii si securitatii in munca la cererea AJOFM Satu Mare;

Examenul medical la angajarea in munca

Stabileste aptitudinea/aptitudinea conditionata/inaptitudinea permanenta sau temporara in munca pentru profesia/functia si locul de munca in care angajatorul ii va desemna sa lucreze privind :

  1. compatibilitatea/incompatibilitatea dintre eventualele afecţiuni prezente în momentul examinării şi viitorul loc de muncă;
  • existenţa/inexistenţa unei afecţiuni ce pune în pericol sănătatea şi securitatea celorlalţi lucrători de la acelaşi loc de muncă;
  • existenţa/inexistenţa unei afecţiuni ce pune în pericol securitatea unităţii şi/sau calitatea produselor realizate sau a serviciilor prestate;
  • existenţa/inexistenţa unui risc pentru sănătatea populaţiei căreia îi asigură servicii.

In functie de rezultatul examenului medical la angajarea in munca, medicul de medicina muncii poate face propuneri pentru:

a)adaptarea postului de munca la caracteristicile anatomice, fiziologice, psihologice si la starea de sanatate a lucratorului, pentru lucratorii care isi schimba locul de munca sau sunt detasati in alte locuri de munca ori alte activitati;

b)indrumarea persoanei care urmeaza  a fi angajata catre ale locuri de munca;

c)includerea in circuitul informational  si operational din sistemul sanitar a acelor persoane care necesita o supraveghere medicala deosebita.

Examenul medical la angajarea în muncă se face la cererea angajatorului si constă în:

a) anamneza medicală profesională şi neprofesională şi examenul clinic general, conform modelului dosarului medical

b) examenele medicale clinice şi paraclinice

La indicaţia medicului de medicina muncii, pentru stabilirea incompatibilităţilor medicale cu riscurile profesionale evaluate, examenul medical la angajarea în muncă pentru locurile de muncă şi activităţile cu expunere la factori de risc profesional va cuprinde şi examene medicale suplimentare.

Concluzia finala se completeaza in fisa de aptitudine (Anexa nr. 5 la H.G. nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare) completata in 2 exemplare: unul pentru angajator si celalalt pentru lucrator.

                 Examenul medical de adaptare în muncă

se efectuează la indicaţia medicului specialist de medicina muncii în prima lună de la angajare şi are următoarele scopuri:

  a) completează examenul medical la angajarea în muncă, în condiţiile concrete noilor locuri de muncă (organizarea fiziologică a muncii, a mediului de muncă, relaţiile om-maşină, relaţiile psihosociale în cadrul colectivului de muncă);

 b) ajută organismul celor angajaţi să se adapteze noilor condiţii;

 c) determină depistarea unor cauze medicale ale neadaptării la noul loc de muncă şi recomandă măsuri de înlăturare a acestora.

Examenul medical periodic are urmatoarele scopuri:

a) confirmarea sau infirmarea la perioade de timp stabilite a aptitudinii in munca pentru profesia /functia si locul de munca pentru care s-a facut angajarea si s-a eliberat fisa de aptitudine;

b) depistarea aparitiei unor boli care constituie contraindicatii pentru activitatile  si locurile de munca cu expunere la factori de risc profesional;

c) diagnosticarea bolilor profesionale;

d) diagnosticarea bolilor legate de  profesie;

e)depistarea bolilor care constituie  risc pentru viata  si sanatatea celorlalti lucratori la acelasi loc de munca;

f) depistarea bolilor care constituie  risc pentru securitatea unitatii, pentru calitatea produselor sau pentru populatia cu care lucratorul vine in contact prin natura activitatii sale.

Examenul medical periodic se efectuează obligatoriu tuturor lucrătorilor.

Frecvenţa examenului medical periodic va fi stabilită prin fişele întocmite şi poate fi modificată numai la propunerea medicului specialist de medicina muncii, cu informarea angajatorului.

                     -cuprinde urmatoarele:

-inregistrarea evenimentelor care s-au petrecut in intervalul de la examenul medical in vederea angajarii sau de la ultimul examen medical periodic pana in momentul examenului medical respectiv;

-examenul clinic general, conform dosarului medical;

-examene clinice si paraclinice;

-examen psihologic

-examene indicate de catre medicul specialist de medicina muncii;

– la indicaţia medicului de medicina muncii, pentru stabilirea incompatibilităţilor medicale cu riscurile profesionale evaluate, examenul medical periodic poate cuprinde investigaţii şi/sau examene medicale de specialitate suplimentare;

-inregistrarea rezultatelor in dosarul medical;

-finalizarea concluziei  prin completarea fisei de aptitudine, de catre medicul specialist de medicina muncii, in doua exemplare, unul pentru angajator si celalalt pentru lucrator.

                 Examenul medical la reluarea activitatii

-se efectueaza dupa o intrerupere a activitatii de minimum 90 de zile, pentru motive medicale, sau de 6 luni, pentru orice alte motive, in termen de 7 zile de la reluarea activitatii,cu respectarea dispoziţiilor prevazute la examenul medical periodic si are ca scop:

a) confirmarea aptitudinii lucratorului pentru exercitarea  profesiei/functiei avute anterior sau noii profesii/functii la locul de munca respectiv;

b) stabilirea unor masuri de adaptare a locului de munca si a unor activitati specifice profesiei sau functiei, daca este cazul;

c) reorientarea spre un alt loc de munca, care sa asigure lucratorului mentinerea sanatatii si a capacitatii sale de munca.

Medicul de medicina muncii are dreptul de a efectua examenul medical la reluarea activitatii ori de cate ori il considera necesar, in functie de natura bolii sau a accidentului pentru care lucratorul a absentat  din institutie, cu informarea angajatorului.

Serviciul de medicina muncii care asigură supravegherea stării de sănătate a lucrătorilor va întocmi şi va prezenta angajatorului un raport care va cuprinde în principal concluziile evaluării stării de sănătate a lucrătorilor, precum şi recomandări medicale privind promovarea sănătăţii la locul de muncă.

Pentru protecţia sănătăţii comunitare, în cazul sectoarelor cu riscuri, in cazul A.J.O.F.M. Satu Mare  servicii către populaţie, examenele medicale la angajare, periodic, la reluarea muncii se pot completa cu examinările specifice sectorului de activitate, la indicaţia medicului specialist de medicina muncii.

EXAMENUL MEDICAL LA ANGAJARE/PERIODIC/ADAPTARE/RELUARE A ACTIVITATII PENTRU:

Personal de executie (cu munca la birou, lucru la calculator):

1. examen clinic general pe aparate si sisteme-conform cerintelor din dosarul medical, Cabinet de Medicina Muncii;

2. testarea acuitatii vizuale;

3. Recoltare probelor biologice in vederea depistarii infectiilor cu treponema palidum (VDRL);

4. examen psihologic

Personal cu functie de decizie:

1. examen clinic general pe aparate si sisteme – conform cerintelor din dosarul medical, Cabinet de Medicina Muncii;

2. testarea acuitatii vizuale;

3. recoltare probelor biologice in vederea depistarii infectiilor cu treponema palidum (VDRL);

4. examen psihologic.

5. examen psihiatric – la indicaţia medicului de medicina muncii

Personal care conduce masina institutiei:

 1. examen clinic general (atenţie: acuitate vizuală şi auditivă, probe neurologice, etilism cronic)

 2. examen psihologic

 3. testarea acuităţii vizuale, câmp vizual, vedere cromatică

 4. probe vestibulare, probe de echilibru

 5. audiogramă

 6. EKG

 7. glicemie

 8. recoltare probelor biologice in vederea depistarii infectiilor cu treponema palidum (VDRL);

Obiectul Contractului

Servicii de medicina muncii pentru angajatii Agentiei Judetene  Pentru Ocuparea Fortei de Munca Satu Mare, in conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006  a securitatii si sanatatii in munca cu modificarile si completarile ulterioare, a H.G. nr.  355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor cu modificarile si completarile ulterioare.

Obiectul contractului il reprezinta efectuarea examinarilor clinice si paraclinice prevazute de legislatia in vigoare pentru examenul medical la angajare, periodic, la adaptare si la reluarea activitatii a tuturor categoriilor de personal angajat la AJOFM Satu Mare.

Investigatiile medicale  si examinarile clinice se efectueaza in vederea evaluarii starii de sanatate a personalului angajat  la sediul prestatorului, din localitatea de resedinta a A.J.O.F.M. Satu Mare.

Numarul estimat de persoane care vor efectua investigatiile solicitate este de : minim 1 persoana – maxim 39 persoane.

Pana la finalizarea perioadei contractului, tot personalul angajat al AJOFM Satu Mare, va beneficia de examenul medical periodic, si pe toata durata perioadei contractului se vor asigura servicii de medicina muncii in conformitate cu prevederile caietului de sarcini si a legislatiei de specialitate in vigoare.

Plata serviciilor se va efectua lunar, in luna urmatoare prestarii serviciilor, pe baza facturii transmise de prestator si inregistrata prin registratura AJOFM Satu Mare.

La data prezentarii acestui caiet de sarcini AJOFM Satu Mare are un nr. total de   34 posturi, structurate astfel:

–        2 persoane cu functii de conducere care conduc masina institutiei;

–        1 persoane cu functii de conducere care nu conduc masina institutiei;

–        13 persoane cu functii de executie care conduc masina institutiei;

–        18 persoane cu functii de executie care nu conduc masina institutiei.

Angajatii AJOFM Satu Mare lucreaza la PC-uri aproximativ 8 ore/zi, birourile sunt dotate cu PC-uri, copiatoare, imprimante, echipamente multifunctionale.

Programul normal de lucru este de 8 ore/zi.

Propunerea financiara va fi exprimata in lei fara TVA/luna cu doua zecimale si va cuprinde toate cheltuielile legate de prestarea serviciilor.

Medicul de medicina muncii, pe baza fiselor de expunere risc profesional si a examinarii clinice, va putea recomanda fiecarui angajat, daca este cazul, pentru stabilirea unui diagnostic, examenul unui medic de alta specialitate din sistemul asigurarilor sociale de sanatate.

Numarul de examene medicale poate sa scada sau sa creasca in functie de fluctuatia angajatilor si a creditelor bugetare  aprobate cu aceasta destinatie.

Ofertantul castigator al acestei achizitii va trebui sa-si asume obligatia de a pune la dispozitia achizitorului dosarele medicale ale salariatilor AJOFM Satu Mare in cazul in care pentru perioada urmatoare nu va mai fi acelasi castigator.

In cazul in care apar:

-modificari ale raportului de serviciu/munca in cadrul institutiei se vor efectua servicii de medicina muncii corespunzator postului nou ocupat, iar la incetarea raportului de serviciu/munca, angajatorul va pastra o copie a dosarului medical si originalul va intra in posesia titularului concomitent cu semnarea fisei de lichidare.

-schimbari legislative in acest domeniu, autoritatea contractanta are dreptul de a actualiza cerintele contractului de medicina muncii prin incheierea unui act aditional.

-modificari in structura personalului, responsabilul de resurse umane al autoritatii contractante, va aduce la cunostinta operatorului economic

Prezentarea propunerii financiare

Propunerea financiara va fi exprimata in lei fara TVA cu doua zecimale  si va cuprinde toate cheltuielile legate de prestarea serviciilor de analize medicale.

-Certificat de inregistrare fiscala- in copie

-Certificat de inregistrare la Directia de Sanatate Publica- in copie

-Autorizatie sanitara de functionare pentru activitatile medicale prestate- in copie

-Acte doveditoare din care sa rezulte ca are personal calificat in vederea prestarii unor servicii medicale de calitate

-Acte doveditoare din care sa rezulte ca detine spatii adecvate si echipamente medicale specifice, necesare prestarii serviciilor medicale solicitate in conditii de igiena si siguranta.

Cerinte minime referitoare la capacitatea tehnica si la capacitatea economica financiara pe care operatorul economic trebuie sa le indeplineasca pentru a putea  fi considerat calificat:

Documentele in copie vor fi certificate conform cu originalul si semnate pe fiecare pagina de catre reprezentatul legal al societatii.

Elaborarea ofertei

Propunerea financiara va fi exprimata in lei fara TVA cu doua zecimale si va cuprinde toate cheltuielile legate de prestarea serviciilor.

Limba de redactare: limba romana.

Perioada de valabilitate  a ofertei – de la data de 01.04.2025 pana la data de 31.12.2025, cu posibilitatea de prelungire in conformitate cu prevederile legale in vigoare privind achizitiile publice, art.165, alin(1) din HGnr.395/2016.

Nu se accepta subcontractarea serviciilor.

Evaluarea ofertelor

In evaluarea ofertelor se va lua in considerare pretul cel mai scazut.

Durata de prestare a serviciilor

Durata contractului ce urmeaza  a fi incheiat pentru asigurarea serviciilor de medicina muncii este perioada 01.04.2025-31.12.2025.

Contractul fiind de regularitate, se ia in considerare varianta in care autoritatea contractanta opteaza pentru suplimentarea  cantitatii de servicii pana la nivelul maxim ce nu poate depasi 4 luni de la  data expirarii duratei initiale de indeplinire a contractului.

Intreaga valoare a contractului va fi esalonata pe numarul de luni pentru care se va incheia contractul, iar plata se va face lunar cu ordin de plata.

Toate serviciile vor incepe si vor fi asigurate de la data semnarii contractului, trebuind sa fie prestate in perioada convenita 01.04.2025-31.12.2025.

Valoare estimata

Valoarea totala estimata a serviciilor pentru 9 luni este de 1.700,00 Lei fara TVA.

Sursa de finantare: bugetul asigurarilor sociale

Depunerea ofertelor :

Adresa la care se depune oferta: sediul AJOFM Satu Mare Str. Ion Ghica Nr. 36;

Data limita pentru primirea si inregistrarea ofertei pe suport de hartie, la secretariatul institutiei A.J.O.F.M Satu Mare, este data de 26.03.2025, ora 12 :00.