NR.3866 din 10.06.2025

                              Aprob,

  Director executiv adjunct,

                     Daniela LUPU

ANUNȚ DE SELECȚIE

AGENȚIA JUDEȚENĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ NEAMT,

 Anunță scoaterea la concurs a următoarelor posturi de experti de implementare externi:

  • COORDONATOR EXPERȚI GRUP ȚINTĂ – CEGT-S cod ocupatie 242104
  • EXPERT GRUP ȚINTĂ-Lucrator de tineret- EGT-LC 2-S cod ocupatie 242104
  • EXPERT GRUP ȚINTĂ-Lucrator de tineret EGT-LC 3-S cod ocupatie 242104
  • EXPERT CONSILIERE EC3 -S-cod ocupatie 242306

în cadrul proiectului “COMPASS – COMPetențe pentru Autodezvoltare și Succes Sustenabil”, Cod SMIS: 337206, apel: PEO/459/PEO_P2/OP4/ESO4.1/PEO_A22 – Dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor

I. INFORMAȚII PROIECT

  Agenția Județenă pentru Ocuparea Forței de Muncă Neamt implementează în parteneriat cu    Asociația Centrul de Resurse Economice și Educație pentru Dezvoltare, cu sediul în sat Bodești, com.Bodești, Danke Consulting SRL, cu sediul în municipiul Iasi si  Fundatia Judeteana pentru Tineret Suceava

în perioada  11.06.2024 – 25.06.2025 proiectul “COMPASS – COMPetențe pentru Autodezvoltare și Succes Sustenabil”, Cod SMIS: 337206, apel: PEO/459/PEO_P2/OP4/ESO4.1/PEO_A22 – Dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor.

Obiectivul general al proiectului:

Imbunătățirea accesului la piaţa muncii şi măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unul loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin Implementarea Garanţei pentru tineret, pentru şomerii de lungă durată şi grupurile defavorizate de pe piaţa muncii şi pentru persoanele inactive, precum şi prin promovarea desfăşurării de activități independente şi a  economiel sociale .

Obiectivele specifice ale proiectului:

  1. Crearea si consolidarea unei retele de sprijin interinstitutionala in Regiunea NE, pe parcursul a 36 de luni, prin participare si actiuni concertate destinate tinerilor din categoria NEETS;
  2. Furnizarea de servicii integrate de informare, consiliere, formare profesionala si dezvoltarea a competentelor transversale pentru un grup tinta de 1576 de tineri NEETS.

Durata totală a proiectului: 36 luni

Bugetul proiectului: 9.952.903,28 lei

Activitățile proiectului sunt:

A1.  Dezvoltarea unei retele pentru tineret care sa furnizeze servicii personalizate si de calitate tinerilor cu precadere din categoria Neets ;

A2. Furnizarea de servicii pentru tineri;

A3. Identificarea, recrutarea, selectia si mentinerea a grupului tinta.

Prezentul document are scopul de a descrie și reglementa modul de desfășurare a procesului de  selecție a candidaților pentru ocuparea posturilor externe aferente echipei de implementare a proiectului “COMPASS – COMPetențe pentru Autodezvoltare și Succes Sustenabil”, Cod SMIS: 337206, apel: PEO/459/PEO_P2/OP4/ESO4.1/PEO_A22 – Dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor realizarea publicității documentului, etapele şi termenele, precum şi modalitatea de evaluare a candidaților.

Parteneri în cadrul proiectului:

1.  Agentia Judeteana   Pentru Ocuparea Fortei de Munca NEAMT, cu sediul în Piatra Neamt, Str.Privighetorii nr. 21, Bl. 13, parter, codul fiscal 11335273, având calitatea de Lider parteneriat/Solicitant,

2. Asociația Centrul de Resurse Economice și Educație pentru Dezvoltare, cu sediul în sat Bodești, com.Bodești, str. Eroilor nr. 6, Jud. Neamț, codul fiscal 2586259, având calitatea de Partener 1;

3. Danke Consulting SRL, cu sediul în municipiul Iasi, Bulevardul Stefan cel Mare si Sfant, nr.8, birou 1, 3, si 4,sc.A, et.2, jud. Iasi, codul unic de inregistrare 32242070, având calitatea de Partener 2;

4. Fundatia Judeteana pentru Tineret Suceava, cu sediul în municipiul Suceava, strMihai Viteazul, nr. 40,jud. Suceava, codul fiscal 38203800, având calitatea de Partener 3.

II. OBIECTUL ANUNȚULUI DE SELECȚIE

Selecția personalului necesară pentru ocuparea următorului post în cadrul proiectului “COMPASS – COMPetențe pentru Autodezvoltare și Succes Sustenabil”, Cod SMIS: 337206, pentru perioada: de la data încheierii CIM, în urma acceptării Notificării (de către OIR).

Nr. crt.      Denumire post      Nr.  posturi        Activitatea/ SubactivitateaPerioada contractuală conform prevederilor cererii de finanțareDurata timpului de lucru conform prevederilor cererii de finațare  
1.COORDONATOR EXPERȚI GRUP TINTA CEGT-S1Elaborează calendare și stabilește termenele pentru fiecare etapă a procesului de recrutare, Supervizează echipa de experți implicată în procesul de recrutare, Monitorizează progresul activităților de recrutare și selecție, Colaborează activ cu alți experți și coordonatori, Asigură un flux constant de informații între echipa de recrutare și echipa de management Raportează progresul și rezultatele activităților de recrutare către echipa de management Pregătește rapoarte detaliate privind activitățile de recrutare Respectă cu strictețe dispozițiile legale și reglementările instituționale Interzice accesul persoanelor neautorizate la parolele și mijloacele tehnice de acces Prelucrează datele personale exclusiv pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu prevăzute în fișa postului35 luni84 ore/lună
2EXPERT GRUP ȚINTĂ-Lucrator de tineret EGT-LC 2-S1Oferă suport în facilitarea parteneriatelor între SPO Menține legătura directă cu entitățile partenere Documentează activitățile desfășurate în cadrul parteneriatelor, Identifică nevoile specifice ale tinerilor NEETs în cadrul subactivității A1.2, Facilitează participarea tinerilor la sesiunile de formare, Monitorizează progresul tinerilor, Facilitează participarea tinerilor din grupul țintă în activitățile de mentorat Participă la identificarea și sprijinirea tinerilor NEETs pentru includerea în programul de formare din subactivitatea A2.135 luni84 ore/lună
3.EXPERT GRUP ȚINTĂ-Lucrator de tineret EGT-LC 3-S1Oferă suport în facilitarea parteneriatelor între SPO Menține legătura directă cu entitățile partenere Documentează activitățile desfășurate în cadrul parteneriatelor, Identifică nevoile specifice ale tinerilor NEETs în cadrul subactivității A1.2, Facilitează participarea tinerilor la sesiunile de formare, Monitorizează progresul tinerilor, Facilitează participarea tinerilor din grupul țintă în activitățile de mentorat Participă la identificarea și sprijinirea tinerilor NEETs pentru includerea în programul de formare din subactivitatea A2.135 luni84 ore/lună
4.EXPERT CONSILIERE EC3 -S  1Oferă suport partenerilor locali în evaluarea inițială a nevoilor tinerilor propuși, Dezvoltă instrumente și resurse de consiliere personalizate pentru entitățile partenere, Documentează și evaluează progresul realizat de fiecare partener în sprijinirea tinerilor Evaluează nevoile de consiliere și orientare profesională ale tinerilor, Dezvoltă planuri personalizate de consiliere, adaptate nevoilor fiecărui tânăr, Oferă sprijin individual și de grup, ajutând tinerii să își stabilească obiective clare de dezvoltare Evaluează nevoile de consiliere ale tinerilor NEETs implicați în subactivitatea A2.1, Furnizează consiliere individuală și de grup tinerilor, Participă la evaluarea progresului tinerilor consiliați și raportează echipei de management35 luni49 ore/lună

Posturile scoase la concurs sunt create în cadrul proiectului “COMPASS – COMPetențe pentru Autodezvoltare și Succes Sustenabil”, Cod SMIS: 337206, apel: PEO/459/PEO_P2/OP4/ESO4.1/PEO_A22 – Dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor și sunt  posturi contractuale în afara organigramei, aferente gestionării şi implementării proiectelor cu finanţare din fonduri europene nerambursabile, pe perioadă determinată.

Posturile scoase la concurs, prin prezentul anunt, sunt posturi de execuție în cadrul proiectului anterior menționat.

Candidații vor fi selectați conform Procedurii interne de recrutare și selecție a personalului necesar a fi încadrați cu contract individual de muncă pe perioadă determinată pe posturi în afara organigramei aprobată prin Ordinul Președintelui ANOFM Nr.339/05.06.2025 .

             III. CONDIȚII GENERALE ȘI SPECIFICE DE PARTICIPARE LA SELECȚIE ȘI RECRUTARE

 3.1 Condiții generale de participare la concurs:

  Candidatul trebuie să îndeplinească urmatoarele condiții:

a) are cetăţenie română/cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European cu reşedinţa în România;

 b) are capacitate de exerciţiu deplină;

c) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

d) îndeplinește condițiile de studii prevăzute în cererea de finanțare aprobată și în anunțul selecției;

e) îndeplinește condițiile de vechime/ experiență în domeniul de activitate menționate în anunț;

f) nu a fost condamnat/(ă) definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face/care ar face-o incompatibil(ă) cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) îndeplinește alte condiții în funcție de specificul proiectului;

h) este de acord sa-i fie prelucrate datele cu caracter personal, în scopul preventiv care au fost colectate;

   3.2 Condiții specifice:

Scopul postului: Participa la derularea proiectului cu titlul COMPASS- COMPetenţe pentru

            Autodezvoltare şi Succes Sustenabil – 337206, conform atribuțiilor stabilite în prezenta

            fișă a postului.           

            Educație solicitată: studii superioare absolvite cu diploma de licență sau echivalent-3      ani;

            Experiența specifică necesară: Experiență in management / coordonare activități: consiliere si mediere/resurse umane/recrutare , facilitator/ experiență in implementare proiecte  – 3 ani;                     

Competențe solicitate:

           – cunoștinte operare PC (Word, Excel, PowerPoint);

           – capacitate de analiza;

            – spirit critic;

            – corectitudine;

            – abilitați de comunicare, relaționare și lucru în echipă.

IV. DOSARUL DE CONCURS

În conformitate cu prevederile Cererii de finanțare și ale Procedurii interne de recrutare și selecție a personalului necesar a fi încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată pe posturi în afara organigramei, dosarul de înscriere la concurs va conține următoarele documente:

a) formular de înscriere şi formular de disponibilitate, conform ANEXEI nr.1 și nr.2  la anunțul de selecție;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz (semnată de candidat);

c) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute;

d) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului specifice postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

e) alte acte doveditoare privind experiența/expertiza, calificările specifice aferente poziției;

f) CV format Europass datat și semnat pe fiecare pagină (CV-ul trebuie să conțină obligatoriu date de contact valide- adresă de e-mail și număr de telefon);

g) cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale (candidatul declarat admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data primei probe a concursului);

h) adeverința medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult șase luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;

i) declaraţie prin care îşi exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal comform ANEXEI NR.3 (se poate completa la sediul instituţiei).

Documentele doveditoare ale studiilor și experienței/expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, adeverințe de lucru, alte documente doveditoare) se prezintă însoțite de documentele originale și se depun certificate pentru conformitate cu originalul sau în copii legalizate.

V. BIBLIOGRAFIA:

  1. GHIDUL SOLICITANTULUI – CONDIȚII GENERALE (Martie 2023), cu modificările si completările ulterioare pentru Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027, Anexa  la Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 4172/2024.
  2.     GHIDUL SOLICITANTULUI CONDIȚII SPECIFICE:  Program: „Programul Educație și Ocupare    Prioritate: 2. Valorificarea potențialului tinerilor pe piața muncii (Ocuparea forței de    muncă în rândul tinerilor).
  3. Obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare  pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale (FSE+)
  4. Acțiunea 2.a.1. Dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor, cu precădere din categoria NEETs
  5. Ordonanța de Urgență nr. 23 din 12 aprilie 2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
  6. Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările si completările ulterioare;
  7. Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările și completările ulterioare;
  8.  Hotărârea Guvernului nr. 128/2023 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2016.

            VI. MODALITATE DE DEPUNERE A CANDIDATURII

Candidații vor depune documentele pe email pe adresa  ajofm.nt@anofm.gov.ro , sau la sediul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Neamt, din str. Privighetorii nr.21-23, in intervalul 11.06.2025-13.06.2025, ora 1400 .

Candidaturile transmise după data limită indicată în anunțul de selecție, precum și cele incomplete vor fi respinse.

Persoana de contact – funcția consilier superior –Bodnar Elena- tel: 0233.237780,   e-mail elena.bodnar.nt@anofm.gov.ro

VII. PROBELE SELECȚIEI

    Selecția constă în parcurgerea a doua etape, astfel :

Prima etapă a procesului de selecție constă în verificarea dosarelor depuse de către candidați. Pentru a fi admis în etapa ulterioară, dosarul trebuie să conțină toate documentele solicitate care trebuie să dovedească îndeplinirea condițiilor obligatorii din anunțul de selecție.

Această probă este eliminatorie, la interviu urmând a participa persoanele care au obținut calificativul „admis”.

Lista candidaților declarați admiși/respinși este publicată la sediul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței De Muncă Neamt, din str. Privighetorii nr.21-23 și pe pagina de internet a acestuia în data de 16.06.2025 ora 16.00.

Etapa a doua constă în verificarea îndeplinirii condițiilor de ocupare a postului prin evaluarea CV-ului și a documentelor depuse. Rezultatele verificării vor fi publicate la sediul beneficiarului proiectului, la adresa specificată în anunțul de selecție și pe pagina de internet a acestuia în data de 17.06.2025 ora 10.00.

Această probă este deasemenea eliminatorie, la interviu urmând a participa persoanele care au obținut calificativul „admis”.

Eventualele contestații vor fi depuse la sediul beneficiarului în termen de 24 de ore, de la data publicării rezultatelor acestei etape, respectiv pănă la data de 18.06.2025 ora 10.00, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

– Etapa a treia constă într-un interviu, ce presupune verificarea cunoștințelor, competențelor și abilităților necesare îndeplinirii atribuțiilor postului și care se va desfășura în data de 23.06.2025 incepand cu ora 10.00.

În urma susținerii interviului, fiecare candidat va fi notat cu note de la 1 la 100 de către fiecare dintre membrii comisiei de concurs.

Interviul constă în 10 întrebări, 4 adresate de președintele comisiei de concurs și câte 3 de ceilalți doi membri, fiecare notate cu 10 puncte. Va fi admis candidatul care a obținut un punctaj de minim 70 puncte.

Comunicarea rezultatelor privind „interviul” se face prin afișare la sediul beneficiarului și pe pagina web a acestuia în ziua desfășurării probei.

Eventualele contestații vor fi depuse la sediul beneficiarului în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

 Rezultatul final al concursului/ examenului și publicarea acestuia. Soluționarea contestațiilor:

Se consideră selectat în vederea încadrării candidatul care a obținut la interviu cea mai mare medie dintre candidații care au concurat pentru același post, cu condiția ca aceștia să fi obținut cel puțin 70 de puncte.

Rezultatele concursului se vor consemna într-un proces verbal semnat de către toți membrii comisiei de concurs, întocmit în urma desfășurării probelor de evaluare. Comisia va stabili clasamentul candidaților în ordinea descrescătoare a mediei notelor acordate. Candidații vor fi declarați admiși în ordinea descrescătoare punctajului, în limita numărului de posturi din anunțul de selecție.

La medii egale, obținute în urma interviului, comisia va stabili candidatul selectat în vederea încadrării, în raport cu datele personale sau cele referitoare la nivelul studiilor de bază sau suplimentare (doctorat, cursuri post universitare și altele), cuprinse în dosarele depuse. Dacă departajarea nu poate fi realizată în acest mod, în vederea stabilirii candidatului selectat în vederea încadrării, comisia de concurs va solicita candidaților referințe suplimentare sau, după caz, va proceda la invitarea acestora la un nou interviu.

Rezultatele se afișează la sediul beneficiarului și pe pagina web a acestuia,in data de 23.06.2025, ora 14.00, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii „admis” sau „respins”.

Eventualele contestații vor fi depuse la sediul beneficarului în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor finale, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

Contestațiile vor fi soluționate de către Comisia de soluționare a contestațiilor în termen de maximum 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor. Notele acordate în urma soluționării contestațiilor rămân definitive.

Hotărările Comisiei de soluționare a contestațiilor se consemnează în procesele verbale, semnate de către președintele și membrii acesteia.

Rezultatele obținute în urma soluționării contestațiilor vor fi publicate prin afișare la sediul beneficiarului și pe pagina web a acestuia, în termen de maxim 1 zi lucrătoare de la data încheierii proceselor verbale de soluționare a contestațiilor, respectiv 25.06.2025, ora 14.00.

Valorificarea rezultatelor activității

CV-urile candidaților declarați admiși în urma concursului vor fi transmise, de echipele de management, către AM/OI competențe, în vederea verificării și acceptării acestora. Ulterior aprobării notificării aferente, candidații acceptați vor fi invitați la beneficiarul care a organizat selecția în vederea angajării.

Durata contractului individual de muncă se va stabili în funcție de durata activităților ce urmează a fi prestate, în procesul de implementare a proiectului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

După ce candidatul selectat în vederea încadrării a fost informat, potrivit legii, cu privire la clauzele esențiale, pe care beneficiarul intenționează să le scrie în contractul individual de muncă, acestuia i se vor prezenta în vederea semnării contractului menționat precum și fișa postului.

Candidații declarați admiși vor trebui să prezinte anterior încheierii contractului individual de muncă, un certificat/fișă medicală care atestă faptul că sunt apți pentru prestarea muncii conform Codului Muncii.

Afișat astăzi,        

            10.06.2025 ora 15.00

Secretar comisie,

Elena Bodnar