AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ DOLJ, cu sediul în Craiova, str. Eugeniu Carada, nr.13 A, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante în baza art.VII din OUG nr.115/2023 – alin.(3) şi art.VII alin.(7)/XI din OUG nr.121/2023 pentru modificarea şi completarea Codului administrativ

Funcția publică scoasă la concurs:

  • Consilier, clasă I, grad superior, COMPARTIMENT ÎNREGISTRARE ŞI STABILIRE DREPTURI ŞOMERI- ID post 425967

Data, ora și locul desfășurării probei scrise:

  • 21.10.2024, ora 13.00, AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ DOLJ, cu sediul în Craiova, str. Eugeniu Carada, nr. 13A

Data, ora și locul probei de interviu: în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise, data și ora va fi stabilită odată cu afișarea rezultatului la proba scrisă.

Perioada de depunere a dosarelor: 19.09.2024 – 08.10.2024

Perioadă verificare eligibilitate candidaţi: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioadă depunere contestaţie la verificarea eligibilităţii candidaţilor: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului verificării eligibilităţii candidaţilor.

Perioadă soluţionare contestaţii la verificarea eligibilităţii candidaţilor: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Condiţii pentru ocuparea postului:

Studii de specialitate:

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă

Vechime minimă în specialitatea studiilor: 7 ani

Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână

Bibliografie şi tematică:

  1. Constituția României, republicată,

  cu tematica:Constituția României, republicată;

  • Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările si completările ulterioare,

  cu tematica:Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor  formelor  de discriminare, republicată, cu modificările si completările ulterioare;

  • Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

  cu tematica:Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările si completările ulterioare;

  • Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a,titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările si completările ulterioare,

  cu tematica:Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a,titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările si completările ulterioare;

5. Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificarile si completarile ulterioare,

cu tematica:Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării  forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare – in integralitate;

6. Hotărârea Guvernului nr.174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare,

cu tematica:Normele metodologice de aplicare a Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare – in integralitate.

            Atribuţiile stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

1.Asigură servicii de informare generală pentru persoanele fizice și juridice interesate privind:

           – cererea și oferta de forţă de muncă și o gamă de alte servicii care includ:

    – bursa locurilor de muncă

    – clubul şomerilor

    – servicii de informare privind cererea de forţă de muncă

    – servicii de orientare profesională și îndrumare în domeniul carierei

    – servicii de consultanță pentru crearea de întreprinderi mici și mijlocii

    – servicii de consultanță și sprijin a agenţilor economici în realizarea programelor de  reconversie profesională

    – cursuri de calificare, recalificare, instruire și perfecţionarea pregătirii profesionale a adulţilor

    – servicii de reintegrare socio-profesională a categoriilor de persoane defavorizate

             – alte servicii menite sa stimuleze ocuparea și atenuarea dezechilibrelor pe piaţa muncii

2.Asigură stabilirea, potrivit legii, a drepturilor de protecţie socială a persoanelor neîncadrate în muncă și a altor categorii socio-profesionale care se înregistrează la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă.

3.Inregistrează  solicitanţii de locuri de muncă și de indemnizaţii de şomaj.

4.Verifică documentele prevăzute de legislaţia in vigoare pentru acordarea drepturilor de şomaj si întocmeste dosarul solicitantului. 

5.Actualizează evidenta persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca pe grupe de varsta, sex, meserii, experienţa si pregătire profesionala, stare familiala, starea de sanatate, etc.

6.Realizează primul interviu in scopul cunoaşterii solicitantului, a experienţelor si competentelor sale,a dorinţei si preocupărilor actuale pentru reintegrarea profesionala.

           7.Completează carnetul de şomer, intocmeste decizii de incetare si suspendare a plaţii   indemnizaţiilor in situaţiile prevăzute de lege si opereaza in dosarul beneficiarului si completeaza adeverinte cu perioada în care beneficiarul s-a aflat în şomaj.

             8.Transmite dosarul intocmit spre vizare control financiar preventiv/validare.

             9.Primeşte si soluţionează cererile de repunere in plata dupa suspendare.

10.Primeşte si prelucrează cererile pentru acordarea drepturilor restante, ca urmare a neridicărilor în  termen sau datorită reşinerii mandatelor de catre punctele teritoriale de lucru.

11.Propune modificarea procedurilor de înregistrare ori de cite ori intervin situatii care ar putea afecta activitatea compartimentului.

12.Intocmeşte referatul cu mandatele care vor fi retinute de la plata si il inainteaza serviciului buget pentru operare.

13.Verifică datele inregistrate pentru a se evita orice eroare in exploatarea ulterioara  a informatiilor.

14.Întocmeşte şi finalizează documentaţia pentru recuperarea sumelor de la persoanele fizice care au beneficiat de indemnizaţie de şomaj si au creat debite.

15.Estimează volumul de plăţi pentru realizarea indicatorilor de performantă.

16.Realizează închiderea de luna din punct de vedere financiar şi statistic.

17.Asigură serviciile de preconcediere colectivă pentru personalul agenţilor economici care fac obiectul restructurărilor.

18.Asigură depistarea, înregistrarea și gestionarea locurilor de muncă vacante, evaluarea și cunoaşterea nevoilor actuale și de perspectiva pentru care urmeaza sa se selecţioneze și să se repartizeze persoanele aflate în evidență; depistarea locurilor de munca vacante se va face prin vizite la agenţii economici și institutii, legături telefonice, întâlniri periodice cu reprezentanţii unităţilor, chestionare și adrese transmise managerilor, consultarea presei locale și centrale, etc..

19.Realizează evidența locurilor de muncă vacante pe unități și în structura pe meserii, le afișează la centrele teritoriale și le reactualizează în funcţie de ocuparea acestora.

20.Asigură medierea locurilor de muncă vacante atât pentru şomeri din evidență, cât și pentru persoanele care doresc să-și schimbe locul de muncă și face preselecția candidaţilor.

21.Realizează, pe baza informaţiilor culese în urma depistării locurilor de muncă, preselecția persoanelor pentru posturile vacante și le convoacă pentru pregătirea lor în vederea prezentării la unitățile care au comunicat posturile vacante.

22.Informează solicitanții de locuri de muncă și indemnizație de șomaj asupra drepturilor și obligațiilor ce le revin și  furnizează informațiile necesare solicitantului pentru deschiderea dreptului la indemnizație de șomaj.

23.Eliberează dispoziţii de repartizare pentru incadrarea in munca.

24.Efectuează vizele lunare la şomerii indemnizabili.

25.Înregistrează persoanele apte de muncă beneficiare ale prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune.

26.Colaborează cu unităţile administrativ-teritoriale repartizate în vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de Legea nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune,verifică şi transmite lunar sau ori de câte ori este nevoie către fiecare UAT repartizat situaţia persoanelor beneficiare de venit minim de incluziune.

27.Realizează profilarea si incadrarea in nivelul de ocupabilitate ,,usor ocupabil,, , ,,mediu ocupabil,, , ,,greu ocupabil,, si ,,foarte greu ocupabil,, a persoanelor in cautare de loc de munca inregistrate conform Procedurii aprobate prin Ordinul ANOFM nr.11/2018.

28.Incheie Acorduri de integrare in munca cu somerii de lunga durata inregistrati, intr-un termen ce nu va depasi 18 luni de la inregistrare, conform Procedurii aprobate prin Ordinul ANOFM nr. 254/2018.

29.Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul AJOFM DOLJ pentru realizarea atribuţiilor proprii.

Conţinutul dosarului de concurs şi modalitatea de inscriere la concurs:

Dosarul de concurs conţine, in mod obligatoriu:

  a) formularul de înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa nr.10 din OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din OUG nr.121/2023;

  b)  copia cărții de identitate;

  c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, in cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;

  d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

  e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;

  f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate in condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

  g) cazierul judiciar;

  h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;

  i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform dispoziţiilor art.VII alin.(15) din OUG nr.121/2023 coroborate cu cele ale art.38 alin.(7) din Anexa 10 la OUG nr.57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea in muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art.137 lit.e) din Anexa 10 la OUG nr.57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

Modalitatea de inscriere la concurs:

Potrivit dispoziţiilor art.VII alin.(17) din OUG nr.121/2023, dosarul de concurs se poate depune:

-personal de către candidat la sediul AJOFM Dolj, din Craiova, str. Eugeniu Carada, nr. 13A;

-prin intermediul unui serviciu de curierat la sediul AJOFM Dolj din Craiova, str. Eugeniu Carada, nr. 13A;

-în format electronic, la adresa de e-mail ajofm.dj@anofm.gov.ro

Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

           Condiţii de ocupare a unei funcţii publice potrivit art.465 din Codul administrativ:

(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
  a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  d) are capacitate deplină de exerciţiu;
    e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie,respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
  f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice – (conform anuntului de concurs);
  g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
  h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin.(2).


Persoana de contact: Ionescu Elena Luminița – expert, tel. 0251.306100, fax: 0351.401557,

email: luminita.ionescu.dj@anofm.gov.ro.

Afișat în data de 19.09.2024, la sediul și pe pagina de internet a Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Dolj.