Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Dolj, cu sediul în Craiova, str. Eugeniu Carada, nr.13 A, publica anuntul privind organizarea concursului pe post pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante in baza art.VII din OUG nr.115/2023 alin.(2) lit.b) și art.88 alin.(2) din Anexa nr.10 la OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Funcția publica scoasă la concurs:
-consilier, clasă I, grad profesional debutant, (ID post 415715) – PUNCT DE LUCRU BĂILEŞTI
Data, ora și locul desfășurarii probei scrise: 28.10.2024, ora 13.00, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Dolj
Data si ora probei de interviu: se va afisa pe site-ul AJOFM Dolj odată cu afişarea rezultatelor probei scrise
Perioada de depunere a dosarelor: 25.09.2024 – 14.10.2024
Perioadă verificare eligibilitate candidati: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Perioadă depunere contestatie la verificarea eligibilitatii candidatilor: in termen de o zi lucratoare de la data afisarii rezultatului verificarii eligibilitatii candidatilor.
Perioadă solutionare contestatii la verificarea eligibilitatii candidatilor: in termen de doua zile lucratoare de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
Condiţii pentru ocuparea postului:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de ocupare a unei funcții publice prevăzute la art.465 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ.
Studii de specialitate:
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă
– vechime minimă în specialitatea studiilor: 0 ani
Competențe specifice:
Competențe digitale – utilizarea suitei Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access, Publisher) – nivel utilizator începător, dovedite cu document sau documente ce atestă competența specifică.
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână.
Bibligrafia si tematica de specialitate:
1.Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificarile si completarile ulterioare,
cu tematica: Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificarile si completarile ulterioare – in integralitate;
2.Hotărârea Guvernului nr.174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificarile si completarile ulterioare,
cu tematica: Normele metodologice de aplicare a Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificarile si completarile ulterioare-in integralitate;
3.Legea nr.202/2006 privind organizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: CAPITOLUL I Dispoziţii generale, CAPITOLUL II Organizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale, CAPITOLUL IV Unităţile din subordinea Agenţiei Naţionale;
4.Hotărârea Guvernului nr.1610/2006 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu modificările şi completările ulterioare,
cu tematica: CAPITOLUL I Dispoziţii generale, CAPITOLUL II Organizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale, CAPITOLUL IV Unităţile din subordinea Agenţiei Naţionale;
Atributii stabilite in fisa postului, precum si alte date necesare desfasurarii concursului:
1.asigură servicii de informare generală pentru persoanele fizice şi juridice interesate privind:
- cererea şi oferta de forţă de muncă şi o gamă de alte servicii care includ:
- bursa locurilor de muncă;
- clubul şomerilor;
- servicii de autoinformare privind cererea de forţă de muncă;
- servicii de orientare profesională şi îndrumare în domeniul carierei;
- servicii de consultanţă pentru crearea de întreprinderi mici şi mijlocii;
- servicii de consultanţă şi sprijin a agenţilor economici în realizarea programelor de reconversie profesională;
- cursuri de calificare, recalificare, instruire şi perfecţionarea pregătiri profesionale a adulţilor;
- servicii de reintegrare socio-profesională a categoriilor de persoane defavorizate;
- alte servicii menite să stimuleze ocuparea şi atenuarea dezechilibrelor pe piaţa muncii
2.asigură stabilirea, potrivit prevederilor legii, a drepturilor de protecţie socială a persoanelor neincadrate în muncă şi a altor categorii socio-profesionale care se înregistrează la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă;
3.înregistrează solicitanţii de locuri de muncă şi de indemnizaţii de şomaj;
4.verifică documentele prevăzute de legislaţia în vigoare pentru acordarea drepturilor de şomaj şi întocmeşte dosarul solicitantului;
5.completează carnetul de şomer, întocmeşte decizii de încetare şi suspendare a plăţii indemnizaţiilor în situaţiile prevăzute de lege, operează în dosarul beneficiarului şi completează adeverinţe cu perioada în care beneficiarul s-a aflat în şomaj;
6.primeşte cererile de repunere în plată după suspendare;
7.primeşte cererile pentru acordarea drepturilor restante, ca urmare a neridicărilor în termen sau datorită reţinerii mandatelor de catre punctele teritoriale de lucru;
8.asigură exploatarea şi utilizarea corectă a aplicaţiilor informatice şi a bazelor de date;
9.asigură depistarea, înregistrarea şi gestionarea locurilor de muncă vacante, evaluarea şi cunoasterea nevoilor actuale şi de perspectivă pentru care urmează să se selecţioneze şi să se repartizeze persoanele aflate în evidenţă; depistarea locurilor de muncă vacante se va face prin vizite la agenţii economici şi instituţii, legaturi telefonice, întâlniri periodice cu reprezentanţii unităţilor, chestionare şi adrese transmise managerilor, consultarea presei locale şi centrale, etc.;
10 realizează evidenţa locurilor de muncă vacante pe unităţi şi în structura pe meserii, le afisează la centrele teritoriale şi le reactualizează în funcţie de ocuparea acestora;
11.asigură medierea locurilor de muncă vacante atât pentru şomerii în evidenţă, cât şi pentru persoanele care doresc să-şi schimbe locul de muncă şi face preselecţia candidaţilor;
12.realizează, pe baza informaţiilor culese în urma depistării locurilor de muncă, preselecţia persoanelor pentru posturile vacante şi le convoacă pentru pregătirea lor în vederea prezentării la unităţiile care au comunicat posturile vacante;
13. Colaborează cu unităţile administrativ-teritoriale arondate punctului de lucru în vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune,verifică şi transmite lunar sau ori de câte ori este nevoie către fiecare UAT situaţia persoanelor beneficiare de venit minim de incluziune;
14.prestează pentru orice persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, inclusiv elevi de liceu, tineri postinstituţionalizaţi, care urmează să părăsească instituţiile de ocrotire, deţinuţi etc. servicii de informare atât despre problematica specifică pieţei muncii (despre ocupaţii, meserii şi profesii, condiţii de exercitare a acestora, de salarizare şi promovare, condiţii impuse de angajatori, dinamica ocupaţiilor, etc.), cât şi despre persoana care solicită sprijin (profilul psihologic, interese profesionale, identificarea punctelor tari ca elemente de bază în stabilirea traseului profesional), de analiza a locurilor de muncă şi orientare profesională;
15.acordă servicii de informare şi consiliere profesională persoanelor interesate în domeniul ocupării, cu privire la alegerea carierei, oportunităţi de instruire şi formare complementară;
16. asigură relaţia directă cu angajatorii prin:
- contactarea angajatorilor prin diferite mijloace de comunicaţie;
- înregistrarea angajatorilor în baza de date a agenţiilor şi actualizarea acesteia;
- informarea angajatorului cu privire la obligativitatea de a comunica locurile de muncă vacante;
- identificarea locurilor de muncă vacante ale angajatorilor, prin folosirea tuturor formelor de comunicare;
17.Asigură aplicarea unitară a metodologiei şi a legislaţiei privind ocuparea forţei de muncă;
Dosarul de concurs contine in mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa nr.10 la OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
b) copia cărții de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, in cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor din OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate in condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea in muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art.137 lit.e) din Anexa nr.10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale ale etapei de selecţie, candidatul declarat „admis“ are obligaţia de a prezenta, în original, toate documentele încărcate în dosarul de concurs, prin platforma informatică de concurs, în vederea certificării pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică.
Modalitatea de constituire a dosarului de concurs
La etapa de selecţie pentru ocuparea unei funcţii publice pot participa:
– persoanele care au promovat etapa de recrutare desfăşurată în condiţiile prevazute de Anexa 10 la OUG nr.57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data promovării acesteia;
-persoanele care au promovat etapa de recrutare în cadrul concursului-pilot, desfăşurată în conformitate cu prevederile art. 619 din OUG nr.57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare şi ale Anexei nr.9 la OUG nr.57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data promovării acesteia.
-persoanele care au deja calitatea de funcţionar public, conform prevederilor art.467 alin.(9) din OUG nr.57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prin intermediul platformei informatice de concurs, persoanele interesate care şi-au creat profil individual de candidat sunt notificate automat, atât cu privire la începerea perioadei de înscriere la concurs, cât şi cu privire la finalizarea acesteia.
La momentul începerii perioadei de înscriere, candidaţii îşi pot constitui dosarul de concurs.
Constituirea dosarului de concurs se face prin încărcarea documentelor aflate în profilul individual al candidatului din platforma informatică de concurs. Candidatul poate completa sau modifica conţinutul dosarului de concurs oricând până la expirarea termenului-limită pentru finalizarea perioadei de înscriere, moment de la care platforma informatică de concurs nu mai permite completarea sau modificarea conţinutului dosarului de concurs.
Constituirea dosarului de concurs este considerată finalizată după completarea tuturor secţiunilor predefinite de platforma informatică de concurs şi finalizarea procesului prin aplicarea efectivă la concursul vizat, în platforma informatică de concurs.
Persoana de contact: Elena Luminița Ionescu – expert superior, tel. 0251.306100, fax: 0351.401557 email: luminita.ionescu.dj@anofm.gov.ro Afișat astazi 25.09.2024 pe pagina de internet a Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Dolj şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.