ANUNȚ CONCURS – pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă de consilier, clasa I, grad profesional superior la Punctul de lucru Săveni din cadrul Agenției Locale pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani în data de 12 decembrie 2024 ora 13.00 – proba scrisă
Nr. 42581/AJOFMBT/12.11.2024
Agenţia Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani organizează concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă de consilier, clasa I, grad profesional superior la Punctul de lucru Săveni din cadrul Agenției Locale pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani în data de 12 decembrie 2024 ora 13.00 – proba scrisă.
Funcția publică pentru care se organizează concursul și compartimentul din care face parte: consilier, clasa I, grad profesional superior la Puctul de lucru Săveni din cadrul Agenției Locale pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani – 1 post.
Durata timpului de muncă: durată normală a timpului de muncă 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.
Data, ora şi locul desfăşurării probei scrise: 12.12.2024, ora 13:00 la sediul Agenţiei Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani, str. Colonel Victor Tomoroveanu nr.2, etaj 2.
Condiţii de participare:
- condiţiile prevăzute la art. 465 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția avizului psihologic și lit. g);
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
- vechime în specialitatea studiilor necesară ocupării funcției publice de execuție: minim 7 ani.
Perioada şi modalitatea de înscriere la concurs:
Dosarul de înscriere la concurs se depune în termen de 20 zile de la data publicării anunţului pe site-ul agenției, respectiv în perioada 12.11.2024-02.12.2024, după următorul program: de luni până joi între orele 08.00-16.30 și vineri între orele 08.00-14.00:
- personal de către candidat la sediul AJOFM din str. Colonel Victor Tomoroveanu nr.2, etaj 2, Compartiment Resurse Umane și Salarizare – camera 230;
- prin intermediul unui serviciu de curierat;
- în format electronic la adresa de e-mail ajofm.bt@anofm.gov.ro.
Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului verificării eligibilității candidaților.
Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
Data și ora susținerii interviului se afișează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.
Înainte de începerea primei probe a concursului se face apelul nominal al candidaților, în vederea îndeplinirii formalităților prealabile, respectiv verificarea identității.
Verificarea identității candidaților se face numai pe baza buletinului, a cărții de identitate sau a oricărui document care atestă identitatea, potrivit legii.
Candidații care nu sunt prezenți la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identității prin prezentarea buletinului, a cărții de identitate sau a oricărui document care atestă identitatea sunt considerați absenți.
Conținutul dosarului de concurs:
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului;
g) cazierul judiciar*;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs documentele în original pentru certificarea conformității cu originalul până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în cazul promovării concursului.
*Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii
corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Bibliografie și tematică
- Constituția României, republicată – în integralitate;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare cu tematica: partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a;
- Hotărârea Guvernului nr. 1610/2006 privind aprobarea Statutului ANOFM, actualizată, cu tematica: Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale, Conducerea Agenţiei Naţionale, Unităţile din subordinea Agenţiei Naţionale;
- Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – în integralitate
- Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
- H.G. nr. 174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice a Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
- H.G. nr. 377/2002 pentru aprobarea Procedurilor privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă, modalitățile de finanțare și instrucțiunile de implementare a acestora, cu modificările și completările ulterioare cu tematica: Informarea şi consilierea profesională, Medierea muncii, Formarea profesională, Consultanţă şi asistenţă pentru începerea unei activităţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri, Completarea veniturilor salariale ale angajaţilor, Stimularea mobilităţii forţei de muncă, Subvenţionarea locurilor de muncă;
- Ordinul nr. 85/2002 al președintelui A.N.O.F.M. privind aprobarea Procedurii de primire și soluționare a cererilor de loc de muncă sau indemnizație de șomaj, cu modificările și completările ulterioare – în integralitate;
- Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare cu tematica – Domeniu de aplicare, secțiunea 1 – Durata timpului de lucru;
- Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare – în integraliate.
Atribuțiile principale ale postului
1. Asigură servicii de informare generală pentru persoanele fizice şi juridice interesate privind:
- cererea și oferta de forţă de muncă şi o gamă de alte servicii care includ:
- bursa locurilor de muncă;
- clubul şomerilor;
- servicii de autoinformare privind cererea de fortă de muncă;
- servicii de orientare profesională şi îndrumare în domeniul carierei;
- servicii de consultanţă pentru crearea de întreprinderi mici şi mijlocii;
- servicii de consultanţă și sprijin a agenţilor economici în realizarea programelor de reconversie profesională;
- cursuri de calificare, recalificare, instruire şi perfectionarea pregătirii profesionale a adulţilor;
- servicii de reintegrare socio-profesionala a categoriilor de persoane defavorizate;
- alte servicii menite să stimuleze ocuparea şi atenuarea dezechilibrelor pe piaţa muncii.
2. Înregistrează solicitanţii de locuri de muncă şi de indemnizaţii de șomaj.
3.Verifică documentele prevăzute de legislaţia în vigoare pentru acordarea drepturilor de șomaj și întocmeşte dosarul solicitantului.
4.Completează carnetul de şomer, întocmeşte referate de încetare respectiv suspendare a plăţii indemnizaţiilor în situaţiile prevăzute de lege şi operează în dosarul beneficiarului.
5.Primeşte cererile de repunere în plată după suspendare.
6.Asigură exploatarea şi utilizarea corectă a aplicaţiilor informatice și a bazelor de date.
7.Asigură transmiterea informațiilor compartimentului informatică și managementul bazelor de date pentru acualizarea site-ului.
Coordonate de contact:
Adresa de corespondenţă: Botoșani, str. Colonel Victor Tomoroveanu nr.2.
Telefon: 0231.536791
E-mail: madalina.ciobanu.bt@anofm.gov.ro
Persoana de contact: Ciobanu Maria-Mădălina
Funcţia publică deţinută: inspector.
Documente descărcabile