ANOFM a stabilit un număr unic de apel pentru informarea
cetățenilor cu privire la șomajul tehnic și adrese de email pentru transmiterea
documentelor
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a
organizat un call-center intern și a stabilit un număr unic de apel la care
cetățenii pot suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la
modalitățile de acordare a șomajului tehnic.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații
suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021/4444-000,
număr cu tarif normal.
„Am decis ca opt angajați ai ANOFM să lucreze în același timp
în sistem call-center, pentru a clarifica românii acolo unde există nelămuriri
cu privire la șomajul tehnic. În cazurile în care apelanții au nevoie să intre
în legătură cu agențiile teritoriale de care aparțin, operatorii din
call-center îi vor direcționa. În perioadele de criză, este vitală rapiditatea
adoptării deciziilor, dar și modul în care ne organizăm pentru implementarea
acestora. Prin urmare, am luat din timp măsurile necesare pentru a răspunde cu
promptitudine tuturor solicitărilor, conștienți fiind că de munca noastră
depinde viitorul angajaților și al companiilor din țara noastră”, a declarat
președintele ANOFM, Victor Picu.
Angajatorii, care sunt direct afectați de măsurile impuse
odată cu declanșarea stării de urgență, vor putea beneficia, din bugetul
asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în
valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toți angajații lor, dar nu
mai mult de 75 % din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea
bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
Angajatorii afectați indirect, dar ale căror încasări au
scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului și care nu au
capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații, vor putea beneficia de
măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din
bugetul asigurărilor pentru șomaj, pentru cel mult 75% dintre angajați
care au contracte active la data intrării in vigoare a OUG.
Documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse
la Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și a municipiului
București, prin poșta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui județ,
care are ca ID numele județului (ex: brasov@anofm.gov.ro). În cazul județelor a căror denumire este formată din două
cuvinte, acestea vor fi despărțite prin cratimă (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).
Serviciul Comunicare și Secretariatul C.A.