Dezideratul fiecărui serviciu public de ocupare, în speță Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă prin agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă este de a furniza servicii personalizate.
Cu cât gradul de cunoaștere a clientului este mai mare, cu atât serviciile furnizate vor putea fi pernozalitate mai mult, în așa fel încât să corespundă așteptărilor acestuia.
Instrumentul principal care permite concentrarea tuturor informațiilor privitoare la un angajator este – Fișa angajatorului, instrument de analiză dezvoltat prin proiectul eSPOR și aflat în implementarea la nivelul tuturor agențiilor județene de ocupare a forței de muncă.
Necesitatea colectării informațiilor până la nivel de detaliere face posibil ca angajatorii să poată beneficia de măsuri dedicate, respectiv de mediere pe locul de muncă declarat vacant cu persoane potrivite din baza de date, să identifice facil eligibilitatea pentru subvenții sau alte beneficii acordate pentru stimularea ocupării din bugetul asigurărilor pentru șomaj, gestionat de ANOFM și din fonduri europene.
Îmbunătățirea relației cu angajatorii este cheia unui parteneriat viabil.Proiectul eSPOR a creat posibilitatea intensificării acestei colaborări, în mod special prin desfășurarea de focus grupuri în fiecare județ.
Numărul mare de participanți în calitate de respondenți la aceste instrumente de lucru este o dovadă a interesului crescut, deopotrivă a angajatorilor dar și a experților din cadrul serviciului public de ocupare cu privire la dinamica pieței muncii.
Încurajăm angajatorii să se înregistreze și să declare locurile de muncă vacante la agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă, în regim on-line.