Potrivit prevederilor art.XI din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextual situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr.59/2020,s-a reglementat o serie de măsuri de protecție socială pe perioada stării de urgență.Această ordonanță a fost modificată de  de OUG 32/2020.

Astfel angajatorii care au suspendat temporar contractual individual de muncă al unor angajați potrivit art.52 alin.(1) lit c) din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificări și completări ulterioare, indemnizațiile de care beneficiază salariații se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat și se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr.6 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

În vederea acordării sumelor necesare  plății indemnizației de șomaj, angajatorii depun prin poșta electronica, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, în raza cărora își au sediul social următoarele documente:

• O cerere semnată și datată de reprezentantul legal însoțită de o declarație  pe propria răspundere privind reducerea sau întreruperea temporară a activității ( anexa nr.1)

• Declarație  pe propria răspundere privind restricționarea/închiderea activității ca urmare a hotărârii Comitetului județean pentru situații de urgență (anexa nr.2) după caz;

• Copia Hotărârii Comitetului județean pentru situații de urgență, după caz;

• Lista persoaneloe care urmează să beneficieze de indemnizație (anexa nr.3);

• Tabel cu activitățile restricționate prin Hotărârea Guvernului nr.394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia cu modificări și completări ulterioare respectiv ,

Hotărârea Guvernului nr.782/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României incepând cu data de 15 septembrie 2020 ( anexa nr.4),conform Ordinului nr.741/2020 al ministrului muncii și protecției sociale, modificat  de Ordinul  nr.1.468 din 7 octombrie 2020 al ministrului muncii și protecției sociale publicat în Monitorul Oficial nr.933 din 12 octombrie 2020

Noile formulare pentru șomajul tehnic modificate prin Ordinul nr.1468/2020 al Ministrului Muncii și Protecției Sociale publicat în Monitorul Oficial  nr.933/12 octombrie 2020 sunt disponibile pe site-ul ANOFM la secțiunea Persoane juridice/formulare.

Agenții economici vor transmite  documentele pentru șomajul tehnic  pe adresa de e-mail  satu-mare@anofm.gov.ro.