Incepand cu data de 16.07.2020, orele 12:00, solicitarile de subventii se depun exclusiv prin intermediul platformei https://aici.gov.ro
Temei legal:
– ORDONANŢĂ DE
URGENŢĂ nr. 92 din 28 mai 2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin
destinate angajaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice
determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru
modificarea unor acte normative;
– ORDINUL nr.
456 din 3 iunie 2020 privind Procedura de acordare a sumelor prevăzute de art.
III alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2020 pentru
instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaţilor şi
angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea
coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea unor acte normative
Beneficiari:
– angajatorii
care în perioada 1 iunie 2020 -31 decembrie 2020 încadrează în muncă, pe
perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, persoane în vârstă de peste 50 de ani ale căror raporturi
de muncă au încetat din motive neimputabile lor, în perioada stării
de urgenţă decretate prin Decretul nr. 195/2020, înregistraţi ca şomeri în evidenţa
agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti;
– angajatorii
care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioadă
nedeterminată, cu normă întreagă, persoane cu vârsta cuprinsă între 16 şi 29 de ani înregistraţi ca
şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
– angajatorii
care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe
perioadă nedeterminată, cu normă întreagă a cetăţenilor români cărora le-au
încetat raporturile de muncă cu angajatorii străini aflate în derulare pe
teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere.
Facilitati:
Angajatorii din
categoriile de mai sus primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare
persoană angajată din această categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu
mai mult de 2.500 lei.
Angajatorii
care beneficiaza de facilitatile de mai sus, au obligaţia menţinerii
raporturilor de muncă pentru o perioadă de minimum 12 luni de la împlinirea
termenului de 12 luni prevăzut la alin. (2) al art. III din OUG nr. 92/2020.
Sumele prevăzute mai sus se acordă pentru plata
salariului proporţional cu timpul efectiv lucrat de salariat şi nu se
cumulează, pentru acelaşi angajat, cu subvenţiile care se acordă angajatorilor
care au încheiat cu agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă,
respectiv a municipiului Bucureşti contracte sau convenţii în temeiul art. 80,
85 şi 93^4 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi
stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările
ulterioare.
Unde se depun
documentele şi cum se acordă plaţile
Sumele se
acordă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, la cererea angajatorilor, depusă, pe platforma https://aici.gov.ro.
In acest
sens, angajatorii încheie cu A.J.O.F.M. Prahova, dar nu mai târziu de data de
31 decembrie 2020, urmatoarele documente:
1) Conventie, insotita
de tabelul
nominal, anexa la conventie, potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 1 la OPANOFM nr. 456/2020;
2) Cerere si declaratie pe propria raspundere potrivit
modelelor prevăzute în anexele nr. 2, respectiv 3 la OPANOFM nr. 456/2020,
însoţită de următoarele documente:
– Declaratia pe
propria raspundere este dată de reprezentantul legal, dintre care să rezulte că
nu se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. VI din OUG nr. 92/2020,
şi anume:
a) instituţii şi autorităţi publice, astfel cum sunt
acestea definite prin Legea nr. 500/2002;
b) angajatorii care la data solicitării acordării
acestor sume se află în faliment, dizolvare,lichidare sau care au activităţile
suspendate sau restricţii asupra acestora din alte motive decâtcele generate de
răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.
– actul de
identitate al persoanei incadrate in munca, în copie, conform cu originalul;
– actul în
baza căruia au fost încadraţi în muncă, în copie, conform cu originalul.
Este
important de menţionat faptul că aceste ajutoare se acordă angajatorilor doar
în situaţia în care persoanele din categoriile menţionate la aceste alineate
sunt înregistrate ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de
muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Sumele
prevăzute la art. III alin. (1) şi (2) din O.U.G. nr. 92/2020 se acordă
angajatorilor lunar, de la data încheierii convenţiei, proporţional cu timpul
efectiv lucrat în luna respectivă de persoanele încadrate în muncă în
condiţiile prevăzute de aceste alineate.
Pentru a beneficia de sumele
lunare, cuvenite potrivit art. III, alin. (1) si (2) din OUG nr. 92/2020,
angajatorii au obligaţia de a depune până la data de 25 inclusiv a lunii
urmatoare lunii pentru care se solicita, pe platforma https://aici.gov.ro
urmatoarele documente:
a) Tabelul nominal întocmit conform modelului
prevãzut la anexa nr. 4 la OPANOFM nr. 456/2020;
b)
pontajul şi statul de platã pentru luna respectivã, în copie certificatã de
angajator
Pentru luna pentru care angajatorii nu depun documentele
până la expirarea termenului prevăzut la alin. (1) sau le
completează altfel decât potrivit prevederilor legale ori cu date eronate,
sumele lunare prevăzute la art. III
alin. (1) și (2) din OUG
nr. 92/2020 nu se acordă. Prin excepție, sumele lunare prevăzute
la art. III
alin. (1) și (2) din OUG
nr. 92/2020 se acordă pentru luna pentru care documentele prevăzute mai
sus sunt corectate și depuse până în ultima zi a lunii următoare lunii
pentru care solicită acordarea acestor sume. Perioada pentru care nu se acordă
sumele lunare prevăzute la art. III
alin. (1) și (2) din OUG
nr. 92/2020 din motivele prevăzute mai sus face parte din perioada
de acordare a acestor sume. În situația în care documentele transmise în termen,
nu sunt lizibile sau angajatorul nu a transmis toate documentele, A.J.O.F.M.
Prahova solicită angajatorului redepunerea acestora, respectiv transmiterea
documentelor care lipsesc, în termen de 5 zile de la data primirii solicitării,
iar documentele transmise ca urmare a acestei solicitări sunt considerate a fi
depuse în termen.Pentru luna pentru care angajatorii nu redepun documentele
până la data prevăzută anterior ca urmare a solicitării A.J.O.F.M.
Prahova, sumele lunare prevăzute la art. III
alin. (1) și (2) din OUG
nr. 92/2020 nu se acordă, iar această perioadă face parte din
perioada de acordare a acestor sume.