DECONTAREA UNEI PARTI DIN SALARIU (41,5%)
Temei legal:
– ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 92 din 28 mai 2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea unor acte normative;
– Ordin nr. 457 din 3 iunie 2020 privind aprobarea modelului documentelor prevăzute de art. II alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si coompletarile ulterioare.
Beneficiari:
1) Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020;
2) Angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, cu completările ulterioare, în perioada stării de urgenţă sau alertă.
Facilitate:
Decontarea unei părţi din salariu, suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj, reprezentând 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare, pentru o perioadă de trei luni.
Facilitatea se aplică numai pentru persoanele care au avut o durată a suspendării a contractului individual de muncă de minimum 15 zile în perioada stării de urgenţă sau de alertă.
Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate, dintre care cel puţin unul se află sub incidenţa restricţiilor stabilite prin acte ale autorităţilor competente, optează fie pentru aplicarea prevederilor referitoare la decontarea unei parti din salariu, fie pentru acordarea indemnizatiei de somaj tehnic, pentru domeniile de activitate pentru care se mentin restrictiile!!!
Etape:
1) Angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor pentru care se va solicita decontarea unei parti din salariu;
2) Începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, angajatorii depun, prin mijloace electronice, la A.J.O.F.M. Prahova, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care beneficiază de această sumă, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, care îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în documentele amintite mai sus.
Documentelor mai sus amintite, li se vor anexa copiile documentelor din care rezulta dovada platii obligatiilor fiscale aferente perioadei de raportare (OP, extrase de cont).
In vederea solutionarii cererii, se pot solicita si documente suplimentare (ex: extras stat salarii, extras pontaj lunar, recapitulatie, alte documente relevante).
Decontarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj a sumelor se efectuează în termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii de către angajatori.
Plata sumelor se face prin virament în conturile deschise de angajatori la instituţiile de credit, după verificarea de către A.J.O.F.M. Prahova a îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (4) al art. I din OUG nr. 92/2020.
Conform alin.(1) al art. II, sumele prevăzute se acordă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, în limita bugetului aprobat.
Formulare:
1) Cerere
2) Declaratie pe propria raspundere
3) Lista persoane