ANUNŢ

privind organizarea concursului pentru ocuparea a 1 post de expert tehnic extern în cadrul proiectului „Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități”

I. INFORMAŢII DESPRE PROIECT

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă în calitate de partener, implementează proiectul „Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități” cod proiect POCU/605/3/1/130164 – Creșterea ocupării șomerilor și a persoanelor inactive, cu accent pe șomerii de lungă durată, lucrătorii vârstnici (55-64 ani), persoanelor cu dizabilități, persoanelor cu nivel redus de educație, în perioada 23 mai 2019 – 31 iulie 2023, având ca obiectiv general Asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitaþi, în condiții de egalitate cu ceilalți, la mediul fizic, informațional si comunicațional în vederea creșterii sanselor de ocupare și a ponderii persoanelor cu dizabilități angajate pe piața liberă a muncii.

Obiectivele specifice ale proiectului

Obiectivul specific 1: Stimularea angajării persoanelor cu dizabilități care se află în cautarea unui loc de munca și beneficiază de servicii de informare si consiliere profesională, medierea muncii sau formare profesională din partea agențiilor de ocuparea forței de munca prin acordarea de subvenții angajatorilor.

Obiectivul specific 2: Sprijinirea persoanelor cu dizabilități care se află în cautarea unui loc de muncă, înregistrate la SPO, în accesarea si utilizarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces în vederea creșterii șanselor de ocupare.

Obiectivul specific 3: Acordarea de sprijin angajatorilor pentru accesibilizarea locurilor de muncă în vederea creșterii gradului de ocupare al persoanelor cu dizabilități care se află în cautarea unui loc de munca și beneficiază de servicii de informare si consiliere profesională, medierea muncii sau formare profesională din partea agențiilor de ocuparea forței de munca.

Activitatea : Măsuri active de ocupare pentru facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități.

II. OBIECTUL ANUNȚULUI DE SELECȚIE

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă anunță scoaterea la concurs a 1 post de expert tehnic extern la nivelul AJOFM Prahova, pentru activitățile desfășurate în cadrul proiectului „Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități” cod proiect POCU/605/3/1/130164.

Nr. crt Activitatea Număr experți/posturi Perioada desfășurării activității Nr. ore/expert

1. Activitatea.

Măsuri active de ocupare pentru facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități, detaliate în subactivitățile subsecvente.

1

Ianuarie 2022 – iulie 2023

Maxim

8 ore / zi

Candidații vor fi selectați conform Procedurii interne de recrutare și selecție a personalului necesar a fi încadrat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, pe posturi în afara organigramei aprobată prin Ordinul președintelui ANOFM nr. 236/10.07.2018.

Persoana admisă în urma procedurii de recrutare și selecție va fi încadrată în muncă în baza unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în perioada ianuarie 2022 – iulie 2023, cu normă întreagă de muncă, cu o durată de maxim 8 ore pe zi.

Precizăm că data de începere a activității, menționată mai sus (ianuarie 2022), poate fi amânată până/în funcție de momentul aprobării notificării selecției concursului de către OIRPOSDRU București-Ilfov.

III. CONDIȚII GENERALE

1. Expertul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții generale:

• are cetăţenie română/cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi reşedinţă în România;

• are capacitate de exerciţiu deplină;

• îndeplineşte condiţiile de studii si vechime in muncă prevăzute în cererea de finanţare aprobată si anunţul selecţiei;

• nu a fost condamnat/(a) definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face/ ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

• este de acord să-i fie prelucrate datele cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate.

2. Condiții specifice:

 studii superioare universitare absolvite cu diploma de licenta/de absolvire (3 ani) – 3 ani ;

 vechime in muncă (minim 1 an) -1an ;

Cerinţe/competenţe necesare:

-deprindere excelentă de comunicare;

-abilități organizatorice și de planificare a activității;

-capacitate de muncă în echipă;

-cunoştinţe de operare pe calculator;

-disponibilitate pentru deplasări.

Principalele atribuții prevăzute în fișa postului expertului extern:

a) Acordă servicii de informare si consiliere profesională persoanelor interesate în domeniul ocupării cu privire la alegerea carierei, oportunități de instruire si formare complementară;

b) Asistă șomerii și persoanele care se adresează agenției pentru a fi ajutați în luarea unor decizii cu privire la alegerea unei profesii sau ocupații, parcurgerea unor cursuri de calificare, recalificare, perfecționare profesionala, schimbarea ocupației sau a locului de muncă, acordă grupului ținta asistență de specialitate în vederea conștientizării intereselor si aptitudinilor profesionale;

c) Furnizează persoanelor din grupul țintă informații în legătura cu profesiile si ocupațiile;

d) Monitorizează încadrarea persoanelor după ce acestea au beneficiat de măsurile acordate conform legislației în vigoare;

e) Centralizează date si documente suport privind acordarea finanțării pentru subvenții;

f) Elaborează rapoarte, transmite la nivel central documente/informații necesare monitorizarii stadiului de implementare al proiectului si rapoarte;

g) Identifică potențiali beneficiari pentru a fi incluși în grupul țintă – persoane cu dizabilități non-NEETs, șomeri/ persoane aflate în căutarea unui loc de muncă;

h) Colaborează cu DGASPC la nivel județean în vederea identificării potențialilor beneficiari.

IV. ACTE NECESARE ÎNSCRIERII

În conformitate cu prevederile Cererii de finanțare și ale Procedurii interne de recrutare și selecție a personalului necesar a fi încadrat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată pe posturi în afara organigramei aprobată prin Ordinul președinteului ANOFM nr. 236/10.07.2018, dosarul de înscriere la concurs va conține următoarele documente:

a) Formular de înscriere și formular de disponibilitate (Anexa 1 și Anexa 2);

b) Declarație pe propria raspundere din care să rezulte că nu desfășoară activități în baza unor contracte individuale de muncă cu normă mai mare de 8 ore/zi cumulate;

c) Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz (semnată de candidat);

d) Copie certificat de naştere şi căsătorie, în situaţia în care candidatul şi-a schimbat numele;

e) Copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute în Cererea de finanțare;

f) CV format Europass datat și semnat pe fiecare pagină (CV-ul trebuie să conțină obligatoriu date de contact valide – adresa de e-mail și numărul de telefon);

g) Cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere din care să reiasă nu are antecedente penale (candidatul declarat admis la selecția dosarelor, dacă a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel târziu până la data primei probe a concursului);

h) Adeverință medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult șase luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;

i) Declarație prin care-și exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Documentele doveditoare ale studiilor și experienței/expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, adeverințe de lucru, alte documente doveditoare) se prezintă însoțite de documente originale, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, sau se depun copii legalizate.

V. BIBLIOGRAFIE

– Legea nr.202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, cu modificările și completările ulterioare;

– H.G. nr.1610/2006 privind aprobarea Statutului Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, cu modificările și completările ulterioare;

– Legea nr.76/2002, privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, actualizată, cu modificările şi completările ulterioare;

– H.G. nr. 174/2002, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

– O.U.G nr.40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020;

– Ghidul Solicitantului POCU – Conditii specifice – AXA PRIORITARĂ 3 – Locuri de muncă pentru toți, Stimularea mobilității și subvenționarea locurilor de muncă pentru șomeri și persoane inactive, persoane cu dizabilități;

– Manualul Beneficiarului – Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, axele prioritare 1-6, versiunea Iulie 2021;

-Ghidul indicatorilor POCU si Fisele Indicatorilor POCU – versiunea 2020;

-Legislatia privind proiectele cu finanțare din fonduri europene se gaseste pe site-ul Ministerul Fondurilor Europene www.mfe.gov.ro

VI. MODALITATEA DE DEPUNERE A CANDIDATURII

Candidații vor depune documentele la sediul AJOFM Prahova din Ploiesti, strada N. Iorga, nr.1, Compartimentul RUSCSCC până la data de 13.12.2021, ora 16.30.

Candidaturile transmise după data limită indicată în anunţul de selecţie, precum şi cele incomplete vor fi respinse.

Persoana de contact Postelnicu Mariana, consilier superior, Compartiment R.U.S.C.S.C.C., tel.0244577380, e-mail mariana.postelnicu.ph@anofm.gov.ro

Interviul pentru selecția candidaților va avea loc în data de 16.12.2021, ora 10.00 la sediul AJOFM Prahova din Ploiesti, strada N. Iorga, nr.1.

VII. PROBELE CONCURSULUI

Etapele 1 si 2 : 14.12.2021, ora 09.00 – Verificarea dosarelor depuse de candidati si verificarea îndeplinirii condiţiilor de ocupare a postului prin evaluarea CV-ului şi a documentelor depuse. Pentru a fi admis in etapa urmatoare, dosarul trebuie sa contina toate documentele solicitate care trebuie sa dovedeasca indeplinirea conditiilor obligatorii si specifice din anuntul de selectie.

Lista candidaților declarați admiși/respinși va fi publicată la sediul AJOFM Prahova si pe site-ul instituției.

Eventualele contestații vor fi depuse la sediul AJOFM Prahova în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor acestei etape, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se face prin afișare la sediul AJOFM Prahova si pe site-ul instituției, în termen de 24 de ore.

Candidații declarați admiși la această probă vor participa la următoarea etapă.

Etapa 3: 16.12.2021, ora 10.00 – Interviu privind verificarea cunostintelor, competentelor si abilitatilor indeplinirii atributiilor postului.

În urma susținerii interviului, fiecare candidat va fi notat cu note de la 1 la 10 de către fiecare dintre membrii comisiei de concurs.

Interviul constă în 10 întrebări, 4 adresate de presedintele comisiei de selectie si cate 3 intrebari adresate de ceilalti membrii, fiecare intrebare fiind notata cu maxim 10 puncte. Va fi admis candidatul care a obtinut un punctaj de minim 70 puncte.

Comunicarea rezultatelor interviului se face prin afișare la sediul AJOFM Prahova din Ploiesti, strada N. Iorga, nr.1 si pe site-ul instituției, în ziua desfășurării probei.

Eventualele contestații vor fi depuse la sediul AJOFM Prahova din Ploiesti, strada N. Iorga, nr.1 în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

Rezultatele finale în urma soluționării contestațiilor se afișează la sediul AJOFM Prahova si pe site-ul instituției.