Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a semnat cu
Ministerul Fondurilor Europene contractul de finanţare pentru un
proiect destinat modernizării Serviciului Public de Ocupare (SPO).

Prin
Managementul de caz – Proces de incluziune pe piaţa muncii, cofinanţat
din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Capital Uman
2014 – 2020 (POCU), ANOFM își propune să modernizeze și să adapteze
structurile SPO astfel încât să vină în întâmpinarea persoanelor
provenind din grupuri vulnerabile prin oferirea de servicii
personalizate. Managementul de caz presupune atât evaluarea nevoilor
celor care solicita un loc de muncă, cât și susținerea acestora pe
întreg parcursul acestui proces.
Obiective
 Adaptarea serviciilor
de informare și consiliere profesională (inclusiv profilare), pentru
persoane provenind din grupuri vulnerabile greu și foarte greu ocupabile
prin crearea de proceduri comune pornind de la principiul mangementului
de caz. Concret, parcursul unei persoane până la integrarea
socioprofesională va fi analizat individual, cu implicarea mai multor
instituții competente în soluționarea situației specifice cu care se
confruntă persoana respectivă. Principiul de baza va fi acela că fiecare
client este un caz special, însă abordarea persoanelor vulnerabile se
va realiza unitar.
 Proiectarea de noi servicii / instrumente
integrate într-o ofertă coerentă dedicată satisfacerii nevoilor a 21.000
persoane asistate prin servicii de informare și consiliere
profesională/ management de caz.

 Dezvoltarea competențelor
personalului propriu din cele 42 structuri ale SPO, – 88 persoane – prin
practică si dobândirea de noi competențe necesare pentru implementarea
conceptului de management de caz și furnizarea serviciilor specifice de
informare și consiliere. Această măsură se referă la perfecționarea
personalului propriu în domeniul comunicării, consilierii și medierii
pentru facilitarea incluziunii persoanelor cu risc de excluziune
socială.
Justificarea nevoii acestui nou proiect se regăsește în
faptul că instrumentele de informare și consiliere nu sunt adaptate
pentru o mai buna cunoaștere a nevoilor grupului țintă – șomeri de lungă
durată, persoane de etnie romă, persoane cu un nivel de studii redus,
persoane în varstă de peste 54 de ani, persoane din mediul rural, etc.
Formarea personalului corespunde doar parțial necesităților operaționale
ale SPO. Persoanele “greu” sau “foarte greu ocupabile” au și alte
probleme decât lipsa locului de muncă, de aceea este necesară o
cooperare interinstituțională pentru a crește disponibilitatea de a se
încadra în muncă.
În urma derulării proiectului Managementul de caz –
Proces de incluziune pe piaţa muncii, POCU/801/3/15/140163, ANOFM
estimează o creștere semnificativă a gradului de satisfacție și
încredere a clienților, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă,
în special a persoanelor vulnerabile.

Informare_Management_de_caz.pdf