AGENȚIA JUDEȚEANĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ NEAMT,
Anunță scoaterea la concurs a următoarelor posturi de experti de implementare externi:
Expert recrutare grup tinta –ERGT – S – cod COR 242213
Expert informare, consiliere – EIC – S – cod COR 242306
Expert medierea muncii – EMM – S – cod COR 242306
în cadrul proiectului “TINERII – De la Educatie la Angajare – Eficienta pe piata muncii”, Cod SMIS: 333803, apel: PEO/440/PEO_P2/OP4/ESO4.1/PEO_A47 – Măsuri active de ocupare pentru tineri, inclusiv pentru tineri NEET
I. INFORMAȚII PROIECT
AGENȚIA JUDEȚEANĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ NEAMT, în calitate de solicitant, implementeaza împreună cu HR SPECIALISTS SRL, partener, în perioada 01.06.2025- 31.05.2028, proiectul „TINERII – De la Educatie la Angajare – Eficienta pe piata muncii”, Cod SMIS: 333803, apel: PEO/440/PEO_P2/OP4/ESO4.1/PEO_A47 – Măsuri active de ocupare pentru tineri, inclusiv pentru tineri NEET.
Obiectivul general al proiectului: este consolidarea funcționării eficiente a pieței muncii și facilitarea accesului și a participării incluzive și egale la ocupare de calitate și durabilă pentru resursa de forță de muncă prin optimizarea sistemelor de educație și formare pentru a răspunde cerințelor pieței muncii, concomitent cu promovarea accesului egal la educație și stimularea învățării pe tot parcursul vieții.
Obiectivele specifice ale proiectului:
OS1. Reducerea dezechilibrelor dintre cererea şi ofertă de fortă de muncă prin furnizarea de activitați individualizate integrate de informare, consiliere si de mediere a muncii, in alegerea profesiei;
OS2. Cresterea nivelului de calificare prin dezvoltarea de competențe furnizate prin participarea la programe de formare profesională;
OS3. Stimularea creşterii gradului de ocupare a forței de muncă tinere şi tineri Needs prin integrarea/reintegrarea pe piața muncii a unui numar de 87 persoane participante la activitățile proiectului;
OS4. Creşterea gradului de informare şi conştientizare privind oportunitățile de ocupare in domenii căutate pe piața muncii.
Durata totală a proiectului: 36 luni
Valoarea totală eligibila a proiectului este de 4.938.657,47 lei, valoarea finanțării nerambursabile UE de: 4.384.950,40 lei.
Activitățile proiectului sunt:
A1. MANAGEMENTUL PROIECTULUI;
A2. PROMOVAREA VIZIBILITATII PROIECTULUI;
A3.ACHIZITII PUBLICE;
A4. RECRUTAREA, SELECTIA SI MENTINEREA GRUPULUI TINTA;
A5. FURNIZAREA DE SERVICII SPECIALIZATE PENTRU STIMULAREA OCUPARII;
A6. ORGANIZAREA SI DERULAREA DE PROGRAME DE FORMARE PROFESIONALA.
Prezentul document are scopul de a descrie și reglementa modul de desfășurare a procesului de selecție a candidaților pentru ocuparea posturilor externe aferente echipei de implementare a proiectului “ TINERII – De la Educatie la Angajare – Eficienta pe piata muncii”, Cod SMIS: 333803, etapele şi termenele, precum şi modalitatea de evaluare a candidaților.
II. OBIECTUL ANUNȚULUI DE SELECȚIE
Selecția personalului necesară pentru ocuparea următorelor posturi în cadrul proiectului “TINERII – De la Educatie la Angajare – Eficienta pe piata muncii”, Cod SMIS: 333803, pentru perioada: de la data încheierii CIM, în urma acceptării Notificării (de către OIR).
Nr. crt. | Denumire funcție | Nr. posturi | Activitatea/subactivitatea Responsabilități/ Atribuții/ | Perioada de încadrare | Număr de ore lucrate lunar |
1. | Expert recrutare grup tinta –ERGT-S | 1 | A4. RECRUTAREA, SELECTIA SI MENTINEREA GRUPULUI TINTA/A.4.1/A.4.2./A.4.3. Participa la recrutarea si selectarea personalului din grupul tinta; asigura completarea chestionarelor, mentine evidenta beneficiarilor;- identifica oportunitatile de ocupare la nivel local si locurile de munca vacante; responsabil pentru mentinerea persoanelor din grupul tinta in proiect;membru in comisia de selectie a persoanelor care pot participa la activităţile organizate de beneficiar; identifica si selecteaza grupul tinta; contribuie la identificare/elaborarea/particularizarea instrumentelor necesare pentru furnizarea serviciilor de informare si consiliere; asigura intocmirea si verificarea evidentelor necesare privind furnizarea serviciilor de informare si consiliere;- contribuie la stabilirea masurilor necesare pentru atragerea si mentinerea persoanelor din grupul tinta in proiect; asigura contributia pentru realizarea activitatii de mediere; asigura contributia (input) pentru completarea programelor de Formare Profesionala; asigura input privind programele de Formare Profesionala si modalitatilor de derulare a acestora; gestioneaza baza de date a grupului tinta; intocmeste lunar pontajul şi raportul propriu de activitate şi le transmite spre avizare managerului de proiect ; transmite lunar livrabilele completate in cadrul activităţilor, Managerului de proiect; participă la şedintele de instruire/progres convocate de managerul de proiect ; îşi insuşeste şi aplică procedurile operaţionale elaborate în cadrul proiectului ; răspunde de realizarea calitativă şi la termenele stabilite a lucrărilor/activităţilor repartizate ; | 36 luni | 84 |
2 | Expert informare, consiliere – EIC- S | 1 | A5. FURNIZAREA DE SERVICII SPECIALIZATE PENTRU STIMULAREA OCUPARII / A.5.1– INFORMAREA SI CONSILIEREA PROFESIONALA responsabil pentru furnizarea efectivă a serviciilor de informare şi consiliere; contribuie la identificarea/elaborarea/particularizarea instrumentelor necesare pentru furnizarea serviciilor de informare şi consiliere; asigură intocmirea şi verificarea evidenţelor necesare privind furnizarea serviciilor de informare şi consiliere; – completează fişa de consiliere individuală aprobată de managerul de proiect; -urmareşte ca intreg grupul ţintă recrutat să beneficieze de informare, consiliere şi orientare profesionala; actualizează baza de date cu persoanele conciliate;- răspunde de asigurarea furnizarii de servicii integrate grupului ţinta;- participă la şedintele de instruire/progres convocate de managerul de proiect ; – membru in comisia de selectie a persoanelor care pot participa la activităţile organizate de beneficiar; intocmeste metodologia de organizare și desfășurare a activității de informare si consiliere; intocmeste lunar pontajul şi raportul propriu de activitate şi le transmite spre avizare managerului de proiect ; transmite lunar livrabilele completate in cadrul activităţilor, Managerului de proiect; îşi insuşeste şi aplică procedurile operaţionale elaborate în cadrul proiectului ;- răspunde de realizarea calitativă şi la termenele stabilite a lucrărilor/activităţilor repartizate; | 22 luni | 84 |
3. | Expert medierea muncii – EMM-S | 1 | A5. FURNIZAREA DE SERVICII SPECIALIZATE PENTRU STIMULAREA OCUPARII/A.5.2 – FURNIZAREA DE SERVICII DE MEDIEREA MUNCII:- asigură realizarea măsurilor necesare pentru corelarea ofertei cu cererea de pe piaţa muncii;-completează fişa de mediere, planul individual de mediere, actualizează baza de date; asigură intocmirea şi verificarea evidenţei şi răportarii necesare privind desfasurarea activităţii de furnizare a serviciilor de mediere;- contribuie la dezvoltarea şi menţinerea relaţiilor cu actorii relevanţi la nivel local in vederea facilitării inserţiei/reinserţiei pe piaţa muncii a persoanelor din grupul ţinta;- asigură input pentru realizarea celorlalte activităţi ale proiectului in vederea furnizarii unui sprijin optim pentru persoanele din grupul ţinta; – furnizează servicii de mediere absolventilor de programe de formare profesională şi altor persoane din grupul ţintă ; – membru in comisia de selectie a persoanelor care pot participa la activităţile organizate de beneficiar;- intocmeste metodologia de organizare și desfășurare a activității de mediere; – participă la şedintele de instruire/progres convocate de managerul de proiect ;- intocmeste lunar pontajul şi raportul propriu de activitate şi le transmite spre avizare managerului de proiect ;- transmite lunar livrabilele completate in cadrul activităţilor, Managerului de proiect;- îşi insuşeste şi aplică procedurile operaţionale elaborate în cadrul proiectului ; răspunde de realizarea calitativă şi la termenele stabilite a lucrărilor/activităţilor repartizate ; | 24 luni | 84 |
Posturile scoase la concurs sunt create în cadrul proiectului “ TINERII – De la Educatie la Angajare – Eficienta pe piata muncii”, Cod SMIS: 333803, apel: PEO/440/PEO_P2/OP4/ESO4.1/PEO_A47 – Măsuri active de ocupare pentru tineri, inclusiv pentru tineri NEET și sunt posturi contractuale în afara organigramei, aferente gestionării şi implementării proiectelor cu finanţare din fonduri europene nerambursabile, pe perioadă determinată.
Posturile scoase la concurs, prin prezentul anunt, sunt posturi de execuție în cadrul proiectului anterior menționat.
Candidații vor fi selectați conform Procedurii interne de recrutare și selecție a personalului necesar a fi încadrați cu contract individual de muncă pe perioadă determinată pe posturi în afara organigramei aprobată prin Ordinul Președintelui ANOFM nr.454 din 04.07.2025
III. CONDIȚII GENERALE ȘI SPECIFICE DE PARTICIPARE LA SELECȚIE ȘI RECRUTARE
3.1 Condiții generale de participare la concurs:
Candidatul trebuie să îndeplinească urmatoarele condiții:
a) are cetăţenie română/cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European cu reşedinţa în România;
b) are capacitate de exerciţiu deplină;
c) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
d) îndeplinește condițiile de studii prevăzute în cererea de finanțare aprobată și în anunțul selecției;
e) îndeplinește condițiile de vechime/ experiență în domeniul de activitate menționate în anunț;
f) nu a fost condamnat/(ă) definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face/care ar face-o incompatibil(ă) cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) îndeplinește alte condiții în funcție de specificul proiectului;
h) este de acord sa-i fie prelucrate datele cu caracter personal, în scopul preventiv care au fost colectate;
3.2 Condiții specifice:
Scopul postului: Participa la derularea proiectului cu titlul ,,TINERII – De la Educatie la Angajare – Eficienta pe piata muncii’’ -ID 333803, conform atribuțiilor stabilite în fișa postului.
Expert recrutare grup tinta –ERGT-S:
Educație solicitată: studii superioare absolvite cu diploma de licență sau echivalent;
Experiența specifică necesară: intelegerea procesului de recrutare si selectie, informare, consiliere si orientare profesionala, formare profesionala, mediere; legislaţie comunitară şi naţională în domeniul proiectelor cu finanţare nerambursabilă – 5-10 ani;
Competențe solicitate:
– cunoștinte operare PC (Word, Excel, PowerPoint);
– cunostinte inregistrare in baza de date grup tinta – platforma Mysmis;
– capacitate de analiza a datelor si de raportare a rezultatelor recrutarii;
– spirit critic;
– corectitudine;
– abilitați de comunicare, relaționare și lucru în echipă.
Expert informare, consiliere – EIC- S:
Educație solicitată: studii superioare absolvite cu diploma de licență sau echivalent;
Experiența specifică necesară: informare, consiliere si orientare profesionala, formare profesionala, mediere; legislaţie comunitară şi naţională în domeniul proiectelor cu finanţare nerambursabilă – 5-10 ani;
Competențe solicitate:
– cunoștinte operare PC (Word, Excel, PowerPoint);
– capacitate de analiza a datelor si de raportare a rezultatelor privind informarea, consilierea si orientarea profesionala;
– spirit critic;
– corectitudine;
– abilitați de comunicare, relaționare și lucru în echipă
Expert medierea muncii – EMM-S:
Educație solicitată: studii superioare absolvite cu diploma de licență sau echivalent;
Experiența specifică necesară: in activitati de medierea muncii/ consilierea in cariera; legislaţie comunitară şi naţională în domeniul proiectelor cu finanţare nerambursabilă – 5-10 ani;
Competențe solicitate:
– cunoștinte operare PC (Word, Excel, PowerPoint);
– capacitate de analiza a datelor si de raportare a rezultatelor privind medierea muncii;
– spirit critic;
– corectitudine;
– abilitați de comunicare, relaționare și lucru în echipă
IV. DOSARUL DE CONCURS
În conformitate cu prevederile Cererii de finanțare și ale Procedurii interne de recrutare și selecție a personalului necesar a fi încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată pe posturi în afara organigramei, dosarul de înscriere la concurs va conține următoarele documente:
a) formular de înscriere şi formular de disponibilitate, conform ANEXEI nr.1 și nr.2 la anunțul de selecție;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz (semnată de candidat);
c) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute;
d) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului specifice postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) alte acte doveditoare privind experiența/expertiza, calificările specifice aferente poziției;
f) CV format Europass datat și semnat pe fiecare pagină (CV-ul trebuie să conțină obligatoriu date de contact valide – adresă de e-mail și număr de telefon);
g) cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale (candidatul declarat admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data primei probe a concursului);
h) adeverința medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult șase luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
i) declaraţie prin care îşi exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform ANEXEI NR.3 (se poate completa la sediul instituţiei).
Documentele doveditoare ale studiilor și experienței/expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, adeverințe de lucru, alte documente doveditoare) se prezintă însoțite de documentele originale și se depun certificate pentru conformitate cu originalul sau în copii legalizate.
V. BIBLIOGRAFIA:
- GHIDUL SOLICITANTULUI – CONDIȚII GENERALE (Martie 2023), cu modificările si completările ulterioare pentru Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027, Anexa la Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 1244/2023.
- Manualul Beneficiarului pentru proiecte finantate din PEO 2021-2027
- Ghidul Solicitantului Condiții Specifice – Măsuri active de ocupare pentru tineri, inclusiv pentru tineri NEET – Program: „Programul Educație și Ocupare”
Prioritate: P02 „Valorificarea potențialului tinerilor pe piața muncii (Ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor)“
Obiectiv specific: ESO4.1 „Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale (FSE+)”
Acțiunea 2.a.2. Pregătirea şi furnizarea ofertei de servicii de formare/ocupare pentru tineri, inclusiv pentru tineri NEET, prin pachete integrate de măsuri active personalizate în funcție de profilul tinerilor
- Ordonanța de Urgență nr. 23 din 12 aprilie 2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
- Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările si completările ulterioare;
VI. MODALITATE DE DEPUNERE A CANDIDATURII
Candidații vor depune documentele pe email pe adresa ajofm.nt@anofm.gov.ro , sau la sediul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Neamț, din str. Privighetorii nr.21-23, in intervalul 08.07.2025-10.07.2025, ora 16.00 .
Candidaturile transmise după data limită indicată în anunțul de selecție, precum și cele incomplete vor fi respinse.
Persoana de contact – funcția consilier superior –Bodnar Elena- tel: 0233.237.780, e-mail elena.bodnar.nt@anofm.gov.ro
VII. PROBELE SELECȚIEI
Selecția constă în parcurgerea a doua etape, astfel :
– Prima etapă a procesului de selecție constă în verificarea dosarelor depuse de către candidați. Pentru a fi admis în etapa ulterioară, dosarul trebuie să conțină toate documentele solicitate care trebuie să dovedească îndeplinirea condițiilor obligatorii din anunțul de selecție.
Această probă este eliminatorie, la interviu urmând a participa persoanele care au obținut calificativul „admis”.
Lista candidaților declarați admiși/respinși este publicată la sediul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței De Muncă Neamt, din str. Privighetorii nr.21-23 și pe pagina de internet a acestuia în data de 11.07.2025 ora 14.00.
- Etapa a doua constă în verificarea îndeplinirii condițiilor de ocupare a postului prin evaluarea CV-ului și a documentelor depuse. Rezultatele verificării vor fi publicate la sediul beneficiarului proiectului, la adresa specificată în anunțul de selecție și pe pagina de internet a acestuia în data de 14.07.2025, ora 14.00.
Această probă este deasemenea eliminatorie, la interviu urmând a participa persoanele care au obținut calificativul „admis”.
Eventualele contestații vor fi depuse la sediul beneficiarului în termen de 24 de ore, de la data publicării rezultatelor acestei etape, respectiv pănă la data de 15.07.2025, ora 14.00, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
– Etapa a treia constă într-un interviu, ce presupune verificarea cunoștințelor, competențelor și abilităților necesare îndeplinirii atribuțiilor postului și care se va desfășura în data de 16.07.2025 incepand cu ora 10.00.
În urma susținerii interviului, fiecare candidat va fi notat cu note de la 1 la 100 de către fiecare dintre membrii comisiei de concurs.
Interviul constă în 10 întrebări, 4 adresate de președintele comisiei de concurs și câte 3 de ceilalți doi membri, fiecare notate cu 10 puncte. Va fi admis candidatul care a obținut un punctaj de minim 70 puncte.
Comunicarea rezultatelor privind „interviul” se face prin afișare la sediul beneficiarului și pe pagina web a acestuia în ziua desfășurării probei.
Eventualele contestații vor fi depuse la sediul beneficiarului în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Rezultatul final al concursului/ examenului și publicarea acestuia. Soluționarea contestațiilor:
Se consideră selectat în vederea încadrării candidatul care a obținut la interviu cea mai mare medie dintre candidații care au concurat pentru același post, cu condiția ca aceștia să fi obținut cel puțin 70 de puncte.
Rezultatele concursului se vor consemna într-un proces verbal semnat de către toți membrii comisiei de concurs, întocmit în urma desfășurării probelor de evaluare. Comisia va stabili clasamentul candidaților în ordinea descrescătoare a mediei notelor acordate. Candidații vor fi declarați admiși în ordinea descrescătoare punctajului, în limita numărului de posturi din anunțul de selecție.
La medii egale, obținute în urma interviului, comisia va stabili candidatul selectat în vederea încadrării, în raport cu datele personale sau cele referitoare la nivelul studiilor de bază sau suplimentare (doctorat, cursuri post universitare și altele), cuprinse în dosarele depuse. Dacă departajarea nu poate fi realizată în acest mod, în vederea stabilirii candidatului selectat în vederea încadrării, comisia de concurs va solicita candidaților referințe suplimentare sau, după caz, va proceda la invitarea acestora la un nou interviu.
Rezultatele se afișează la sediul beneficiarului și pe pagina web a acestuia, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii „admis” sau „respins”, in data de 16.07.2025, ora 16.00.
Eventualele contestații vor fi depuse la sediul beneficarului în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor finale, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Contestațiile vor fi soluționate de către Comisia de soluționare a contestațiilor în termen de maximum 1 zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor. Notele acordate în urma soluționării contestațiilor rămân definitive.
Hotărările Comisiei de soluționare a contestațiilor se consemnează în procesele verbale, semnate de către președintele și membrii acesteia.
Rezultatele obținute în urma soluționării contestațiilor vor fi publicate prin afișare la sediul beneficiarului și pe pagina web a acestuia, în termen de maxim 1 zi lucrătoare de la data încheierii proceselor verbale de soluționare a contestațiilor, respectiv 18.07.2025, ora 14.00.
Valorificarea rezultatelor activității
CV-urile candidaților declarați admiși în urma concursului vor fi transmise, de echipa de management, către AM/OI competenț, în vederea verificării și acceptării acestora. Ulterior aprobării notificării aferente, candidații acceptați vor fi invitați la beneficiarul care a organizat selecția în vederea angajării.
Durata contractului individual de muncă se va stabili în funcție de durata activităților ce urmează a fi prestate, în procesul de implementare a proiectului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
După ce candidatul selectat în vederea încadrării a fost informat, potrivit legii, cu privire la clauzele esențiale, pe care beneficiarul intenționează să le scrie în contractul individual de muncă, acestuia i se vor prezenta în vederea semnării contractului menționat precum și fișa postului.
Candidații declarați admiși vor trebui să prezinte anterior încheierii contractului individual de muncă, un certificat/fișă medicală care atestă faptul că sunt apți pentru prestarea muncii conform Codului Muncii.
Afișat astăzi,
07.07.2025 ora 15.00
Secretar comisie,
Elena Bodnar
Documente descărcabile
- ANUNT_SELECT_EXTERN_333803.pdf
- Anexa-3.Declaratie-GDPR-proiect-TINERII.docx
- Formular-inscriere-TINERII.docx
- Formular-disponibilitate-TINERII-1.docx
- 3.1.Rez_.etapa1-selectie-dosare-afisat-11.07-ora-14.00.pdf
- 3.2.Rezultate-etapa-2-selectie-dosare-14.07-ora-14.00.pdf
- 3.3.Rezultate-finale-selectie-dosare-TINERII-de-afisat-15.07-ora-16.00.pdf
- 8.0.Rezultate-interviu-16.07-ora-16.pdf
- 9.0.Rezultatul-final-selectie-18.07.2025-ora-14.00.pdf