In conformitate cu prevederile art.34 alin (1) din OUG nr. 133 din 17 decembrie 2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 si art.46 din HG 829/2022, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamț, anunță
organizarea unei proceduri de selecție partener privat, în vederea elaborării, depunerii și implementării unui proiect, în cadrul Programului Educaţie şi Ocupare (PEO), Prioritate: P09 „Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității, Obiectivului specific: ESO4.7. „Promovarea învățării pe tot parcursul vieții, în special a oportunităților flexibile de actualizare a competențelor și de recalificare pentru toți, ținând seama de competențele antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și a cerințelor de noi competențe bazate pe nevoile pieței muncii, precum și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale (FSE+)’’. 9.g.4. Implementarea programului „Pachet de bază pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare”
Selecția partenerului privat se realizează cu respectarea regimului incompatibilităților și conflictului de interese și a următoarelor principii: transparență, nediscriminare, tratament egal, eficiența utilizarii fondurilor, legalitate și trasabilitate.
1. Obiectivul general al proiectului:
Consolidarea funcționării eficiente a pieței muncii și facilitarea accesului și a participării incluzive și egale la ocupare de calitate și durabilă pentru resursa de forță de muncă și
optimizarea sistemelor de educație și formare pentru a răspunde cerințelor pieței muncii prin promovarea accesului egal la educație și stimularea învățării pe tot parcursul vieții.
2. Obiectivul specific al proiectului:
Promovarea învățării pe tot parcursul vieții, în special a oportunităților flexibile de actualizare a competențelor și de recalificare pentru toți, ținând seama de competențele antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și a cerințelor de noi competențe bazate pe nevoile pieței muncii, precum și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale (FSE+)
3. Activităţile eligibile ce vor fi derulate in cadrul proiectului :
Activitatea 0 – Realizarea unei analize de nevoi in vederea identificării necesarului de formare profesională pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de calificare (activitate obligatorie)
Activitatea 1 – Furnizarea de servicii de orientare in carieră si consiliere profesională – activitate relevantă și obligatorie
Activitatea 2 – Furnizarea de servicii de evaluare și certificare – activitate relevantă
Activitatea 3 – Furnizarea de servicii personalizate de dobândire de competențe de limba română, matematica, competențe IT – activitate relevantă
Activitatea 4 – Organizarea și derularea de programe de formare profesională pentru persoanele din grupul țintă – activitate relevantă și obligatorie
Activitatea 5 – Activități conexe/activități de acompaniament (activitate suport)
- Valoarea maximă eligibilă: este de 500.000 euro. Cursul de schimb care va fi utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii mai 2024, respectiv 1 Euro = 4,9759 RON;
- Durata estimată a proiectului: 36 luni;
6. Grup ţintă propus: persoane cu domiciliul/reşedinţa în regiunea Nord-Est:
- Persoane cu vârsta cuprinsă intre 18-64 ani (la data intrării in operaţiune) fără/cu nivel scăzut de formare.
- Regiunea de implementare ale proiectului: Nord-Est;
Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru viitorul proiect, precum şi Criteriile de eligibilitate sunt specificate în Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO 2021-2027 – martie 2023, Ghidul Solicitantului Condiții Specifice “Pachet de bază pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare” – Prioritate: P09 „Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității “, Obiectiv specific: ESO4.7. „Promovarea învățării pe tot parcursul vieții, în special a oportunităților flexibile de actualizare a competențelor și de recalificare pentru toți, ținând seama de competențele antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și a cerințelor de noi competențe bazate pe nevoile pieței muncii, precum și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale (FSE+)“, documente disponibile la https://mfe.gov.ro/.
NOTĂ: Neîndeplinirea acestor cerinţe şi a criteriilor de eligibilitate determină respingerea oricărei candidaturi
Principalele activităţi ce vor fi derulate in cadrul proiectului: Activităţile care vor face obiectul proiectului dezvoltat in parteneriat sunt activităţile eligibile menţionate in Ghidul Solicitantului Condiții Specifice “Pachet de bază pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare”;
- Activităţile în care va/vor fi implicat/implicati partenerul/partenerii:
Participanții in cadrul procedurii de selecție vor fi implicați in activitățile proiectului, descrise anterior, pe care aceştia le pot implementa in funcție de specificul fiecărui participant.
Conform Ghidului Solicitantului Condiții Generale PEO 2021-2027, se va depune o notă justificativă care va conţine o analiză a valorii adaugate a parteneriatului in ceea ce priveşte utilizarea eficientă a fondurilor precum şi rolul si responsabilitatile, contributia si expertiza/experienta relevanta pentru implementarea proiectului;
Notă: Participanţii selectaţi au obligativitatea de a participa la elaborarea cererii de finanţare
9. Cerinţele de eligibilitate ale partenerului (aplicabile fiecarui tip de partener)
Selectarea unui partener în cadrul proiectului se poate realiza numai dacă îndeplineşte cerinţele stipulate la sectiunea 1.8. Reguli aplicabile in cazul parteneriatului din Ghidul Solicitantului Condiții Generale Programul Educatie si Ocupare (PEO) 2021-2027 –
https://mfe.gov.ro/PEO-21-27/, şi încheierea unui Acord de Parteneriat ce va fi anexat la Contractul de Finanţare, în măsura în care proiectul va fi acceptat, respectiv:
- Partenerii naţionali sunt entităţi legal constituite in Romania, cu personalitate juridică (nu sunt eligibile persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale şi alte entităţi similare fără personalitate juridică) ce desfasoară
activităţi relevante in cadrul proiectului şi au in obiectul de activitate/statut si activitatea/activităţile din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri.
Parteneri eligibili la procedura de selecţie: se va avea în vedere capitolul 5.1.: Eligibilitatea solicitanților si partenerilor, din Ghidul Solicitantului Condiții Specifice “Pachet de bază pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare”;
Nu pot face obiectul selectării ca partener şi nu i se poate acorda finanţarea nerambursabilă solicitată dacă:
– este in situaţie de criză financiară/ redresare financiară/ în stare de insolvenţă, conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară și insolvența unităților administrative teritoriale, cu modificările și completările ulterioare, respectiv se afla intr-o procedura de insolvență conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările și completările ulterioare, după caz. În cazul partenerilor transnaționali, se afla intr-o situație similară reglementată la nivelul cadrului legal aferent statului de proveniență;
– a suferit condamnări definitive datorate unei conduite profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţă de res judicata
– se află în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiate concordate, şi-a suspendat/ intrerupt activitatea în ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finanţare sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii, sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale;
– a comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate in instanța, pe care autoritatea contractantă le poate justifica;
– a fost condamnat printr-o hotărâre definitivă pentru fraudă, corupție, participare la o organizație criminală sau la orice alte activități ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor
– se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, așa cum este definit in legislația naționala si comunitara in vigoare.
– se face vinovat de declarații false în furnizarea informațiilor solicitate de AM/OI responsabil sau a omis să furnizeze informații care ar putea avea ca efect încadrarea intr-o situatie de neeligibilitate.
Partenerul trebuie să fie implicat în cel puțin o activitate relevantă si obligatorie (mentionata la sectiunea 5.2.2. Activitati eligibile din prezentul Ghid)
Prin activitate relevantă se înțelege acea activitate cadru care contribuie în mod direct la atingerea indicatorilor. In vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru viitorul proiect, condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească partenerul sunt:
- Partenerul trebuie să desfăşoare activităţi relevante pentru domeniul proiectului şi are in obiectul de activitate inclusiv activitatea/activitaţile din cadrul proiectului pentru care are rol de partener; prevederea referitoare la obiectul de activitate nu este aplicabilă sindicatelor, patronatelor si asociaţiilor profesionale;
- Partenerul este obligat să contribuie financiar la implementarea proiectului, respectiv sa aiba alocate cheltuieli eligibile din totalul cheltuielilor eligibile prevazute in buget, corespunzator activitatilor in care este implicat fiecare partener, conform prevederilor Ghidul Solicitantului Condiții Specifice “Pachet de bază pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare”;
- Partenerul trebuie să asigure în cadrul proiectului, rolul şi activităţile pentru care va fi responsabil, conform cererii de finanţare ce va fi intocmită in colaborare şi a Acordului de parteneriat.
Capacitatea financiară şi operaţională:
- Partenerul are experienţă a cel putin 1 proiect cu finanţare nerambursabilă si/sau are experienţă de cel puţin 6 luni in domeniul proiectului.
- Partenerul trebuie să demonstreze că are capacitatea financiară şi operaţională, astfel încât să nu afecteze capacitatea operaţională şi financiară a parteneriatului, respectiv dispune de resursele financiare necesare, conform algoritmului prezentat in Ghidul Solicitantului Condiții Generale Programul Educatie si Ocupare (PEO) 2021-2027;
Ofertantul se poate considera calificat numai in cazul in care la toate criteriile de calificare a fost bifata rubrica “DA,, in Grila de evaluare etapa de calificare a candidatilor – Anexa 4
10.Dosarul de participare
10.1 Solicitanţii operatori economici, interesaţi de acest parteneriat vor depune documentele solicitate, completate, semnate şi ştampilate de catre reprezentantul legal, astfel:
– in format fizic, poşta, curier intr-un plic sigilat pe care se va specifica:
“In atenţia AJOFM Neamţ, pentru selecţia de parteneri sector privat pentru Programul Educaţie şi Ocupare (PEO), Prioritate: P09 „Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității, Obiectivului specific: ESO4.7. „Promovarea învățării pe tot parcursul vieții, în special a oportunităților flexibile de actualizare a competențelor și de recalificare pentru toți, ținând seama de competențele antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și a cerințelor de noi competențe bazate pe nevoile pieței muncii, precum și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale (FSE+)’’. 9.g.4. Implementarea programului „Pachet de bază pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare”, conform anunţului nr.______________/______________ la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamţ, str. Privighetorii, Bl. B13, parter.
– in format electronic, fax (documente scanate, pdf, numerotate, opisate), pe adresa de mail: ajofm.nt@anofm.gov.ro
10.2.Dosarul pentru solicitanții operatorilor economici trebuie să conțină următoarele documente:
- În copie, semnată și certificată conform cu originalul de către reprezentantul legal:
a. Certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului(operatori economici)/statut/acte constitutive;
b. Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul teritorial, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii ofertelor care să ateste că domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului procedurii și faptul că nu sunt înscrise mențiuni cu privire la aplicarea legii privind procedura insolvenței-operatori economici;
c. Certificat de înregistrare fiscală;
d. Rezultatul exercițiului financiar pentru ultimii 4 ani – bilanț contabil și contul de profit și pierderi, vizate și înregistrate de organul competent;
e. Experiența relevantă (document suport) – se va prezenta contractul adus ca referință, recomandare de la benefiarul contractului respectiv sau alte documente considerate relevante pentru demonstrarea experienței partenerului pentru domeniul proiectului;
- În original:
f. Scrisoare de intenție (conform model atașat – Anexa 2);
g. Fișa partenerului (conform model atașat – Anexa 3);
În Scrisoarea de intenție și în Fișa partenerului participanții vor menționa cel puțin o activitate cadru a proiectului pentru care dispun de resursele materiale și umane necesare și vor furniza o scurtă descriere a acțiunilor propuse în cadrul acestei activități cu prezentarea aspectelor considerate esențiale pentru obținerea rezultatelor așteptate și atingerea obiectivelor și a contribuției în parteneriat: plusvaloarea adusă proiectului;
h. Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal (semnată și ștampilată de către acesta) că nu se încadrează în niciuna din situațiile de excludere stipulate în cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitanților stipulate în documentele cadru de implementare (ex. ghidul solicitantului orientări generale, ghid solicitantului condiții specifice, după caz în funcție de programul accesat);
i. Declarația pe propria răspundere (semnată) prin care își asumă să depună toate diligențele pentru a asigura resursele financiare și umane necesare pe toată durata de implementare a proiectului și susținere a cofinanțării;
j. Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal (semnată) care atestă faptul ca participantul nu este subiect al unui conflict de interese;
k. Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal (semnată) pentru asigurarea perioadei de sustenabilitate, ulterioare închiderii proiectului, conform documentelor cadru de implementare (ex.Ghidul solicitantului orientări generale, Ghid condiții specifice, după caz, în funcție de programul accesat);
l. Certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor și taxelor locale;
m. Certificat fiscal eliberat de Administrația financiară teritorială la care este arondat sediul persoanei juridice privind îndeplinirea obligațiilor de plată la bugetul de stat;
n. Notă justificativă care va conține o analiză a valorii adăugate a parteneriatului în ceea ce privește utilizarea eficientă a fondurilor, precum și rolul partenerului în implementarea proiectului.
Nota justificativă va fi insoțită de:
– CV-urile în format EUROPASS ale experților propuși de partener pentru proiect;
– Fiecare CV trebuie să specifice poziția pentru care expertul este propus în proiect și trebuie să fie semnat și datat de expert;
– Lista resurselor materiale deținute de partener și propuse pentru utilizare în cadrul proiectului (ex.:materiale, echipamente, vehicule, spații disponibile pentru desfășurarea activităților proiectului);
– Analiză de costuri pentru fundamentarea bugetului necesar pentru servicii corespunzătoare activităților propuse;
– Alte documente prevăzute prin Ghidul specific.
Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română și vor fi depuse în forma precizată și în termenul stabilit prin anunț, asumate de reprezentantul legal (semnătură), după caz.
11. Depunerea dosarelor de candidatură:
11.1. Entitățile interesate să participe la selecție vor depune toate documentele şi informaţiile solicitate, la sediul instituţiei până la data de 21.10.2024, ora 14.00 sau mijloace electronice ora 24.00.
11.2. Dosarul trebuie să cuprindă documentele prevăzute la pct. 10.1 și 10.2.
12. Evaluarea dosarelor:
Pe baza documentației depusă, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica îndeplinirea criteriilor de calificare, conform Grilei de evaluare etapa de calificare a participanților – Anexa 4
Cei care au îndeplinit criteriile de calificare vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare și selecție a participanților – Anexa 5. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declaraţi admisi candidaţii care întrunesc punctajul cel mai
mare dar nu mai puțin de 60 de puncte. Partenerii vor fi selectaţi in ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, până la acoperirea tuturor activităţilor proiectului;
13. Rezultatul selecţiei, care se va materializa intr-un Raport, va fi publicat pe site-ul ajofm.nt@anofm.gov.ro, printr-un anunț care va conține informații privind candidații participanți la procedură, admiși și respinși și punctajul obținut de fiecare dintre aceștia, in termen de maxim 2 zile de la incheierea perioadei de primire a documentaţiilor de la potenţiali parteneri, iar partenerii selectaţi vor fi contactaţi direct, la datele de contact furnizate în Fișa partenerului;
14. Termene de realizare:
– Publicarea Anunţului cu privire la intenţia de selectare a partenerului / partenerilor si condiţiile ce trebuie să le indeplinească: 04.10.2024;
– Emiterea Actului administrativ (Decizie) de stabilire a comisiei de evaluare a ofertelor: 27.06.2024;
– Data limită a depunerii Dosarului de înscriere: 21.10.2024, ora 14.00 (in format fizic)sau 24.00 (in format electronic);
– Eventuale solicitări de clarificări se pot trimite pană la data de: 16.10.2024, ora 14:00.
– Transmiterea răspunsurilor la clarificările solicitate de aplicanţi se va efectua in termen de maxim doua zile lucrătoare, fără a depăşi data de: 17.10.2024, ora 14.00 ;
– Data stabilita pentru deschiderea si evaluarea documentatiei depuse este 22.10.2024, ora 10,00 la sediul Centrului de formare profesionala din Piatra Neamt, Piata Mihail Kogalniceanu, M3;
– Data emiterii Raportului procedurii de selecţie: 22.10.2024;
– Data transmiterii Adresei de acceptare a partenerilor: 22.10.2024;
– Data publicării Anunţului cu privire la rezultatul procedurii de selecţie: 22.10.2024
15. Soluţionarea contestaţiilor
Ofertanții care nu au fost selectați ca parteneri pot depune în termen de 1 zi lucrătoare de la data publicării rezultatului procedurii la sediul AJOFM Neamţ, contestații care se soluționează de comisia de contestație în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.
Faptul că o entitate a fost selectată ca potențial partener, nu creează nicio obligaţie pentru Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamț, în situaţia în care cererea de finanţare depusă nu a fost selectată pentru finanţare.
Toate activităţile desfăşurate în timpul elaborării dosarului cererii de finanţare nu fac obiectul niciunei pretenţii de natură financiară, sau de orice altă natură, pentru niciuna dintre părţi.
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Neamț îşi rezervă dreptul de a solicita documente suport suplimentare partenerului selectat înainte de încheierea acordului de parteneriat.
16. Informaţii suplimentare
Informaţii suplimentare privind procedura de selecţie pot fi obţinute la tel. 0233.237.780, fax: 0233.213.424, e-mail: ajofm.nt@anofm.gov.ro, persoana de contact: Liliana Trifan – insp. superior – tel. 0233.210.760
Anexe:
Anexa 2 – model Scrisoare de intenție
Anexa 3 – model Fisa partener
Anexa 4 – Grilă de evaluare etapa de calificare a ofertanţilor
Anexa 5 – Grila evaluare şi selectare a ofertanţilor
(Anexele vor fi publicate pe site-ul A.J.O.F.M. NEAMȚ impreuna cu Anunţul de intenţie)
Daniel Chirila
Director Executiv
Intocmit,
Liliana Trifan
Insp. superior
Comp. Monitorizare proiecte
finanţate din FSE,
informatica
si managementul
bazelor de date
Documente descărcabile