Informaţii utile absolvenţilor promoţiei 2020
Absolvenţii
instituţiilor de învăţământ în vârstă de minimum 16 ani pot beneficia
de o indemnizaţie de şomaj în cuantum de 250 lei/ lună, pentru o
perioadă de 6 luni, dacă se înregistrează la agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în termen de 60 de
zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoană în căutarea unui
loc de muncă.
Precizăm
că înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o
etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii facilităților
acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru
șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.
În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent
dacă au promovat sau nu au promovat examenul de Bacalaureat, termenul
pentru înscrierea la agenţiile teritoriale ANOFM este de 60 de zile de
la încheierea cursurilor claselor terminale din învăţământul liceal.
Elevii care nu au situația școlară încheiată la toate materiile, se pot
înregistra în evidentele agenției în termen de 60 de zile de la data
promovării examenului de corigenţă, dată înscrisă în adeverința
eliberată de instituția de învățământ.
În cazul absolvenţilor de studii superioare,
termenul de 60 de zile în interiorul căruia trebuie să se înregistreze
la agenţiile de ocupare începe de la finalizarea studiilor anului
terminal sau de la data promovării examenului de licenţă (dacă persoana
promovează examenul de licenţă în termen de 12 luni de la finalizarea
studiilor).
Actele
necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele agenţiilor
teritoriale ale ANOFM ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă,
sunt:
1 – Carte de identitate;
2 – Actele de studii / Adeverință eliberată de la secretariatul institituției școlare care atestă absolvirea;
3
– Declarație pe proprie răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de
fals în declarații, că persoana nu are restricţii medicale care o
împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricţii medicale
care o împiedică să presteze o anumită muncă (document ataşat).
În
vederea acordării serviciilor de mediere, persoanele înregistrate în
evidenţele ANOFM vor completa o cerere după modelul ataşat (Anexa 9 din
HG nr. 174/2002).
Prin
absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a
obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în
una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special,
liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau
acreditat în condiţiile legii.
Absolvenții
instituțiilor de învățământ și absolvenții școlilor speciale, în vârstă
de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire se
înregistrează la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și in acest
termen se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12
luni, beneficiază de o primă de inserție egală cu de 3 ori valoarea
indicatorului social de referință în vigoare la data încadrării
(1500lei). Plata se efectuează în doua tranșe: prima după încadrare și a
doua după cele 12 luni.
Serviciul Comunicare şi Secretariatul Consiliului de Administraţie