Anunț

Angajatorii pot accesa platforma aici.gov.ro în vederea decontării indemnizației prevăzută la  Art. 1
alin. (4) din OUG nr. 132/2020 – reducere timp muncă

În
cazul reducerii temporare a activităţii determinate  de  instituirea 
stării  de  urgenţă/alertă/asediu,  în  condiţiile  legii,  angajatorii 
au posibilitatea reducerii timpului de muncă a salariaţilor cu cel mult
50% din durata prevăzută în contractul  individual  de  muncă,  cu 
informarea  şi  consultarea  sindicatului,  a  reprezentanţilor
salariaţilor sau a salariaţilor, după caz, anterior comunicării deciziei
salariatului.
Reducerea timpului de muncă se stabileşte prin decizia
angajatorului, pentru o perioadă de cel puţin 5 zile lucrătoare
consecutive, angajatorul având obligaţia de stabilire a programului de
muncă pentru întreaga lună.
Pe  durata  reducerii  timpului  de 
muncă  salariaţii afectaţi de măsură beneficiază de o indemnizaţie de
75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul
individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă
efectiv  prestate  ca  urmare  a  reducerii  timpului de muncă, în
completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv
lucrat.
Indemnizaţia de mai sus este suportată de angajator şi se
achită la data plăţii salariului  aferent  lunii  respective,  urmând 
a  se  deconta  din  bugetul asigurărilor pentru şomaj după îndeplinirea
de către angajator a obligaţiilor declarative şi de plată aferente
veniturilor din salarii  şi  asimilate  salariilor  din  perioada 
pentru  care  se  face  solicitarea  în  conformitate  cu prevederile 
Legii  nr.  227/2015  privind  Codul  fiscal.

Documentele
necesare angajatorilor pentru decontarea indemnizației prevăzută de
Art. 1 alin (4) din OUG nr. 132/2020 au fost aprobate prin Ordinul
Ministrului
Muncii și Protecției Sociale nr. 1393/15.09.2020, publicat în Monitorul
Oficial
nr. 850/16.09.2020. Acestea se vor descarca din plarforma aici.gov.ro, vor
fi completate în format „PDF inteligent”, încărcate şi transmise
agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă prin intermediul aceleiaşi
platforme.

Recomandăm angajatorilor să încarce în platforma aici.gov.ro  doar  formularele electronice în format  “PDF inteligent” cu toate câmpurile completate.

Notă: Pentru o bună funcționalitate a formularelor PDF, rugăm angajatorii
să nu utilizeze browserul pentru deschidere ci să folosească aplicații dedicate
(ex: Adobe Reader).