Anunț
Angajatorii pot accesa platforma aici.gov.ro în vederea decontării indemnizației prevăzută la Art. 1
alin. (4) din OUG nr. 132/2020 – reducere timp muncă
În
cazul reducerii temporare a activităţii determinate de instituirea
stării de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii, angajatorii
au posibilitatea reducerii timpului de muncă a salariaţilor cu cel mult
50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu
informarea şi consultarea sindicatului, a reprezentanţilor
salariaţilor sau a salariaţilor, după caz, anterior comunicării deciziei
salariatului.
Reducerea timpului de muncă se stabileşte prin decizia
angajatorului, pentru o perioadă de cel puţin 5 zile lucrătoare
consecutive, angajatorul având obligaţia de stabilire a programului de
muncă pentru întreaga lună.
Pe durata reducerii timpului de
muncă salariaţii afectaţi de măsură beneficiază de o indemnizaţie de
75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul
individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă
efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, în
completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv
lucrat.
Indemnizaţia de mai sus este suportată de angajator şi se
achită la data plăţii salariului aferent lunii respective, urmând
a se deconta din bugetul asigurărilor pentru şomaj după îndeplinirea
de către angajator a obligaţiilor declarative şi de plată aferente
veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada
pentru care se face solicitarea în conformitate cu prevederile
Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Documentele
necesare angajatorilor pentru decontarea indemnizației prevăzută de
Art. 1 alin (4) din OUG nr. 132/2020 au fost aprobate prin Ordinul
Ministrului
Muncii și Protecției Sociale nr. 1393/15.09.2020, publicat în Monitorul
Oficial
nr. 850/16.09.2020. Acestea se vor descarca din plarforma aici.gov.ro, vor
fi completate în format „PDF inteligent”, încărcate şi transmise
agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă prin intermediul aceleiaşi
platforme.
Recomandăm angajatorilor să încarce în platforma aici.gov.ro doar formularele electronice în format “PDF inteligent” cu toate câmpurile completate.
Notă: Pentru o bună funcționalitate a formularelor PDF, rugăm angajatorii
să nu utilizeze browserul pentru deschidere ci să folosească aplicații dedicate
(ex: Adobe Reader).