Comunicat_MMPS_-_Angajati_si_angajatori.pdf
ANOFM a stabilit un număr unic de apel pentru informarea cetățenilor
cu privire la șomajul tehnic și adrese de email pentru transmiterea
documentelor
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de
Muncă (ANOFM) a organizat un call-center intern și a stabilit un număr
unic de apel la care cetățenii pot suna pentru a obține informații
suplimentare cu privire la modalitățile de acordare a șomajului tehnic.
Angajatorii
sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire
la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, număr cu tarif
normal.
„Am decis ca opt angajați ai ANOFM să lucreze în același
timp în sistem call-center, pentru a clarifica românii acolo unde există
nelămuriri cu privire la șomajul tehnic. În cazurile în care apelanții
au nevoie să intre în legătură cu agențiile teritoriale de care aparțin,
operatorii din call-center îi vor direcționa. În perioadele de criză,
este vitală rapiditatea adoptării deciziilor, dar și modul în care ne
organizăm pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp
măsurile necesare pentru a răspunde cu promptitudine tuturor
solicitărilor, conștienți fiind că de munca noastră depinde viitorul
angajaților și al companiilor din țara noastră”, a declarat președintele
ANOFM, Victor Picu
.
Angajatorii, care sunt direct afectați de
măsurile impuse odată cu declanșarea stării de urgență, vor putea
beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata
indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariile
brute acordate, pentru toți angajații lor, dar nu mai mult de 75 % din
câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor
sociale de stat pe anul 2020.
Angajatorii afectați indirect, dar
ale căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni
ale anului și care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toți
salariații, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020,
respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru
șomaj, pentru cel mult 75% dintre angajați care au contracte active la
data intrării in vigoare a OUG.
Documentele necesare acordării
șomajului tehnic pot fi depuse la Agențiile Județene pentru Ocuparea
Forței de Muncă, precum și a municipiului București, prin poșta
electronică, la adresa de email dedicată fiecărui județ, care are ca ID
numele județului (ex: brasov@anofm.gov.ro). În cazul județelor a căror
denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărțite prin
cratimă (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).
Serviciul Comunicare și Secretariatul C.A.