ANOFM a stabilit un număr unic de apel pentru informarea cetățenilor cu privire
la șomajul tehnic și adrese de email pentru transmiterea documentelor
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a organizat un
call-center intern și a stabilit un număr unic de apel la care cetățenii pot
suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la modalitățile de
acordare a șomajului tehnic.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu
privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, număr cu tarif
normal.
„Am decis ca opt angajați ai ANOFM să lucreze în același timp în sistem
call-center, pentru a clarifica românii acolo unde există nelămuriri cu privire
la șomajul tehnic. În cazurile în care apelanții au nevoie să intre în legătură
cu agențiile teritoriale de care aparțin, operatorii din call-center îi vor
direcționa. În perioadele de criză, este vitală rapiditatea adoptării
deciziilor, dar și modul în care ne organizăm pentru implementarea acestora.
Prin urmare, am luat din timp măsurile necesare pentru a răspunde cu
promptitudine tuturor solicitărilor, conștienți fiind că de munca noastră
depinde viitorul angajaților și al companiilor din țara noastră”, a declarat
președintele ANOFM, Victor Picu
.
Angajatorii, care sunt direct afectați de măsurile impuse odată cu declanșarea
stării de urgență, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj,
de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariile
brute acordate, pentru toți angajații lor, dar nu mai mult de 75 % din câștigul
salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de
stat pe anul 2020.
Angajatorii afectați indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puțin
25% față de primele două luni ale anului și care nu au capacitatea financiară
pentru a plăti toți salariații, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de
OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor
pentru șomaj, pentru cel mult 75% dintre angajați care au contracte
active la data intrării in vigoare a OUG.
Documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse la Agențiile
Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și a municipiului București,
prin poșta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui județ, care are ca
ID numele județului (ex: brasov@anofm.gov.ro). În cazul județelor a căror
denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărțite prin cratimă
(ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).
Serviciul Comunicare și Secretariatul C.A.