Conform art.3 din Hotararea nr.217/2020 pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei prevăzute la art.2 din Legea nr. 19/20202, angajatorul va depune cerere la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea angajatorul.
Cererea va fi însoţită de următoarele documente:
a) lista angajaţilor care au beneficiat de zilele libere, precum şi indemnizaţia acordată pe această perioadă;
b) copii de pe statele de plată din care să reiasă acordarea indemnizaţiei;
c) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atestă că lista prevăzută la lit. a) conţine persoanele care îndeplinesc condiţiile reglementate la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 19/2020; modelul declaraţiei este aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I;
d) dovada plăţii contribuţiilor şi impozitelor aferente lunii în care s-a plătit indemnizaţia.
(2) Cererea va fi datată şi semnată de reprezentantul legal şi va conţine obligatoriu următoarele elemente:
a) datele de identificare ale angajatorului, inclusiv adresa de e-mail;
b) contul bancar;
c) numele reprezentantului legal al angajatorului;
d) suma totală solicitată;
e) numărul angajaţilor pentru care s-a solicitat suma .
Documentele se transmit electronic pe adresa ajofm@bc.anofm.ro , în cel mult 30 zile de la data efectuării plăţii contribuţiilor şi impozitelor aferente indemnizaţiei.