OUG 32/2020
–
Salariatii angajatorilor care datorita starii
de urgenta si-au intrerupt total sau partial activitatea, pe perioada acesteia,
pot beneficia de somaj tehnic in procent de 75% din salariul brut de incadrare,
fara a depasi 75 % din salariul mediu brut prevazut de legea bugetului
asigurarilor sociale de stat (5.429 X 75% = 4.071 lei);
–
Daca un salariat are mai multe contracte de
munca si toate sunt suspendate,
acesta beneficiaza de somaj tehnic;
–
Perioada de somaj tehnic este stagiu asimilat
in sistemul asigurarilor de sanatate;
–
Plata somajului tehnic se face in conturile
angajatorilor in cel mult 15 zile calendaristice de la depunerea documentelor,
iar de catre angajator catre angajati, in cel mult 3 zile lucratoare;
–
Actele necesare platii somajului tehnic se
depun prin posta electronica la AJOFM Bacau (bacau@anofm.gov.ro). Modelul actelor va fi aprobat prin ordin al
ministrului muncii si protectiei sociale (art. XII OUG nr. 30/2020
completata si modificata prin OUG nr. 32/2020).
–
ANGAJATORII ISI ASUMA RASPUNDEREA PENTRU CORECTITUDINEA
SI PENTRU VERIDICITATEA DATELOR INSCRISE IN DOCUMENTELE DEPUSE PENTRU INCASAREA
SOMAJULUI TEHNIC.
ACTE PE CARE LE DEPUN
ANGAJATORII LA AJOFM BACAU:
· · CERERE SEMNATA SI DATATA DE REPREZENTANT;
·
DECLARATIE PE PROPRIE RASPUNDERE CA A
INTRERUPT TOTAL SAU PARTIAL ACTIVITATEA CA URMARE A STARII DE URGENTA;
· · LISTA CU ANGAJATII CARE BENEFICIAZA DE SOMAJ
TEHNIC.
NOTA:
PROFESIONISTII(I.I, PFA, IF, ETC), PERSOANELE PREVAZUTE LA ART. 67^1. LIT. A-C
DIN LEGEA 69/2000-LEGEA SPORTULUI, MEMBRII COOPERATIVELOR MESTESUGARESTI SI
PERSOANELE CARE REALIZEAZA VENITURI DIN DREPTURI DE AUTOR,
PENTRU SOMAJ TEHNIC SE VOR ADRESA
AJPIS BACAU.