Nr.8847/AJOFM Arges/22.06.2022
A N U N T
Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Arges cu sediul in Pitesti,
B-dul Republicii, nr. 11, organizeaza
concurs pentru ocuparea functiei publice de executie temporar vacante de
inspector, clasa I, grad
profesional asistent – ID 415170 din cadrul Agentiei Locale Pitesti –Compartimentul Medierea Muncii ,
Consiliere , Orientare si Formare Profesionala, in data de 07.07.2022, ora 10.00 (proba scrisa), la sediul agentiei.
Condiţii
de participare la concurs:
-pregătire
de specialitate – studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de
licenţă sau echivalentă;
-vechime minimă în specialitatea studiilor
necesare exercitării funcţiei publice: 1 an;
-să
îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcţii publice prevăzute la art.
465 alin. (1) din Codul Administrativ, cu excepția avizului psihologic.
Înscrierile se fac în termen de 8 zile
de la data publicării anunţului pe site-ul institutiei, respectiv în perioada 22.06.2022-29.06.2022.
Informații
suplimentare se pot obține la d-na Ceausescu Teodora – consilier superior la
Compartimentul Resurse Umane,
Salarizare, Comunicare și Secretariatul Consiliului Consultativ, Tel/fax:
0248222415 tasta 7/ 0248222582, e-mail: teodora.ceausescu.ag@anofm.gov.ro
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod
obligatoriu documentele prevăzute la art. 49 din Hotărârea Guvernului nr.
611/2008, cu modificările și completările ulterioare:
a) formularul de înscriere – (se pune la dispoziţie candidaţilor de către
instituţia publică organizatoare a concursului din oficiu) – ESTE POSTAT IN
CONTINUAREA ANUNTULUI, PENTRU A PUTEA FI LISTAT SI COMPLETAT;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de
studii, certificatelor şi altor documente care atestă deținerea competențelor
solicitate, emise în condițiile legii;
e) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de
angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după
caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare,
eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de
familie al candidatului (adeverinţa care atestă
starea de sănătate conţine, în clar,
numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard
stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice);
g) cazierul judiciar ( acesta poate fi înlocuit cu o
declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la
selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul
documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de
data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului
administrativ de numire);
h) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea
sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau
însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu
originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Bibliografia :
1.Constitutia
Romaniei, republicata;
2.Titlul I si
II ale partii a VI a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificarile si completarile ulterioare;
3. O.G.
nr.137/2000, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de
discriminare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
4.Legea
nr.202/2002, privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si
barbati, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
5.Hotararea
Guvernului nr.1610/2006 privind Statutul Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
6.Legea
nr.202/2006, privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
7.Legea
nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare ;
8.H.G.R
nr.174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii
nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare ;
9.H.G.R.
nr.377/2002 pentru aprobarea Procedurilor privind accesul la masurile pentru
stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si
instructiunile de implementare a acestora, cu modificarile si completarile
ulterioare;
10.Ordinul
nr.85/2002 privind aprobarea procedarii de primire si solutionare a cererilor
de loc de munca sau a indemnizatiei de somaj, modificat si completat ;
Tematica :
1.Constitutia
Romaniei, republicata, in integralitate;
2.Titlul I si
II ale partii a VI a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificarile si completarile ulterioare;
3. O.G.
nr.137/2000, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de
discriminare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in integralitate;
4.Legea
nr.202/2002, privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si
barbati, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in integralitate;
5.Hotararea
Guvernului nr.1610/2006 privind Statutul Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Munca, cu modificarile si completarile ulterioare, in integralitate ;
6.Legea
nr.202/2006, privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Munca, cu modificarile si completarile ulterioare, in
integralitate;
7.Legea
nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, in integralitate ;
8.H.G.R
nr.174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii
nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare , in integralitate
;
9.H.G.R.
nr.377/2002 pentru aprobarea Procedurilor privind accesul la masurile pentru
stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si
instructiunile de implementare a acestora, cu modificarile si completarile
ulterioare, in integralitate ;
10.Ordinul
nr.85/2002 privind aprobarea procedarii de primire si solutionare a cererilor
de loc de munca sau a indemnizatiei de somaj, modificat si completat, in
integralitate;
Atributiile postului :
Compartimentul medierea muncii, consiliere, orientare şi formare
profesională are în principal următoarele atribuţii:
1.asigură serviciile de
preconcediere colectivă pentru personalul agenţilor economici care fac obiectul
restructurărilor;
2.asigură depistarea,
înregistrarea şi gestionarea locurilor de muncă vacante, evaluarea şi
cunoaşterea nevoilor actuale şi de perspectiva pentru care urmează să se
selecţioneze şi să se repartizeze persoanele aflate în evidenţă; depistarea
locurilor de muncă vacante se va face prin vizite la agenţii economici şi
instituţii, legături telefonice, întâlniri periodice cu reprezentanţii
unităţilor, chestionare şi adrese transmise managerilor, consultarea presei
locale şi centrale, etc.;
3.organizează bursa locurilor de
muncă;
4.realizează evidenţa locurilor
de muncă vacante pe unităţi şi în structura pe meserii, le afişează la sediu şi
le reactualizează în funcţie de ocuparea acestora;
5.asigură medierea locurilor de
muncă vacante atât pentru şomerii în evidenţă, cât şi pentru persoanele care
doresc să-şi schimbe locul de muncă şi face preselecţia candidaţilor;
6.realizează, pe baza
informaţiilor culese în urma depistării locurilor de muncă, preselecţia
persoanelor pentru posturile vacante şi le convoacă pentru pregătirea lor în
vederea prezentării la unităţile care au comunicat posturile vacante;
7.emite adeverinţe pentru
persoanele beneficiare de prevederile Legii nr.416/2001, cu modificările şi
completările ulterioare;
8.prestează pentru orice persoană
aflată în căutarea unui loc de muncă, inclusiv elevi de liceu, ţineri postinstitutionalizaţi, care
urmează sa părăsească instituţiile de ocrotire, deţinuţi etc. servicii de informare atât despre problematica specifică
pieţei muncii (despre ocupaţii, meserii şi profesii, condiţii de exercitare a
acestora, de salarizare şi promovare, condiţii impuse de angajatori, dinamica
ocupaţiilor, etc.), cât şi despre persoane care solicită sprijin (profilul
psihologic, interese profesionale, identificarea punctelor tari ca elemente de
bază în stabilirea traseului profesional) de analiză a locurilor de muncă şi
orientare profesională;
9.acordă servicii de informare şi
consiliere profesională persoanelor interesate în domeniul ocupării, cu privire
la alegerea carierei, oportunităţi de instruire şi formare complementară;
10.asistă şomerii şi persoanele
în cautare de loc de muncă pentru a fi ajutaţi în luarea unor decizii cu
privire la:
• alegerea
unei profesii sau ocupaţii;
• parcurgerea
unor cursuri de calificare, recalificare, perfecţionare profesională;
• schimbarea
ocupaţiei sau a locului de muncă;
• acordarea
şomerilor şi persoanelor interesate asistenţă de specialitate în vederea
conştientizării intereselor şi
aptitudinilor profesionale;
11.efectuează, la cerere sau
atunci când situaţia o impune, o evaluare
din punct de vedere psihoaptitudinal a clienţilor, utilizând metode şi
instrumente specifice;
12.furnizează clienţilor de
informaţii în legătură cu profesiile şi ocupaţiile;
13.ajută clienţii sa compare
exigenţele profesiilor şi ocupaţiilor pentru care acestia au optat cu propriile
caracteristici profesionale şi cu nivelul lor de educaţie/calificare/pregatire profesională, oferindu-le alternative în
luarea deciziilor;
14.analizează impreuna cu
persoana consiliată fiecare alternativă decizională în parte şi evaluează consecinţele acesteia;
15.asistă persoana consiliată, în
cazul în care aceasta optează pentru una dintre alternative, în elaborarea unui
plan de acţiune şi punerea în practică a acestuia;
16.obligaţia transmiterii
informaţiilor Compartimentului Monitorizare
proiecte finantate din FSE, Informatică şi managementul bazelor de date
pentru actualizarea site-ului;
Badescu Nicolae
Director executiv
Ceausescu Teodora
Consilier superior
Compartiment Resurse umane, salarizare, comunicare si secretariatul
Consiliului Consultativ