Aprob

Director executiv

Nicolae BĂDESCU

Nr. 10585 /08.08.2023

ANUNȚ

privind organizarea selecției pentru ocuparea unui post de experț SPO relația cu angajatorii – (intern) si a unui post de expert judetean în domeniul analizei și prognozei pieței muncii – (intern)

în cadrul proiectului „Relația SPO cu angajatorii – eSPOR”

POCU /801/3/15/139164

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Arges, cu sediul în Pitesti, b-dul Republicii, nr.11, jud Arges, organizează selecția pentru ocuparea a doua posturi:

– un post de expert SPO relația cu angajatorii – intern

– un post expert judeţean în domeniul analizei și prognozei pieței muncii – intern

în cadrul proiectului „Relația SPO cu angajatorii – eSPOR”, în perioada 09.08.2023 – 18.08.2023.

Pot participa la selecție numai persoanele care au calitatea de angajat al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Argeş.

AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ implementează în perioada 10 decembrie 2020 – 9 decembrie 2023 proiectul „Relația SPO cu angajatorii – eSPOR” – POCU /801/3/15/139164.

Obiectivul general al proiectului

Modernizarea și adaptarea structurilor SPO de la nivel național și teritorial, prin introducerea unor noi servicii / instrumente / sisteme / proceduri / mecanisme care să crească gradul de satisfacție a clienților SPO, a diversității și gradului de cuprindere a serviciilor oferite angajatorilor.

Obiectivele specifice ale proiectului

Obiectivul specific 1: adaptarea serviciilor dedicate angajatorilor în funcție de nevoile acestora prin elaborarea unui set de proceduri simplificate, reducerea proceselor birocratice prin introducerea de servicii online bazate pe semnătură electronică în implementarea măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă dedicate angajatorilor, respectiv de monitorizare a masurilor de stimulare a ocupării dedicate șomerilor. (A1, A2)

Obiectivul specific 2: creșterea satisfacției angajatorilor în relația cu SPO (A2). Creșterea gradului de satisfacție al clienților SPO angajatori, prin design-ul și implementarea de noi servicii / instrumente / sisteme / proceduri / mecanisme, cu accent pe servicii de mediere a muncii modernizate, integrate într-o ofertă coerentă, dedicată satisfacerii nevoilor a minim 21.000 angajatori, prin medierea a 105.000 șomeri înregistrați.

Obiectivul specific 3: dezvoltarea competentelor personalului propriu (A3). Dezvoltarea competențelor resursei umane din structurile SPO prin învățare reciprocă, dobândirea/dezvoltarea de noi competențe necesare pentru implementarea strategiei de dezvoltare a serviciilor pentru angajatori și furnizarea serviciilor specifice, la nivelul de calitate așteptat de clienții SPO prin organizarea de formare profesională sau instruire pentru 568 angajați ai SPO.

Activitățile proiectului sunt:

Activitatea 1. Realizarea unei analize de sistem în ceea ce privește serviciile SPO și proiectarea de noi servicii/instrumente și simplificarea celor existente.

Activitatea 2. Proiectarea și implementarea noilor servicii/instrumente și simplificarea celor existente.

Activitatea 3. Dezvoltarea de competențe pentru personalul propriu SPO.

Activitatea 4. Managementul proiectului: coordonarea, monitorizarea și evaluarea proiectului.

Activitatea 5. Promovare, informare și publicitate.

Posturile pentru care se organizează selecția sunt:

1 post – expert SPO relația cu angajatorii- intern

1 post – expert judeţean in domeniul analizei şi prognozei pieţei muncii – intern

Condiții pentru ocuparea postului:

Generale: candidatul să fie angajat al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Argeş

Specifice:

 Studii superioare de lungă durată – 3 ani;

 Vechime în muncă < 5 ani (min. 1 an) – 1 an;

 Deprindere excelentă de comunicare;

 Abilități organizatorice și de planificare a activitații;

 Capacitate de muncă în echipa;

Atribuții expert local SPO relația cu angajatorii:

– să testeze metodologia şi instrumentele de mediere a muncii, inclusiv medierea bazată pe competenţe ca principal mijloc de a îmbunătăţi relaţia cu angajatorii (atât descrierea locurilor de muncă în termeni de competenţe cât şi inventarierea competenţelor şomerilor înregistraţi la SPO);

– să testeze abordarea sectorială/pe domenii a angajatorilor în funcţie de mărimea acestora aşa cum vor fi descrise în instrumente/proceduri, în special din punctul de vedere al medierii muncii;

– să participe la întâlniri de lucru online cu experţii GLIS şi experţii de analiză şi prognoză piaţa muncii pentru a dezbate problemele identificate în implementarea instrumentelor noi şi a celor revizuite sub monitorizarea Coordonatorilor judeţeni;

– să testeze platforma;

– să sprijine activitatea de chestionare a angajatorilor în scopul realizării de prognoze, respectiv de analize în baza metodologiilor şi instrumentelor realizate în cadrul subactivităţii 1.2.

Atribuții expert judeţean in domeniul analizei şi prognozei pieţei muncii

– să realizeze/completeze/actualizeze nomenclatorul competenţelor specifice;

– să testeze metodologia şi instrumentele de colectare a datelor pentru realizarea prognozelor pe termen scurt a pieţei muncii inclusiv prin contactarea angajatorilor pentru aplicarea de chestionare specifice;

– să testeze metodologia şi instrumentele de realizare a prognozelor pieţei muncii pe termen scurt realizată în baza metodologiei create în subactivitatea 1.2;

– să testeze metodologia de prognoze pe termen lung îmbunătăţită în subactivitatea 1.2;

– să testeze realizarea analizelor pieţei muncii la nivelul fiecărui judeţ pe baza metodologiei îmbunătăţite la subactivitatea 1.2 şi actualizate în cadrul prezentei subactivităţi;

– să testeze realizarea unei analize de nevoi de competenţe la nivel national pe ramuri economice prioritare în conformitate cu metodologia creată în cadrul subactivităţii 1.2;

– să participe la întâlnirile online cu angajatorii pentru evaluarea impactului privind modalitatea de mediere a muncii;

– să participe la întâlniri de lucru online cu experţii GLIS şi cei de relaţia cu angajatorii, împreună cu coordonatorii pentru a dezbate problemele identificate în implementarea instrumentelor noi şi a celor revizuite;

– să testeze platforma.

Înscrierile se fac în termen de 3 zile de la data publicării anunțului pe site-ul instituției, respectiv în perioada 09.08.2023 – 11.08.2023 până la ora 13.00.

Candidații vor depune dosarul în format electronic la adresa ajofm.ag@anofm.gov.ro, conform specificațiilor din anunț. Fiecărui dosar i se va atribui un număr de înregistrare, număr la care se va face referire în toate anunțurile de pe parcursul derulării procedurii de selecție, fără a se menționa numele și prenumele candidatului.

Până la finalizarea procedurii de selecție, fiecare candidat este obligat să transmită și dosarul în format fizic.

Candidaturile depuse după data limită indicată în anunțul de selecție, sub o altă formă, la o altă adresă de e-mail, precum și cele incomplete vor fi respinse.

În conformitate cu prevederile Cererii de finanțare și anunțul selecției, dosarul de înscriere va conține următoarele documente:

a) scrisoarea de intenție a candidatului;

b) copie, certificată pentru conformitate cu originalul, a actului de identitate;

c) Curriculum Vitae în format european, în limba română, semnat și datat pe fiecare pagină;

d) copii, certificate pentru conformitate cu originalul, a actelor de studii (doar cele relevante pentru ocuparea pozițiilor pentru care se candidează);

e) copie, certificată pentru conformitate cu originalul, a certificatului de căsătorie, în situația în care există diferență de nume între actul de identitate și actele de studii;

f) copie, certificată pentru conformitate cu originalul, a certificatului de naștere;

g) adeverință de salariat;

h) alte acte doveditoare privind experiența/expertiza, calificările specifice aferente poziției;

i) declarație prin care își exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;

j) declarație pe propria răspundere privind inexistența oricărei situații de incompatibilitate/ conflict de interese relativă la activitățile proiectului.

Probele selecției

Selecția constă în parcurgerea a două etape:

1. Selecția candidaților în funcție de dosarul depus – 16.08.2023 – ora 09.00;

2. Interviul – 18.08.2023 – ora 12.00.

3. Persoană de contact: Teodora Ceausescu, având funcția publică de Consilier Superior, telefon 0770588790 e-mail: teodora.ceausescu.ag@anofm.gov.ro