Munca in Strainatate

OFERTA DE LOCURI DE MUNCA PENTRU DOMENIUL IT FRANTA 2013

Post : Consultant Sharepoint sau Expert.NET

Tip de contract : durata nedeterminata

Sediu : Departementul 75, Franta

Data de inceput a contractului : cat mai repede posibil

Experienta : 2 - 5 ani

Salaire : In functie de experienta.


Descrierea postului si a competentelor cerute :

In stransa colaborare cu managementul si seful de proiect, consultantul SharePoint va lucra pe diferite proiecte care ii vor fi incredintate si va avea urmatoarele misiuni :
• Analizarea nevoilor si redactarea propunerilor comerciale ;
• Definirea planului de proiect, stabilirea si urmarirea termenelor, asigurarea urmaririi bugetare ;
• Gestionarea relatiei cu clientii si cu seful de proiect ;
• Organizarea de reuniuni, ateliere, comitete de proiect ;
• Organizarea si urmarirea software ;
• Organizarea si/sau asigurarea suportului functional ;
• Organizarea bilanturilor de proiect.

Profil cautat : aveti excelente aptitudini comerciale, stiti sa va ridicati la inaltimea asteptarilor clientului si sa impartasiti informatiile.

Posedati abilitati de comunicare, sunteti dinamic(a), riguros(oasa) si organizat(a), autonom(a) si aveti o buna capacitate de adaptare.

Capacitatea de reactie si capacitatea de a lucra in echipa sunt atuuri indispensabile.

Aveti un nivel bun de limba franceza, o buna cunoastere a tehnologiilor Microsoft, mai precis Share Point si sunteti desosebit de activ(a) in acest domeniu.

Certificarea Microsoft est un plus.

Candidaturile vor fi trimise pe adresa dmm@anofm.ro până la data de 01.02.2013

 

 

Informaţii privind accesul pe piata muncii din Elvetia

Informaţii privind accesul pe piata muncii din Elvetia


Ca urmare a aderării României si Bulgariei la Uniunea Europeana, Elveţia şi UE au negociat un protocol de extindere a Acordului UE- Elveţia privind libera circulaţie a persoanelor şi asupra celor două state.
Acordul privind libera circulaţie a fost extins pentru aceste două noi state fiind supus referendumului la data de 8.02.2009 si a intrat în vigoare la data de 01.06.2009.
Acordul reglementează introducerea graduală a liberei circulaţii a persoanelor între Elveţia şi ţările membre UE şi stabilirea egalităţii de tratament.
Pentru cetăţenii români şi bulgari, introducerea graduală a liberei circulaţii înseamnă parcurgerea unei perioade tranzitorii de 7 până la 10 ani, cu acordarea unui număr limitat de permise de şedere(contingente).
Numărul permiselor va creste de la un an la altul în funcţie de evoluţiile de pe piaţa muncii.
Astfel, Protocolul instituie doua perioade tranzitorii:
Într-o prima etapă de şapte ani de la intrarea în vigoare a acordului, respectiv până la data de 01.06.2016, va exista, la fel ca şi în cazul statelor membre ale acordurilor anterioare, un control al pieţei de muncă, respectiv limitări ale dreptului de angajare în Elveţia.
Trecerea în anul 2016 la etapa unei libere circulaţii neîngrădite se va suprapune în primii trei ani, până în anul 2019, cu perioada clauzei de protecţie specială care permite reducerea numărului de permise de rezidenţă, respectiv reintroducerea contingentelor, în condiţiile unei imigraţii prea puternice.
Aceste dispoziţii tranzitorii sunt menite să asigure o deschidere treptată şi controlată a pieţei de muncă.
Limitările dreptului la angajare se referă la principiul priorităţii naţionale şi controlul condiţiilor de muncă.
Principiul priorităţii naţionale se referă la prioritatea la angajare a cetăţenilor elveţieni şi ai statelor membre ale UE aderate anterior.
Aceasta înseamnă că un angajator elveţian poate angaja un lucrător român sau bulgar numai dacă dovedeşte că pentru locul de munca respectiv nu a găsit un cetăţean elveţian sau din celelalte state membre care au aderat anterior la UE.
Angajatorul care doreşte sa angajeze un lucrător roman sau bulgar este obligat să justifice autorităţilor motivul pentru care respectivul loc de muncă nu poate fi ocupat de un lucrător elveţian sau din celelalte state UE. Justificarea se va putea face prin dovada publicităţii postului la RAV, prin organizarea interviului sau a concursului pentru postul respectiv şi prin explicarea necesitaţii întrunirii de către persoana angajată a unor calificări sau experienţe specifice (pregătire profesionala sau calificare deosebita, cursuri de specialitate, experienţă de lungă durată, cunoaşterea anumitor limbii, relaţii de colaborare sau afaceri cu anumite state, experienţa de muncă în anumite state etc.) anterioare, un control al pieţei de muncă, respectiv limitări ale dreptului de angajare în Elveţia.
Controlul condiţiilor de munca se referă la verificarea salariilor şi condiţiilor din contractele de munca pentru a nu se putea practica niveluri inferioare ale salariilor sau condiţii dezavantajoase de munca in raport cu cele existente pe piaţa forţei de munca. Astfel înainte de a se elibera un permis de muncă, Oficiul de muncă al cantonului va controla nivelul salariului şi condiţiile de muncă astfel încât să prevină angajarea de lucrători români sau bulgari pentru salarii mai mici sau condiţii de lucru inferioare celor prevăzute de normele elveţiene.

În Elveţia desfăşurarea unei activităţi lucrative în absenţa unui contract de muncă (aşa-numita „muncă la negru") este interzisă şi sancţionată.


PROCEDURA PENTRU OBŢINEREA PERMISELOR DE MUNCĂ

Cetăţenii români trebuie să deţină un permis de muncă începând din prima zi de desfăşurare a unei activităţi lucrative în Elveţia, chiar dacă activitatea lucrativă nu va depăşi 3 luni.
Confederaţia Elveţiană şi Uniunea Europeană au decis cooperarea în materie de distribuire a informaţiilor în vederea ocupării locurilor de muncă.
Locurile de muncă vacante vor fi anunţate pe site-urile:
- http://www.treffpunkt-arbeit.ch
- http://europa.eu/eures.
Persoanele care doresc să se deplaseze personal în Elveţia în vederea găsirii unui loc de muncă trebuie să dispună de mijloacele financiare necesare şederii.
Se recomandă totodată să posede o asigurare de călătorie. Aceste persoane pot intra în Elveţia fără viză şi pot rămâne pe teritoriul Elveţiei timp de 90 de zile fără a fi necesară solicitarea unui permis de şedere. Este totuşi necesar ca în termen de 8 zile de la intrarea în ţara să se înregistreze la primăria din zona unde vor locui.
Dacă şederea pe teritoriul Elveţiei în vederea căutării unui loc de muncă se prelungeşte mai mult de 90 de zile, persoana în cauză va trebui să solicite autorităţilor cantonului în care locuieşte un permis de şedere pentru încă 90 de zile. Acest permis poate fi prelungit până la un an de zile dacă se face dovada că s-a căutat un loc de muncă şi că sunt şanse reale să se găsească unul. În toată perioada cât o persoană îşi caută un loc de muncă, aceasta beneficiază de consultanţă din partea Oficiului Federal pentru Ocuparea Forţei de Muncă la fel ca şi cetăţenii elveţieni.
Mai multe informaţii se găsesc la: www.rav.ch. Dovada căutării unui loc de muncă se face prin întocmirea unei liste cu firmele care au fost contactate în vederea obţinerii unui loc de muncă.
Este obligatoriu ca în primele 3 luni de la stabilirea în Elveţia, cetăţeanul român sau bulgar să încheie o asigurare de sănătate locală. Alegerea asiguratorului este la latitudinea fiecărei persoane în parte. Mai multe informaţii pot fi accesate pe site-ul Oficiului Federal pentru Asigurări Medicale: www.kvg.org
Angajatorul care doreşte să angajeze un cetăţean român sau bulgar va trebui să prezinte autorităţilor cantonale contractul de muncă pentru a fi verificat sub aspectul respectării nivelului salariului şi a condiţiilor de muncă.
Totodată, angajatorul va trebui să facă dovada respectării principiului priorităţii naţionale, respectiv a faptului că a făcut publicitatea postului dar nu a găsit pentru postul respectiv un angajat cetăţean elveţian sau din celelalte 27 de state membre care au aderat anterior la UE sau să explice de ce a fost preferat cetăţeanul roman sau bulgar. Calificările deosebite se dovedesc prin CV, certificate de calificare, diplome si scrisori de recomandare ale viitorului angajat.
De asemenea este necesar ca în momentul depunerii cererii să nu fie epuizate contingentele de permise. Până la primirea permisului nu este autorizată desfăşurarea activităţii lucrative, chiar dacă cererea a fost depusă.
După primirea primului permis de munca angajatul se bucură de mobilitate geografică şi ocupaţională, adică va putea schimba locul de muncă şi cantonul in care locuieşte fără a mai fi nevoit să îndeplinească procedura obţinerii unui nou permis de muncă. Este necesară totuşi anunţarea autorităţilor din localitatea din care se pleacă şi înregistrarea în localitatea în care se instalează la autorităţile locale după cum este necesar să se informeze oficiul pentru muncă despre schimbarea locului de munca.
Adrese utile în Confederatia Elvetiana:
- Emigrare: Oficiul Federal pentru Migratie www.swissemigration.ch
- Cautarea unui loc de munca: European Employment Services(EURES) Network
http://europa.eu/eures/, Regional Employment Centres,www.rav.ch
- Emigrare, intrare, resedinta, piata muncii: Federal Office for Migration FOM),Quellenweg 6, CH-3003 (Berne-Wabern, Tel. +41 31 325 11 11, eu_immigration@bfm.admin.ch, www.bfm.admin.ch
- Securitate sociala: Federal Social Insurance Office, Effingerstrasse 20, CH-3003 Berne, Tel. +41 31 322 90 11, Fax +41 31 322 78 80, info@bsv.admin.ch, www.bsv.admin.ch
- Ambasada Romaniei in Confederatia Elvetiana: Kirchenfeldstrasse 78, 3005 Berne, telefon: 00-41-31-352 35 22; 00-41-31-352 53 00, fax: 00-41-31-352 64 55, mobil: 0041-786-478-441, website: http://berna.mae.ro, e-mail: ambasada@roamb.c
Sursa:
Ambasada Romaniei din Confederatia Elvetiana
Website-ul Oficiului Federal pentru Migratie: www.swissemigration.ch
Totodată ANOFM pune în aplicare Acordul încheiat între Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian cu privire la schimbul de stagiari semnat la 25 noiembrie 1999 şi aprobat prin HG 579/3 iulie 2000 şi care are ca scop îmbunătăţirea cunoştinţelor de limbă şi a abilităţilor profesionale. Informaţii suplimentare pot fi obţinute accesând link-ul http://www.anofm.ro/232_instrumente-juridice-bilaterale-aplicare-acord-c...

 

 

Franţa a extins accesul cetăţenilor români şi bulgari pe piaţa muncii

Guvernul Republicii Franceze a publicat, în data de 11 octombrie 2012, decretul privind aprobarea listei extinse de meserii deschise cetăţenilor români şi bulgari pe piaţa muncii din Hexagon. Noua listă cuprinde 291 de meserii, cu 141 de meserii mai multe decât erau până la acest moment. Cele 291 de meserii reprezintă peste 72% din numărul total de meserii recunoscute pe piaţa muncii franceze. Criteriul care a stat la baza adăugării de noi meserii a fost acela al raportului dintre cererea şi oferta existente pe piaţa muncii pentru fiecare meserie în parte.
Franţa face parte dintre statele UE care menţin încă restricţiile privind accesul pe piaţa muncii pentru muncitorii români şi bulgari..
Restricţiile, cu caracter tranzitoriu, vor fi ridicate cel târziu la 31 decembrie 2013, în conformitate cu Tratatul de aderare la UE a celor două state.
Lista completă a celor 291 de meserii poate fi vizualizată la adresa: http://travail-emploi.gouv.fr/IMG/pdf/Arrete_du_01-10-212.pdf

 

Unde trebuie să mă adresez atunci când doresc să beneficiez de dreptul la indemnizaţia de şomaj în baza celor două Regulamente europene?

- Dacă indemnizaţia de şomaj este solicitată în România, trebuie să vă adresaţi agenţiei municipiului Bucureşti sau agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă de care aparţineţi cu domiciliul sau reşedinţa.
- Dacă indemnizaţia de şomaj este solicitată într-un alt Stat Membru, trebuie să vă adresaţi instituţiei de asigurări de şomaj din regiunea în care v-ati desfăşurat activitatea sau, după caz, din regiunea în care îşi are sediul angajatorul dvs.

Emite conţinut
urchinTracker();